1
Vraag
2
Reacties
lee

Level 4
  • 52Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Brief over nieuw modem: Welk modem ontvang ik?

Vandaag een brief ontvangen dat ik een nieuw modem krijg. Welk modem krijg ik toegestuurd? Ik heb een 500 down/ 50 up abonnement.

Dank!

Lee

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 32349Posts
  • 2284Oplossingen
  • 16333Likes

Als je door Ziggo benaderd wordt over een nieuw modem, krijg je altijd het modem toegestuurd welke op dat moment het beste bij je abonnement past. Dat geldt ook als je een nieuw abonnement besteld of je pakket wijzigt, er wordt altijd op dat moment gekeken welk beschikbare modem het beste bij je abonnement aansluit. 

Een overzicht van huidige Ziggo modems voor internet en wifi vind je hier

**bericht aangevuld door moderator**

Bekijk in context

32 Reacties 32
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 32349Posts
  • 2284Oplossingen
  • 16333Likes

Als je door Ziggo benaderd wordt over een nieuw modem, krijg je altijd het modem toegestuurd welke op dat moment het beste bij je abonnement past. Dat geldt ook als je een nieuw abonnement besteld of je pakket wijzigt, er wordt altijd op dat moment gekeken welk beschikbare modem het beste bij je abonnement aansluit. 

Een overzicht van huidige Ziggo modems voor internet en wifi vind je hier

**bericht aangevuld door moderator**

lee
Topicstarter
Level 4
  • 52Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Ik hoopte op de Sagecom maar ik heb de witte Connectbox gekregen. Nog niet geïnstalleerd maar is deze modem nog steeds zo slecht (VPN, ping, latency)?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 32349Posts
  • 2284Oplossingen
  • 16333Likes

De Connectbox v1 voldoet in principe prima voor Internet Complete en de stabiliteit hiervan is beduidend verbeterd met de verschillende firmware updates van de afgelopen jaren. Ik zou zekerheidshalve wel het volgende uitvoeren: kun je op het modem inloggen via 192.168.178.1 en alle opties behalve 'Firewall beveiliging' uitschakelen voor zowel IPv4 als IPv6 op de pagina Geavanceerde instellingen → Beveiliging → Firewall?

lee
Topicstarter
Level 4
  • 52Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

@tobiastheebe 

Dank voor je antwoord. Ik ga er vrijdag mee aan de slag. Ik houd je op de hoogte.

lee
Topicstarter
Level 4
  • 52Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

@tobiastheebe 

Helaas, de snelheid stort helemaal in bij VPN+torrents. 

Ik heb bekabeld getest, eerst met de oude Technicolor en daarna met de Connectbox. Zelfde server, zelfde torrent. Snelheid stort dus helemaal in met de Connectbox, niet een beetje maar helemaal.

Heb jij ervaring met de Sagecom?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 32349Posts
  • 2284Oplossingen
  • 16333Likes

Had je de firewall-instellingen al aangepast? Verder kun je het aantal gelijktijdige TCP/UDP-verbindingen beperken in de torrent client. Maak zoveel mogelijk gebruik van IPv6 zodat het verkeer niet aan NAT onderhevig is. Bij gelijktijdig gebruik van VPN en torrents kijk ik er overigens niet direct van op dat de snelheid (en latency) hieronder te lijden hebben bij de Connectbox v1.

Mijn praktijkervaring met de Sagemcom F3896 is beperkt, ik heb er afgelopen juni een geïnstalleerd bij kennissen. Wel maakt deze gebruik van dezelfde chipset (BCM3390) als de Ubee UBC1318 waar ik zelf gebruik van maak (in bridge mode i.c.m. een Ubiquiti ER-4) en mijn ervaringen zeer positief mee zijn.

lee
Topicstarter
Level 4
  • 52Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

@tobiastheebe 

Ik heb de firewall-instellingen aangepast. Dank voor de suggestie maar dat helpt helaas niets.

Had gehoopt dat na 2 jaar de problemen met de Connectbox i.c.m. VPN en torrents waren opgelost. Zie diverse draadjes zoals https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Downloadsnelheid-erg-laag-met-VPN-en-torrents/m-p/60413/highl...

Leest een Community Moderator mee? Ik wil graag de Connextbox omruilen of weer gewoon terug naar de TC7210.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 32349Posts
  • 2284Oplossingen
  • 16333Likes

Kun je ook testen zonder VPN? Voor thuisgebruik raad ik gebruik van een VPN af omdat dit met bepaalde diensten problemen kan veroorzaken.

Mogelijk is bij wijze van uitzondering wel een swap naar de F3896 te regelen. De TC7210 opnieuw laten activeren is in theorie mogelijk, maar geen gebruikelijke actie.

lee
Topicstarter
Level 4
  • 52Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

@tobiastheebe 

Hoi Tobias, ja ook zonder VPN stort alles in 😞

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 32349Posts
  • 2284Oplossingen
  • 16333Likes

In dat geval kun je nog kijken of beperken van het aantal gelijktijdige TCP/UDP-verbindingen in de torrent client verbetering oplevert. Als ik het mij goed herinner kan/kon de Connectbox v1 bij veel UDP-verkeer stabiliteitsproblemen vertonen.

lee
Topicstarter
Level 4
  • 52Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

@tobiastheebe 

Heeft ook geen effect helaas.

Weet je of de Community Moderator standaard meelezen of moet ik nog een @ doen naar iemand?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 32349Posts
  • 2284Oplossingen
  • 16333Likes

Voor 1 euro/maand extra is een upgrade naar Internet Elite (1000/100 Mbps) mogelijk, je ontvangt dan automatisch een Sagemcom F3896. Internet Complete is een verouderd abonnement dat relatief gezien te duur is vergeleken met de abonnementen binnen het huidige portfolio.

lee
Topicstarter
Level 4
  • 52Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

@tobiastheebe 

Ik zie nu pas dat ik een verouderd abonnement heb. Maar als ik m'n Internet pakket wil wijzigen zie ik niet de Elite optie.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 32349Posts
  • 2284Oplossingen
  • 16333Likes

Als je het abonnement niet kunt wijzigen via Mijn Ziggo, dan kan een moderator dit voor je regelen. De optie is hier overigens wel zichtbaar:

Screenshot 2024-03-29 at 15-40-11 Mijn Internet Ziggo.png

lee
Topicstarter
Level 4
  • 52Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

@tobiastheebe 

Dat vermoedde ik al. Dank voor alle hulp 🙂

Ik wacht af tot een moderator mij verder kan helpen.

edit:

@tobiastheebe 

dit krijg ik te zien:

lee_0-1711723560688.png

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 32349Posts
  • 2284Oplossingen
  • 16333Likes

Ik heb het topic zojuist onder de aandacht gebracht van de moderators.

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2588Posts
  • 273Oplossingen
  • 1246Likes

Hi @lee! Daar was ik al!

Ik kan je pakket aanpassen naar Internet Elite! Even een vraagje, gebruik je vast bellen nog? Die kan ik er evt. voor je afhalen. Dat scheelt je weer wat in de maand 🙂 Uit mijn hoofd € 2,50.

lee
Topicstarter
Level 4
  • 52Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

@Carlien 

Hoi Carlien,

Ja vast bellen gebruik ik nog steeds als back-up 🙂

Als je mijn pakket wil omzetten van 'Internet en TV complete' naar 'Internet Elite en TV complete' dan heel graag. Zoals Tobias al zei, dan krijg ik ook het nieuwe Sagemcom modem toch?

Alvast bedankt!

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2588Posts
  • 273Oplossingen
  • 1246Likes

Klopt! Kan ik voor je regelen. Je hebt nog een Mediabox XL, je gaat ook een nieuwe mediabox krijgen als ik je abonnement aanpas. Een Mediabox Next, is dat oké voor jou? Alles over de Mediabox Next | Klantenservice | Ziggo 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic