Beste Ziggo, ik heb nu al een aantal jaren een probleem. In het begin dacht ik dat het wel aan mijn losse routers zou liggen. Maar na 7 verschillende getest te hebben (merken uiteenlopend van cisco tot ubiquiti tot tp-link) blijkt dat geen enkele router het zou doen. Dus kom ik tot de conclusie dat t probleem bij de connectbox moet liggen (want 7 routers, allemaal hetzelfde probleem, en niet uitmakend of de router nu €20 of €200 kost).
het probleem is als volgt, ik wil een eigen router gebruiken, waarom? Omdat de connectbox te beperkt is met instellingen en zelf portforwards toevoegt (terwijl daar niet om gevraagd wordt, dit komt door upnp maar dan nog zou een router nooit automatisch een portforward mogen opslaan). Sterker nog, bij te veel portforwards moet ik er verwijderen (onacceptabel).
prima ik vind het geen probleem om een eigen router te gebruiken. Het instellen lukt dan ook prima, en het werkt dan ook. Maar... dan begint de ellende, na 3 tot 14 dagen krijg ik geen internet verbinding meer en moet ik de hele boel resetten. Heb het nu 4 weken weer getest en het is consistent om de 2 weken. Met de TP-link was het overigens iedere 3 dagen dat de boel gereset moet worden.
Als ik thuis ben is dat niet zo erg, maar helaas heb ik een server thuis staan en een smarthome die afhankelijk zijn van een stabiele internetverbinding. Als het dus niet werkt, ik op vakantie ga, en thuis kom gaat het alarm af, want ja ik heb (weer eens) geen internet. En nee de connectbox gebruiken is gewoon geen optie tenzij jullie er iets meer mogelijkheden op knallen.
nu blijkt dus dat wat ik ook aansluit jullie eigenlijk gewoon niet willen dat ik een eigen router gebruik. (Want ja hier gaan mensen zich aan irriteren en toch maar weer de connectbox gebruiken wat ik in het verleden dus gedaan heb. Het probleem is alleen, mijn netwerk is veel te zwaar voor die connectbox en ik MOET dus wel een andere router gebruiken. Dat ding werkt perfect verder, behalve dan dat het lijkt alsof ie iedere 2 weken nieuwe wan instellingen geeft (en die dus niet vernieuwt).
ik zou het op zich fijn vinden dat ik na jaren kloten toch eens mijn eigen router mag gebruiken, dit was dan ook nooit een probleem met jullie vorige apparatuur (cisco, thomson, technicolor). Maar de connectbox vind dat bridgen niet zo leuk helaas. (Ik woon in oud upc gebied).
als het nou incidenteel was ok, maar het is letterlijk met iedere router zo, ZELFS MET DE TP-LINK die jullie zelf aanbieden op jullie website.
Wat kan ik hier aan doen? Want dit kan echt niet zo, en het KAN niet aan de routers liggen (nogmaals 7 verschillende, allemaal hetzelfde probleem).
ik zou het graag opgelost zien, ben al 10 jaar klant bij jullie, en voorlopig was ik niet van plan te wijzigen, maar als dit niet opgelost (kan) worden dan rest me helaas weinig keuze.
oh en als laatste, waarom (for the love of god) mogen consumenten geen vast ip adres aan vragen? Dat alleen zal al een hoop ergernis voorkomen voor consumenten die t ook daadwerkelijk nodig hebben (en ja de meeste zullen t niet nodig hebben). Nu kan ik al mijn records iedere keer blijven wisselen na een modem restart, goed irritant!
Groetjes Jimmy