1
Vraag
2
Reacties
Flicc

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bridge modus Mediabox of Modem

Goedemiddag,

 

Momenteel gebruik ik een losse modem voor internet en de Mediabox voor tv. Ik lees op het forum dat dit beter werkt, bijvoorbeeld voor streamen. Nu ga ik overstappen naar de unifi dream machine en moet de router dus in bridge modus. Maakt het dan nog uit of je modem in bridge zet of de Mediabox? Bij gelijke performance heb ik liever een apparaat minder.

 

Alvast bedankt!

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Het gebruik van de Mediabox XL als internetmodem wordt niet meer geadviseerd. Het is ook niet mogelijk om de Mediabox XL in bridge mode te laten zetten. Je zult dit dus voor het losse modem (dat is vermoedelijk een Connect Box?) moeten aanvragen. Overigens is het zeker niet verplicht om het modem in bridge mode te zetten (je kunt ook DMZ gebruiken), het wordt wel aanbevolen.

Bekijk in context

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

 

Welke mediabox heb je het over?

 

Als je het hebt over de Mediabox XL, die kan sowieso niet in bridge.

Als je een apart modem/router hebt, die kan wel in bridge en je eigen router kan in bridge.

 

Wat is het beste? Er is geen beste.

Dat verschilt enorm, het hangt er helemaal van af wat je allemaal wilt doen en gebruiken van de functies van een router / DHCP server en een firewall.

 

Het is dan of de DHCP server en de firewall van het modem/router wat je gebruikt of de DHCP server en de firewall van je eigen router die je gebruikt en dan de andere in bridge.

Zodat je geen dubbele DHCP server en firewall in je netwerk hebt met allerlei verbindingsproblemen van dien als je bepaalde instellingen wilt uitvoeren.

Bekijk in context

5 Reacties 5
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Het gebruik van de Mediabox XL als internetmodem wordt niet meer geadviseerd. Het is ook niet mogelijk om de Mediabox XL in bridge mode te laten zetten. Je zult dit dus voor het losse modem (dat is vermoedelijk een Connect Box?) moeten aanvragen. Overigens is het zeker niet verplicht om het modem in bridge mode te zetten (je kunt ook DMZ gebruiken), het wordt wel aanbevolen.

Flicc
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor je super snelle reactie. Ik zal dan m'n coax poortje in de woonkamer splitsen zodat ik daarop zowel de modem als de router kan aansluiten. Verdere tips of trucs voor een optimaal resultaat?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

 

Welke mediabox heb je het over?

 

Als je het hebt over de Mediabox XL, die kan sowieso niet in bridge.

Als je een apart modem/router hebt, die kan wel in bridge en je eigen router kan in bridge.

 

Wat is het beste? Er is geen beste.

Dat verschilt enorm, het hangt er helemaal van af wat je allemaal wilt doen en gebruiken van de functies van een router / DHCP server en een firewall.

 

Het is dan of de DHCP server en de firewall van het modem/router wat je gebruikt of de DHCP server en de firewall van je eigen router die je gebruikt en dan de andere in bridge.

Zodat je geen dubbele DHCP server en firewall in je netwerk hebt met allerlei verbindingsproblemen van dien als je bepaalde instellingen wilt uitvoeren.

Flicc
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Bert,

 

Bedankt voor je reactie. Ik heb inderdaad de XL box. Dus dat is dan helder.

 

Ik wil graag de unifi spullen gaan gebruiken voor DHCP/DPI/Firewall. Vandaar de keuze de Ziggo modem in bridge te zetten.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Bridge mode is in veel gevallen de beste optie. Het neemt een hoop complexiteit weg omdat je geen twee LAN's hoeft te beheren en je eigen router ontvangt direct een publiek IP-adres van Ziggo. Enige punt van bridge mode is dat Ziggo daarmee geen IPv6 doorgeeft, maar dat hoeft geen nadeel te zijn.

 

Als je in voormalig UPC-gebied woont, dan kun je zelf bridge mode activeren. In andere gevallen kan een moderator hier op het forum of de klantenservice dit voor je regelen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic