1
Vraag
2
Reageer en help mee
Molman

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Bridge modus en IPv6 activeren

Hoi,

 

Ik heb een aantal vragen waar u wellicht mee kan helpen:

 

  1. Ik heb alweer een tijdje mijn Connectbox Giga (als het goed door Ziggo gezet) in bridge modus staan. Ik zie wel dat ik het modem nog gewoon kan benaderen via http://192.168.178.1/ waardoor ik ging twijfelen of ik wel in bridge modus sta. Zou u kunnen bevestigen dat dit het geval is en zo nee deze alsnog op bridge modus zetten
  2. Ik woon in Arnhem en heb vandaag IPv6 proberen te activeren op mijn Ubiquiti Dream Machine Pro (UDM Pro), kunt u aangeven of dat überhaupt wel beschikbaar is hier, ik begrijp dat dit namelijk nog niet overal het geval is

 

Alvast bedankt!

4 Reacties 4
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Als de eigen router een publiek IP-adres (buiten 192.168.0.0/16) ontvangt, dan is bridge mode actief. Het is niet ongebruikelijk dat 192.168.178.1 in bridge mode nog bereikbaar is naast 192.168.100.1, dat zie ik zelf ook op mijn UBC1318ZG.

 

Full Dual-Stack is sinds 27 juni in het gehele verzorgingsgebied beschikbaar, ook bij bridge mode en in voormalig UPC-gebied, waar Arnhem onder valt. Gebruik je de juiste IA_PD prefix hint? In voormalig UPC-gebied worden prefixes van /57 toegewezen i.t.t. /56 in voormalig Ziggo-gebied. Plaats eventueel screenshots van de instellingen voor de WAN- en LAN-interfaces.

 

Het is ook mogelijk dat het modem nog een boot file voor IPv4 Only gebruikt, er moet dan een reprovisioning van de boot file met nieuwe configuratie plaatsvinden, zodat Full Dual-Stack beschikbaar is op jouw router.

Molman
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Tobias, 

 

Ik heb de Prefix 57 gebruik i.p.v. de 56 en volgens mij is wel iets veranderd 😊, als ik kijk op IPv6 test - IPv6/4 connectivity and speed test (ipv6-test.com) (zie screenshot) dan lijkt alles te werken.

 

Mocht je verder nog specifieke tips hebben voor de combinatie ziggo en ubiquiti dan hoor ik het graag.

 

Bedankt iig!

 

 

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Dat ziet er prima uit. Ik zie alleen dat ICMP wordt geblokkeerd in de firewall, waarschijnlijk die van de PC, dat zou geen probleem moeten zijn. Je kunt nog overwegen om de DNSv6-servers aan te passen, indien je nu nog de servers van Ziggo gebruikt, maar als je tevreden bent, zou ik er niets meer aan doen.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Molman goed dat je hier hier even kwam vragen, dergelijke vraagstukken oplossen past prima binnen dit kader. Zoals je ziet zijn er al veel tips gegeven. 

Kan je daar iets mee? 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic