Goedenavond allen,
Ik heb een vraag over de intel chip in de connectbox. (of eigenlijk 2)
Het is bekend dat deze chip problemen heeft, waarvoor zelfs een rechtszaak is geweest.
https://approvedmodems.org/bad-modems/
Mijn vraag is waarom ziggo nog steeds deze modems gebruikt als ze aantoonbaar fouten hebben?
Daarnaast: Ik heb al een lange tijd problemen met instabiele ping bij ziggo. Meerdere dingen geprobeerd, ik ben zelfs verhuisd (niet vanwege internet :p) maar blijf met ziggo dezelfde kuren hebben. Eigen kabels etc. gecheckt en ook meerdere apparaten getest met dezelfde problematiek.
Nu vind ik meerdere posts over het vervangen van het modem door een Ubee modem, wat schijnbaar het probleem oplost (mijn problematiek komt exact overeen met anderen die bufferbloat ervaren). Helaas kan ik dit niet zelf met ziggo regelen, aangezien mijn huurbaas dat regelt. Hem heb ik verteld dat een Ubee modem de oplossing kan zijn en of hij hierover met ziggo wil bellen. Zelf noemde hij ook al dat ziggo vrij terughoudend is als het gaat om sturen van een vervangend modem. Mijn vraag is dan: kan ik binnen aanzienbare tijd verwachten dat er een vervangend Ubee modem wordt gestuurd als mijn huurbaas deze week belt of gaan hier waarschijnlijk wel weer 6 maanden overheen voor alle andere oorzaken zijn uitgesloten?
Met vriendelijke groet,
Maarten