Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
efok wrote:
Laat me het iets verduidelijken: wat ik begrijp is dat je pi-hole op je Raspberry hebt, en dit in het verleden als interne DNS server gebruikte. Nu wil je ook de DHCP functie van pi-hole gebruiken. Dat moet in principe werken.
Pi hole werkt met een vast ip op de Raspberry. Komt de IP-range die de pi- hole uitdeelt overeen met het modem? Welke gateway geeft je pi-hole uit? De connectbox blijft op 192.168.178.1, ook als je DHCP hebt uitgezet en blijft je gateway. Welke upstream DNS servers heb je ingesteld op de Raspberry?
Ik snap niet dat je domeinen kan resolven als je het modem weglaat, dan heb je toch geen internet meer? Kun je dat toelichten?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.