Goedenavond,
Afgelopen december ben ik, via dit forum, overgestapt van een Ziggo Connectbox naar een Ubee 1318ZG. Dit omdat mijn internetsnelheden enorm instabiel waren. Voornamelijk s'avonds, wanneer meerdere personen en apparaten gebruik maakten van het internet hier in huis. Ook leidde dit ertoe dat ik tijdens het gamen te maken kreeg met enorm hoge ping, waardoor online spelen op sommige momenten onmogelijk werd. Maar met de komst van de Ubee 1318 leek alles te zijn opgelost.
Maar sinds deze week heb ik weer last van enorm hoge ping. Zo hoog, dat ik niet meer online kan gamen. Om te paar seconden ervaar ik lag. Het tijdstip van de dag maakt eigenlijk niet uit en zelfs op momenten dat alleen mijn xbox verbonden is met het internet, ervaar ik hoge ping waarden.
Ik heb geen idee hoe dit zo plots kan en ik baal er enorm van. Juist omdat na de modem wissel alles opgelost leek te zijn. Ik ervaar nu ook geen wisselvallige internetsnelheden meer, maar de ping doet mij de das om.
De aansluitingen hier zijn als volgt: de Ubee 1318 is direct aangesloten op het AOP. Vervolgens is een Linksys Hydra Pro 6 MR500 router aangesloten op het modem. Mijn apparaten heb ik middels internetkabels aangesloten op de router.
In de bijlagen heb ik screenshots geplaatst van alle waarden. Zien jullie wellicht zaken waar dit aan zou kunnen liggen? Ik heb ook bufferbloat test resultaten van DSLReports (http://www.dslreports.com/tools/puma6) even toegevoegd. Één waarbij de laptop direct is aangesloten op het modem en een waarbij de laptop is aangesloten op de router.
Alvast bedankt voor het meedenken!!