Maarten050

Level 4
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Bufferbloat problemen intel puma 6/7

Goedenavond allen,

Ik heb een vraag over de intel chip in de connectbox. (of eigenlijk 2)
Het is bekend dat deze chip problemen heeft, waarvoor zelfs een rechtszaak is geweest.
https://approvedmodems.org/bad-modems/
Mijn vraag is waarom ziggo nog steeds deze modems gebruikt als ze aantoonbaar fouten hebben?

Daarnaast: Ik heb al een lange tijd problemen met instabiele ping bij ziggo. Meerdere dingen geprobeerd, ik ben zelfs verhuisd (niet vanwege internet :p) maar blijf met ziggo dezelfde kuren hebben. Eigen kabels etc. gecheckt en ook meerdere apparaten getest met dezelfde problematiek.
Nu vind ik meerdere posts over het vervangen van het modem door een Ubee modem, wat schijnbaar het probleem oplost (mijn problematiek komt exact overeen met anderen die bufferbloat ervaren). Helaas kan ik dit niet zelf met ziggo regelen, aangezien mijn huurbaas dat regelt. Hem heb ik verteld dat een Ubee modem de oplossing kan zijn en of hij hierover met ziggo wil bellen. Zelf noemde hij ook al dat ziggo vrij terughoudend is als het gaat om sturen van een vervangend modem. Mijn vraag is dan: kan ik binnen aanzienbare tijd verwachten dat er een vervangend Ubee modem wordt gestuurd als mijn huurbaas deze week belt of gaan hier waarschijnlijk wel weer 6 maanden overheen voor alle andere oorzaken zijn uitgesloten?

Met vriendelijke groet,
Maarten

69 Reacties 69
Maarten050
Topicstarter
Level 4
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

@Paulik had het CM MAC nog niet aangepast, excuses. De juiste staat nu op mijn profiel. Hoe kan ik jou een privé bericht sturen?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7272Likes

@Maarten050 Je stuur mij een privébericht door bovenin op "Berichten" te klikken. Navigeer daarna naar het "Oranje-witte kladblok" om een bericht op te stellen. Vul dan bij "Verzenden naar" mijn naam in.  Het bericht komt dan direct bij mij uit. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7272Likes

@Maarten050 Geen probleem. En hartelijk dank voor het alsnog doorgeven van de juiste modemgegevens! Ik heb nu een nauwkeurige meting gestart op jouw modem. Kun jij de komende dagen storingsdata bijhouden? Dan kan ik dit 1 op 1 vergelijken met de data uit onze meting. Aan de hand van de uitkomst bepalen we dan welke vervolgstappen er nodig zijn. 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4349Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

@Maarten050 Even een tussentijdse update. In de meest recente nauwkeurige meting komt er toch wat boven water met betrekking tot de netwerkzijde aan Ziggo kant. 

Hiervoor heb ik een monteur aangestuurd welke zowel buiten als binnenhuis het nodige na gaat lopen. Alle bevindingen heb ik gedeeld, zodat de monteur weet wat er speelt. De monteur staat voor a.s. woensdag 05-04-2023 tussen 08.00 en 13.00 uur. Als het niet schikt, wijzig dan de afspraak naar een ander moment. 

ps. Er stond nog een automatisch achterliggend proces open, maar je modem was online. Mocht je een reboot hebben ervaren het afgelopen uur, dan kwam het omdat ik dit proces een handmatig zetje heb gegeven. Dit staat echter los van hetgeen waarvoor de monteur is aangestuurd.

Maarten050
Topicstarter
Level 4
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

@Vincenthey Vincent, ik heb helaas je bericht gemist en was niet thuis vanochtend. Hopelijk is het wel gelukt, er waren meerdere aanwezig die de monteur toegang konden bieden. Zou je willen laten weten of het gelukt is/wat de bevindingen zijn of dat er een nieuwe afspraak gemaakt moet worden?

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4349Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

@Maarten050 Ai, dat is zuur! Als ik de monteursbon erop nasla, dan zie ik dat er niemand aanwezig was. Ook is er gebeld naar het contactnummer, maar dat is vermoedelijk van de verhuurder/huisbaas. Hij/zij nam helaas niet op. 

Een nieuwe afspraak lijkt me dan ook wenselijk. Kun je enkele dagen en tijdsloten 08.00 - 13.00 / 12.00 - 18.00 uur doorgeven waarop je thuis bent? Dan plan ik monteur op basis van je voorkeur en beschikbaarheid in.

Maarten050
Topicstarter
Level 4
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

@Vincentjammer dat ze niet opnamen. Voor een nieuwe afspraak zou volgende week donderdag (13-04) 12.00-18.00 het beste uitkomen. Mocht dit niet passen i.v.m. beschikbaarheid van de monteur hoor ik het graag. Alvast bedankt!

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4349Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

@Maarten050 Deze afspraak is nog vrij en heb ik zoals gewenst voor je ingepland. Mocht je onverhoopt toch niet thuis zijn, wil je het dan uiterlijk 24 uur van tevoren laten weten? Dan wijzigen we het naar een ander moment.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4349Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

@Maarten050 Inmiddels is de monteur geweest en hij heeft de nodige aanpassingen verricht. Wil je enkele dagen aankijken hoe het gaat en je bevindingen delen? 

Maarten050
Topicstarter
Level 4
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

@VincentTop, ik zal het in de gaten houden. Op het moment ben ik niet thuis, er zal dus wel een week overheen gaan voor ik mijn resultaten terugkoppel. Bedankt voor je/jullie inzet!

Uitgelicht topic