1
Vraag
2
Reacties
Willem24

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Brugfunctie in en uitschakelen

Hoe schakel ik de bruffunctie in op de Connect box?

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Pasi

Level 18
  • 9832Posts
  • 493Oplossingen
  • 5463Likes

Hallo,

Uw eerste topic, dus : dit is een openbaar Ziggo forum, waar Ziggo klanten elkaar proberen te helpen. Tevens komen Ziggo moderators ( zij hebben “_Ziggo” achter hun naam staan ) om de zoveel tijd langs in ieder topic. Zij hebben t.o.v. de helpdesk meer kennis, mogelijkheden, rechten en kunnen 'dieper' het Ziggo-systeem inkijken.


In de voormalige UPC regio’s kan u dat zelf in de modem/router doen.

In de voormalige Ziggo ( dus voor de samenvoeging met UPC ) moet u daarvoor de Helpdesk bellen of b.v. via de chat.


Chat 24/7. I.v.m. eventuele drukte of minimale bezetting, kan het soms even duren voordat de chat start.
– Servicelijn van 08.00 – 20.00. Gratis via je Ziggo telefoonaansluiting op tst 1200 of via 0900-1884, normaal tarief.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Pasi

Level 18
  • 9832Posts
  • 493Oplossingen
  • 5463Likes

Hallo,

Uw eerste topic, dus : dit is een openbaar Ziggo forum, waar Ziggo klanten elkaar proberen te helpen. Tevens komen Ziggo moderators ( zij hebben “_Ziggo” achter hun naam staan ) om de zoveel tijd langs in ieder topic. Zij hebben t.o.v. de helpdesk meer kennis, mogelijkheden, rechten en kunnen 'dieper' het Ziggo-systeem inkijken.


In de voormalige UPC regio’s kan u dat zelf in de modem/router doen.

In de voormalige Ziggo ( dus voor de samenvoeging met UPC ) moet u daarvoor de Helpdesk bellen of b.v. via de chat.


Chat 24/7. I.v.m. eventuele drukte of minimale bezetting, kan het soms even duren voordat de chat start.
– Servicelijn van 08.00 – 20.00. Gratis via je Ziggo telefoonaansluiting op tst 1200 of via 0900-1884, normaal tarief.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

In de voormalige UPC regio’s kan u dat zelf in de modem/router doen.

Plaatje 1.

Behalve als je een DS-Lite profiel hebt (plaatje 2). Dan moet je eerst bellen of Chatten.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact Naar beneden Scrollen.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14024Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6121Likes

Hey @Willem24 . Welkom hier! 

Is het gelukt? 🙂 

Willem24
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Is gelukt. Ik heb nu weer de drie LAN aansluitingen terug. Probleem als zodanig niet opgelost. Met Deco M4 moest ik mijn NAS op een hub aansluiten en waarna de bereikbaarheid van de mappen op de NAS grote problemen gaf.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Heb je de DECO Set in Access Point Mode gezet nu die achter de Connectbox in Router Mode hangt?
https://www.tp-link.com/nl/support/faq/1842/

Of draai je nu Router op Router met de NAS in het subNet van de Connectbox?
Dat kan, maar geeft wat te omzeilen complicaties. Extra netwerkkennis vereist en een goed motief dit zo te willen aanpakken.
Als je de Deco Router wilt gebruiken, is de Connecbox in Bridge de aanbevolen simpele oplossing.

Zie bv ook https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/deco-mesh-m4-59167?postid=626958#post626958

 

Willem24
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

In de brugmode heb ik de Deco M4 op de enig overgebleven LAN poort gezet en een hub aangesloten op de LAN poort van de  Main Deco M4. Mijn NAS server (en andere LAN apparaten) moest ik dus wel aansluiten op de hub en dat werd een ramp.De mappen op de NAS waren praktisch onbereikbaar. Dat was wel op te lossen door AVG Internet Security te verwijderen. Maar daar wordt tegen gewaarschuwd.De dode hoek in de woonkamer was wel opgelost.

Terug naar de Router op Router  met de NAS weer op een LAN poort van de Connect Box. Ook de AVG Internet security weer geïnstalleerd en dat geeft geen problemen. De NAS werkt weer naar behoren. Alle wifi apparaten draaien nu op de Deco M4. Dat werkt wel maar ik kan ze niet meer bereiken met mijn IP Scanner. De dode hoek in woonkamer is nog steeds opgelost.

Eerder ook de Access Point mode geprobeerd maar dat loste de dode hoek in de woonkamer niet op.En daar staat mijn Smart TV!

Ideaal is het dus allemaal niet

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Eerder ook de Access Point mode geprobeerd maar dat loste de dode hoek in de woonkamer niet op.

De Deco systeem Mode verandert niets aan de prestaties/dekking van de Wifi van de Deco’s.

Ideaal is het dus allemaal niet

Bij te grote teleurstelling de Set retour sturen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic