Sinds een paar dagen krijg ik geen informatie op de Buienradar app op mijn telefoon en afbeeldingen op websites laden ook traag op mijn mobiele telefoon die op Wifi via Deco's is aangesloten. We merken ook vertraging van websites op een andere telefoon. Alles werkt goed via 5 G internet of via een ander Wifi netwerk dat op dezelfde ZiggoModemRouter (ZMR) is aangesloten. Naar aanleiding van een andere vraag op deze site heb ik gekeken dat mijn ZMR DHCPv6 server op Stateless (SLAAC) staat.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Je kunt de DHCPv6-server op 'stateful' instellen, dit kan het probleem oplossen als je een Android-toestel hebt. Start voor de zekerheid het modem opnieuw op na het wijzigen van deze instelling.
Controleer verder of de Deco's in AP mode geconfigureerd zijn via Meer, Geavanceerd, Bewerkingsmodus in de app.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Je kunt de DHCPv6-server op 'stateful' instellen, dit kan het probleem oplossen als je een Android-toestel hebt. Start voor de zekerheid het modem opnieuw op na het wijzigen van deze instelling.
Controleer verder of de Deco's in AP mode geconfigureerd zijn via Meer, Geavanceerd, Bewerkingsmodus in de app.
Deco's staan in AP mode. Na DHCPv6 op stateful zetten en herstart laadt Buienradar en een paar websites in ieder geval beter.
Bedankt!
Ik zet 'm op opgelost.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.