1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
Gridje

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bridge mode en IPv6

Korte vraag, als ik de smartwifi modem (die met stoffen voorkant) in bridgemode laat zetten. Krijgt mijn WAN poort van de router die achter de modem zit dan nog een publiek IP4 adres of enkel een publiek IP6 adres aangeboden van de modem ?

Mijn IOT devices kennen nl geen IP6 en daarom wil ik het op IP4 houden hier in het thuis LAN.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34406Posts
  • 2519Oplossingen
  • 17342Likes

Bij overgang naar bridge mode behoud je Full Dual-Stack. Vermoedelijk maak je nu nog geen gebruik van IPv6 op de eigen router, omdat de F3896 waarschijnlijk geen delegated prefix doorgeeft in router mode. Bij bridge mode ontvangt de eigen router altijd een publiek IPv4-adres op de WAN-interface. Zorg er wel voor dat er geen andere apparaten op het modem aangesloten zijn. Wat betreft het LAN verandert er niets qua IPv4. Met de juiste instellingen kun je ook van IPv6 gebruik maken.

Bekijk in context

2 Reacties 2
Meldingen
Aan Uit
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34406Posts
  • 2519Oplossingen
  • 17342Likes

Bij overgang naar bridge mode behoud je Full Dual-Stack. Vermoedelijk maak je nu nog geen gebruik van IPv6 op de eigen router, omdat de F3896 waarschijnlijk geen delegated prefix doorgeeft in router mode. Bij bridge mode ontvangt de eigen router altijd een publiek IPv4-adres op de WAN-interface. Zorg er wel voor dat er geen andere apparaten op het modem aangesloten zijn. Wat betreft het LAN verandert er niets qua IPv4. Met de juiste instellingen kun je ook van IPv6 gebruik maken.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78332Posts
  • 5296Oplossingen
  • 23352Likes

Als ik mij niet vergis is in bridge de 2,5 Mbit/s UTP poort de aansluiting voor je eigen router.