1
Vraag
2
Reacties
Antepli

Level 5
  • 45Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

Bridge modus

Hallo, zou een van jullie de bridge modus van mijn modem willen aanzetten aub?

Alvast bedankt.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Antepli
Topicstarter
Level 5
  • 45Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

Inmiddels verwerkt, bedankt hiervoor.

Bekijk in context

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@Antepli  Ja inderdaad. Als de Deco's in routermodus staan dan gaan ze de functie van draadloze router vervullen. Door dat de connectbox in bridge staat is het alleen nog maar een doorgeefluik geworden zeg maar om op het internet te kunnen. Om dan met meerdere apparaten al dan niet draadloos op het internet te kunnen ga je een router nodig hebben. Vandaar dan de Deco's dan in router modus moeten staan in plaats van Access Point mode (AP)

Bekijk in context

10 Reacties 10
Antepli
Topicstarter
Level 5
  • 45Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

Inmiddels verwerkt, bedankt hiervoor.

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@Antepli  Dit is een klanten helpen klantforum. Medewerkers van Ziggo hebben Ziggo in hun naam staan. Zij zou je er mee kunnen helpen.
In sommige gevallen is het mogelijk als je in voormalig UPC gebied woont.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet-wifi/bridge-modus/stappenplan-bridge-modus#/
Via het stappenplan op deze site kun je kijken of het voor je mogelijk is dit zelf te doen. Anders kan het via een medewerker hier zoals ik al zei of de klantenservice.

Hou er wel rekening mee dat als de modem in bridge wordt gezet er een aantal dingen veranderen en het dus kan zijn dat er een eigen router nodig is.

 

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

graag gedaan

Antepli
Topicstarter
Level 5
  • 45Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

@jansmarcel hoi.

 

Ik zit toch met een probleem, de deco's werken niet meer. Ik weet waarom denk ik. Omdat ik gebruik maakte van de deco's stond de wifi van het modem uit. Nu kunnen de deco's de wifi van het modem vinden. Wat nu?

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@Antepli  Als de modem nu in bridge staat en de Deco's niet meer werken, dan verwacht ik dat ze in AP mode stonden toen de connectbox nog als router in gesteld stond. Ik weet zo even niet of je nog op de Deco's in kunt loggen en het omzetten naar routermodus op de eerste Deco (degene die bedraad op de connectbox is aangesloten). Als dat niet mogelijk is zou ik de Deco naar fabrieksinstellingen terugzetten, setup opnieuw uitvoeren en routermodus kiezen tijdens setup. Daarna zou het weer moeten werken.
Tip: gebruik dezelfde gegevens voor je wifi netwerk anders ben je alle apparaten opnieuw aan het instellen.

Antepli
Topicstarter
Level 5
  • 45Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

Ja, klopt ze stonden nog op AP mode. 

Antepli
Topicstarter
Level 5
  • 45Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

Je bedoeld met router modus eigenlijk draadloze router toch?

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@Antepli   Als ze nog in de app te benaderen zijn zou je ze met dit stappenplan om moeten kunnen zetten:

https://www.tp-link.com/nl/support/faq/1842/

 

Anders wat ik eerder schreef over een fabrieksreset.

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@Antepli  Ja inderdaad. Als de Deco's in routermodus staan dan gaan ze de functie van draadloze router vervullen. Door dat de connectbox in bridge staat is het alleen nog maar een doorgeefluik geworden zeg maar om op het internet te kunnen. Om dan met meerdere apparaten al dan niet draadloos op het internet te kunnen ga je een router nodig hebben. Vandaar dan de Deco's dan in router modus moeten staan in plaats van Access Point mode (AP)

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Goedemorgen @Antepli , is het inmiddels gelukt met de tips van @jansmarcel ?
Mocht je nog aanvullende vragen hebben hierover aan onze Community users, laat het dan gerust weten. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic