1
Vraag
2
Reacties
DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Brief van ziggo over IPv6

Ook ik heb de brief van Ziggo ontvangen dat ze IPv6 gaan aanzetten op mijn Ziggo modem die nu in bridge mode staat. Maar ik heb in het verleden mijn Ziggo modem (die toen nog niet in bridge stond) door een moderator op IPv4 only laten zetten (omdat ik verbinding problemen had). Nu is mijn vraag wordt dat automatisch te niet gedaan als IPv6 over twee weken wordt aangezet hier in de wijk, of moet ik nu eerst weer door een moderator mijn modem van IPv4 only laten halen om gebruik te kunnen maken van IPv6?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1592Likes

Ik weet het ook niet zeker, maar ik denk dat een IPv4 only profiel geldt voor een ongebridged modem. Zodra je in bridge gaat heb je denk het "bridge-profiel". Daar is nooit onderscheid gemaakt tussen IPv4 only of dual stack, omdat dit simpelweg niet aan de orde was. Iedreen in bridge had alleen IPv4. Ik ga ervanuit dat IPv6 nu wordt toegevoegd aan het bridge-profiel. Maar goed, het beste kan een moderator hier antwoord op geven.

Bekijk in context

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hi @DON PAPA
Veel verwarring en vragen en dat kan ik mij voorstellen. 

Zoals @efok al aangeeft wordt IPv6 inderdaad toegevoegd en hoef je verder geen actie uit te voeren 🙂 

Bekijk in context

12 Reacties 12
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1592Likes

Als je de brief hebt gekregen zou ik er vanuit gaan dat je wel gewoon IPv6 gaat krijgen. Mocht straks blijken dat het niet zo is, kan je altijd nog verder kijken.

DON PAPA
Topicstarter
Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Ja dat antwoord had ik zelf ook kunnen bedenken, maar hopelijk is er een moderator die toch iets meer duidelijkheid kan geven op mijn vragen, zonder dat ik eerst maar moet afwachten wat er over twee weken gebeurd...

borry52

Level 15
  • 1200Posts
  • 18Oplossingen
  • 416Likes
DON PAPA
Topicstarter
Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@borry52 Ik had die topic ook al door gelezen voor ik deze topic starten en net nogmaals die hele topic even door gelezen, maar ik kan daar niet het antwoord vinden op mijn vraag.

 

Dus kun je mij vertellen waar het staat of je wel of niet automatisch IPv6 krijgt als je in het verleden je modem op IPv4 only heb laten zetten door een moderator?

borry52

Level 15
  • 1200Posts
  • 18Oplossingen
  • 416Likes

Omdat alle modems die in bridge staan in voormalig Ziggo gebied IPv6 Full dual stack krijgen ongeacht de voorgeschiedenis.

Als je dan een eigen router er achter hebt staan kun je zelf kiezen of je IPv6 aanzet of niet.

 

DON PAPA
Topicstarter
Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Maar waar heb je dan gelezen dat ongeacht voorgeschiedenis (forceren naar IPv4 only) het modem even goed over twee weken automatisch IPv6 Full dual krijgt?

 

Toen ik mijn modem namelijk van IPv6 Full dualstack naar IPv4 only liet zetten, vertelde een moderator dat als ik hem ooit weer naar IPv6 wou laten zetten dat ik dan alleen nog terug kon naar IPv6 DS lite variant, vandaar dat ik nu dus graag duidelijkheid wil hebben...

borry52

Level 15
  • 1200Posts
  • 18Oplossingen
  • 416Likes

Dat lees je toch, " alle modems die in bridge staan " en anders merk je het na een december wel maar het zou mij verbazen als het bij jou niet gebeurd.

DON PAPA
Topicstarter
Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Je had deze posting ook over kunnen slaan als je het antwoord ook niet zeker weet, want aannames doen dat kan ik zelf ook wel bedenken. Hopelijk komt er straks een moderator langs die meer duidelijkheid kan geven op mijn vraag...

borry52

Level 15
  • 1200Posts
  • 18Oplossingen
  • 416Likes

Ok

peter1957

Level 3
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Jawel, maar met home office zou het fijn zijn om het van te voren te weten/regelen.

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1592Likes

Ik weet het ook niet zeker, maar ik denk dat een IPv4 only profiel geldt voor een ongebridged modem. Zodra je in bridge gaat heb je denk het "bridge-profiel". Daar is nooit onderscheid gemaakt tussen IPv4 only of dual stack, omdat dit simpelweg niet aan de orde was. Iedreen in bridge had alleen IPv4. Ik ga ervanuit dat IPv6 nu wordt toegevoegd aan het bridge-profiel. Maar goed, het beste kan een moderator hier antwoord op geven.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hi @DON PAPA
Veel verwarring en vragen en dat kan ik mij voorstellen. 

Zoals @efok al aangeeft wordt IPv6 inderdaad toegevoegd en hoef je verder geen actie uit te voeren 🙂 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic