1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
DickA

Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Brief ontvangen over nieuw modem. Wanneer ontvang ik deze?

Ik heb op 10 september een papieren brief van Ziggo in de brievenbus gekregen waarin staat: "Goed nieuws: je krijgt binnenkort een nieuw modem". Dit zou over ongeveer twee weken worden toegestuurd.Ik neem aan dat het over een zwart Sagemcom wifi-6 modem gaat, dat wil ik graag hebben, liefst met zo'n zwarte bijpassende wifipod (mes, ook wifi-6) omdat de ontvangst in de woonkamer anders te slecht zal zijn. Dan stuur ik mijn huidige deco-setje terug.

Inmiddels zijn meer dan drie weken voorbij en ik heb helaas nog niets over de levering vernomen. Er staat ook dat de oude modem twee weken na ontvangst zal worden uitgeschakeld. Soms worden pakketjes gestolen uit de hal van het appartementencomplex waar wij wonen, dus zitten we dan zonder internet als het zou worden uitgeschakeld.

groet, Dick Adriaanse

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
DickA
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Dag Carlien en collegaas,

Dank voor de snelle actie. Het nieuwe modem is al onderweg naar een post.nl punt. Helaas geen zwart smartwifi-pod erbij??

Mijn oude modem is een Compal  CH7465LG-ZG. Die staat op de lijst voor de verouderde apparatuur die naar de afvalrecycling mag. Niet terugsturen dus?

groet, DickA

Bekijk in context

6 Reacties 6
Meldingen
Aan Uit
Pasi

Level 19
  • 10613Posts
  • 508Oplossingen
  • 5873Likes

Hallo,

WELKOM op dit openbare klant helpt klant forum, waar Ziggo Moderators af en toe langs komen. U kan ze herkennen aan Ziggo Community Ranks-08.png voor hun naam.

Om u te helpen, hebben de Ziggo mods natuurlijk wel uw Ziggo gegevens nodig. Dus zet ( als u dat nog niet gedaan heeft ), uw postcode en huisnummer in uw forum profiel, hiermee kan een mod uw gegevens achterhalen. Wilt u meer privé gegevens delen, dan kan u daarvoor ook het veld ''Persoonlijke opmerkingen'' gebruiken.

Tja, soms gaat er wat fout. U kan naar de helpdesk bellen, maar of die u een zinnig antwoord kunnen geven, dat is afwachten. Want als uw brief een algemene aankondiging is, dan weten ze daar waarschijnlijk ook niet meer, dan wat u weet. Ik verwacht dat ze u daar vertellen, dat u nog maar even moet afwachten.

Als een nieuw modem is opgestuurd, dan zal het nieuwe modem 2 weken na ontvangst geactiveerd worden en dan wordt dus het oude modem uitgeschakeld.

Een Ziggo mod kan dit voor u oplossen. Wacht u totdat er 1 hier een keer langs komt, zodra deze uw vraag gaat behandelen zal hij/zij zich hier melden.

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2855Posts
  • 305Oplossingen
  • 1382Likes

Hi @DickA!

Ah ik snap heel goed dat je even vraagt naar een update hierover en dat je graag al je nieuwe modem had willen ontvangen!

Er is sowieso niks verstuurd dus dat betekent dat er niks gestolen is en je huidige modem gewoon geactiveerd blijft. Ik heb wel goed nieuws, ik heb namelijk zelf een omruil verzoek ingediend voor je zodat je alsnog het Sagem modem opgestuurd krijgt! Zorg je ervoor dat je de oude naar ons terug stuurt? Je krijgt hier een retourdoos voor 🙂 

De regel geldt nog wel dat na het ontvangen van het modem, je 14 dagen de tijd hebt om deze te installeren voordat de oude gedeactiveerd wordt. Hou daar rekening mee.

Het retourproces gaat als volgt: 

• Stop de apparaten, de kabels en stekkers, de ophangbeugel en afstandsbediening allemaal samen in een stevige doos
  • Schrijf het retouradres met antwoordnummer duidelijk op de doos of print het adreslabel en plak het op de doos
  • Zet je naam, postcode en huisnummer onder 'afzender' op de doos
  • Geef het pakket af bij een PostNL punt of een pakketbezorger
  • Vraag om een verzendbewijs en bewaar dat tot je een bericht krijgt dat we het pakket hebben

Het mag naar dit adres:
Ziggo retouren
Antwoordnummer 1070
5800 VB Venray

Lees eventueel meer op deze pagina: 

Ziggo apparaten terugsturen | Klantenservice | Ziggo

En deze pagina is nog handig over informatie over installeren: 
Internet en wifi installeren | Klantenservice | Ziggo

Vragen? Dan weet je me te vinden! Excuses dat het modem niet eerder verstuurd is! 

DickA
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Top! ik zie er naar uit.

Komt de uitbreidingspod ook mee of moet ik die apart aanvragen? Het gaat me erom dat het die vierkante zwarte is die min-of-meer een kleinere versie van het modem is, dus mesh en ook wifi-6. De modem komt namelijk in mijn meterkast die een eindje van de woonkamer vandaan ligt, er ligt a; wel een snelle UTP-kabel tussen.

Bedankt en groet, Dick

Gio2903

Level 17
  • 3440Posts
  • 182Oplossingen
  • 2530Likes

de wifi6 punten zijn alleen beschikbaar voor klanten van na oktober 2023. in dit geval zal je dus met je deco m4 moeten blijven werken. ik zou aanraden om zelf een goeie wifi6 mesh-set te kopen 😉

DickA
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Dag Carlien en collegaas,

Dank voor de snelle actie. Het nieuwe modem is al onderweg naar een post.nl punt. Helaas geen zwart smartwifi-pod erbij??

Mijn oude modem is een Compal  CH7465LG-ZG. Die staat op de lijst voor de verouderde apparatuur die naar de afvalrecycling mag. Niet terugsturen dus?

groet, DickA

Ryan
Community Moderator
Community Moderator
  • 998Posts
  • 95Oplossingen
  • 420Likes

Hey @DickA! Het oude modem hoeft inderdaad niet retour. 
Lever het oude modem in bij de milieustraat of elektronica inleverpunt (kijk hiervoor op wecycle.nl). Zoveel mogelijk onderdelen worden dan opnieuw gebruikt.

Wat betreft de zwarte Wi-Fi Pod. Je hebt nu de Tp-link in gebruik volgens onze gegevens. Qua werking zal de zwarte Wi-Fi Pod niet veel verbeteren, aangezien deze geheel anders werkt en ingesteld is dan de TP-Link. 

Wat Gio aangaf geldt hier inderdaad ook. Wij kunnen vanaf het account de zwarte Wi-Fi Pod niet aanvragen. Dit vanwege de looptijd van het huidige contract. Het is inderdaad beschikbaar voor klanten van en na de periode oktober 2023.