Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Billie-Harry
Level 1

Buienradar app krijgt geen signaal en afbeeldingen laden traag via Deco's

Sinds een paar dagen krijg ik geen informatie op de Buienradar app op mijn telefoon en afbeeldingen op websites laden ook traag op mijn mobiele telefoon die op Wifi via Deco's is aangesloten. We merken ook vertraging van websites op een andere telefoon. Alles werkt goed via 5 G internet of via een ander Wifi netwerk dat op dezelfde ZiggoModemRouter (ZMR) is aangesloten. Naar aanleiding van een andere vraag op deze site heb ik gekeken dat mijn ZMR DHCPv6 server op Stateless (SLAAC) staat.

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Je kunt de DHCPv6-server op 'stateful' instellen, dit kan het probleem oplossen als je een Android-toestel hebt. Start voor de zekerheid het modem opnieuw op na het wijzigen van deze instelling.

Controleer verder of de Deco's in AP mode geconfigureerd zijn via Meer, Geavanceerd, Bewerkingsmodus in de app.

Bekijk in context

0 Kudos
Ga naar reactie
2 Reacties 2
Meldingen
Aan Uit
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Je kunt de DHCPv6-server op 'stateful' instellen, dit kan het probleem oplossen als je een Android-toestel hebt. Start voor de zekerheid het modem opnieuw op na het wijzigen van deze instelling.

Controleer verder of de Deco's in AP mode geconfigureerd zijn via Meer, Geavanceerd, Bewerkingsmodus in de app.

0 Kudos
Ga naar reactie
Billie-Harry
Level 1
Topicstarter

Deco's staan in AP mode. Na DHCPv6 op stateful zetten en herstart laadt Buienradar en een paar websites in ieder geval beter.

Bedankt!

Ik zet 'm op opgelost.