Hoi ziggo, mag ik mijn modum op bridgemode hebben.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hi @Mootje.elm12
Een warm welkom op de Ziggo Community!
Zeker mag jij het modem in bridge hebben! Bij deze wil ik je laten weten dat ik zojuist je modem in bridge mode heb gezet.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hi @Mootje.elm12
Een warm welkom op de Ziggo Community!
Zeker mag jij het modem in bridge hebben! Bij deze wil ik je laten weten dat ik zojuist je modem in bridge mode heb gezet.
Hoi,
Mag ik mijn modem op bridgemode hebben. Helaas was deze niet aangepast ten tijde van de vervanging van de oude modem voor de Connectbox. Geen wonder dat mijn eigen router Asus RT-AC3200 het niet zo goed doet.
Groetjes CedJul
Hi @CedJul
Ook voor jou zet ik met alle liefde het modem in bridge mode. Bij deze wil ik je laten weten dat het is geregeld hoor!
Dat was een snelle reactie. Wat ben ik blij met je Ik denk mijn kids ook . Moet ik nog wat instellingen aanpassen in mijn eigen router? Wel merk ik dat alles in een keer vloeiend loopt.
Groetjes CedJul
Hallo,
Ik loop tegen het volgende probleem aan Bij mijn router Asus RT-AC3200 brand een lampje rood. Een aantal keren opgestart geef de router nog steeds geen WIFI verbinding. Dit na het inschakelen van de bridge mode. In de stellingen bekijken, geeft die aan dat geen IP adres automatisch opgehaald kan worden via ISP. De klok tikt en ik heb boze kinderen om me heen. Weet iemand de oplossing of is mijn Asus router stuk?
Groetjes CedJul
@Cecilia Ziggo Kun je ook mijn connectbox in bridgemode zetten aub.
Alvast bedankt
Danny
Hey @CedJul,
Boze kinderen om je heen is niet iets wat wij op ons geweten willen hebben 😉 Behoorlijk onhandig dat de router niet werkt, na het activeren van de bridge mode. Is dit probleem nog steeds aan de orde? Mocht dat het geval zijn, stuur dan eens een foto van zowel de achterkant van je modem als die van je router. Op die manier kijken we graag met je mee en zoeken we gezamenlijk naar de oplossing.
Hey @DannyPrevoo,
Hartelijk welkom op de Ziggo Community!
Sorry voor de late reactie. Heb je inmiddels je modem in bridge mode laten zetten? Anders neem ik de honneurs in deze graag voor @Cecilia Ziggo waar. Laat het ons hier maar even weten.
Is al allemaal prima door de klantenservice rvicw geregeld... Thanks
Beste Ziggo,
Ik heb net wifi 2.4 en 5 ghz uitgeschakeld zoals geadviseerd voor mijn nieuwe werkende deco m9+ v2. Er wordt ook aangeraden het modem in bridge modus te zetten. Ik wil nog 2 APs aansluiten.
Zouden jullie adviseren mijn modem in bridge modus te zetten, en zo ja, zouden jullie dit dan voor mij kunnen doen?
Alvast dank voor de reactie!
Mvg,
Walter.
Hoi @waliz
Begrijp ik het goed dat je naast de Deco M9 nog 2 accespoints wilt aansluiten? Zo ja, dan zou ik het Ziggo modem in routermode houden en de wifi op het Ziggo modem uitzetten (maar dat heb je al gedaan). Alle LAN-aansluitingen op je modem blijven dan namelijk actief. Zo kun je de overige accespoints vanaf het Ziggo modem bekabeld aansluiten i.p.v dat je deze aansluit op de Deco's.
Hoi Cecilia,
Bedankt voor je reactie. Ik heb inderdaad een set van 3 DecoM9+ waarvan 1 met kabel is verbonden. In de toekomst misschien nog een tweede maar ik moet een ingewikkelde kabel trekken dus 1 is op het moment voldoende.
Ik las ergens dat je dan beter de bridgemodus kunt inschakelen ivm vertraging door dubbele NAT. Wat denk jij?
Walter.
Hoi @waliz
Als je enkel en alleen de Deco M9 hebt aangesloten op het Ziggo modem, dan kun je deze inderdaad in bridge mode zetten. Indien de unit van de Deco M9 zich in de AP modus bevindt, dan moet je hem wel eerst aanpassen naar router modus door change operating mode te selecteren binnen de app, dit werkt niet vanuit bridge modus.
Dubbele NAT is niet aan de orde als je nu jouw Ziggo modem in router mode hebt (wifi uitgeschakeld) en de unit(s) van de Deco M9 als AP hebt geconfigureerd. Dubbele NAT is dus echt alleen aan de orde als je zowel het Ziggo modem als de units in router mode hebt staan en deze beide een privé wifi-netwerk uitzenden.
Sorry, maar je gaat me een beetje te snel.
Ik heb idd enkel en alleen 1 DecoM9 aan het ziggo modem hangen.
Ik kan het ziggo modem niet in bridge mode zetten dacht ik, zie het eerste berichtje hier, waar jij dit voor iemand doet. Misschien bedoel je de M9plus en die staat idd al in Router operating mode (default).
Ik heb wifi uit staan op het ziggo modem, en alleen 1 poortje ingebruik voor de main Deco.
Nogmaals de vraag: zou het ziggo modem niet in bridge mode moeten staan, aangezien de deco nu de main router is?
Mvg,
W.
waliz wrote:Sorry, maar je gaat me een beetje te snel.
Ik heb idd enkel en alleen 1 DecoM9 aan het ziggo modem hangen.
Ik kan het ziggo modem niet in bridge mode zetten dacht ik, zie het eerste berichtje hier, waar jij dit voor iemand doet. Misschien bedoel je de M9plus en die staat idd al in Router operating mode (default).
Ik heb wifi uit staan op het ziggo modem, en alleen 1 poortje ingebruik voor de main Deco.
Nogmaals de vraag: zou het ziggo modem niet in bridge mode moeten staan, aangezien de deco nu de main router is?
Mvg,
W.
Op dit moment staat je modem inderdaad niet in bridge.
Alleen de wifi staat uit op het modem.
Als er nu onverhoopt iets niet goed werkt, dan kun je uiteraard een verzoek doen om het modem alsnog in bridge te zetten.
Dank voor je bericht. Hierbij het verzoek om mijn modem in bridge mode te zetten.
waliz wrote:Dank voor je bericht. Hierbij het verzoek om mijn modem in bridge mode te zetten.
Helemaal goed! Bij deze gedaan @waliz 🙂
Het modem herstart waarschijnlijk zo even.
Maar daarna staat het modem in bridge 🙂
Dank je wel!
Het duurde even voor de deco mesh weer op kwam na de herstart.
Ik merk het verschil in dat ik sneller kan printen.
M’n netwerk snelheid was al heel hoog en nu met wifi netwerk is het dat overal in huis.
Blij!
W.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.