1
Vraag
2
Reacties
haasdijk

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bridge mode aan/uit

Ik heb in de connectbox niet de mogelijkheid om zelf bridge mode aan/uit te zetten.

Ik zou graag wat experimenteren met verschillende routers.

Omdat wij thuis nogal afhankelijk zijn van internet (meerdere gezinsleden werken thuis), zou ik de mogelijkheid zelf te switchen wel graag willen hebben. Zodat ik op ieder moment de bridge mode weer kan uitzetten. Is daar iets op te verzinnen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

Zelf bridge mode in- en uitschakelen was alleen mogelijk voormalig UPC-gebied. Sinds begin juli kan dit in het gehele verzorgingsgebied alleen nog door Ziggo worden aangepast. Je kunt dit formulier gebruiken, het verzoek wordt dan zo snel mogelijk opgepakt.

Bekijk in context

8 Reacties 8
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

Zelf bridge mode in- en uitschakelen was alleen mogelijk voormalig UPC-gebied. Sinds begin juli kan dit in het gehele verzorgingsgebied alleen nog door Ziggo worden aangepast. Je kunt dit formulier gebruiken, het verzoek wordt dan zo snel mogelijk opgepakt.

haasdijk
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bericht was aangemerkt als oplossing. Ik ben op zoek naar een manier om zelf het modem in bridge mode te zetten. Dit is daarmee geen oplossing. Het per direct omzetten door een klantenservice via de chat, ipv wachten tot een ingezonden formulier wordt opgepakt, zou dat wel zijn.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

Zelf bridge mode in- en uitschakelen is niet mogelijk. Mogelijk komt deze optie in de toekomst weer beschikbaar in het gehele verzorgingsgebied, maar daar is nog niets over bekend. Je kunt inderdaad ook contact opnemen met de klantenservice en het verzoek daar in behandeling laten nemen, dan kan het modem zich binnen enkele minuten opnieuw opstarten in bridge mode.

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Laat de Connectbox gewoon in router mode. De huisgenoten laat je aangesloten op de connectbox bekabeld en via wifi.En de routers waar je mee wil experimenteren sluit je met de WAN poort op een van de LAN poorten van de connectbox. Daar kan je dan mee doen wat je wil en je huisgenoten hebben daar geen last van. Geef de routers waar je mee wilt experimeteren wel een andere wifi ssid naam, zodat je dat gescheiden houd van die van de connectbox.

Twee routers achter elkaar in cascade kan prima functioneren. Bij online games kan het de nodige vertraging opleveren maar bij experimenten moet daar mee te leven zijn.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@haasdijk welkom hier, leuk dat je langskomt.

Aan de tips en adviezen heb ik niks toe te voegen want dat klopt allemaal. Maar kan ik nog iets voor je doen? We horen het graag! 

haasdijk
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik wil de connectbox uiteindelijk wel degelijk in bridge mode hebben omdat er een nas achter hangt die ik enkel via vpn wil kunnen benaderen. Het open zetten van sommige poorten is helemaalniet toegestaan op de connectbox, andere poorten zijn van buitenaf voor mij niet zichtbaar (poortscanner) of ze open staan of niet. Dus: connectbox in bridge en draytek erachter.

haasdijk
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Als wat @tobiastheebe zegt klopt en ik daarmee geen uren hoef te wachten op het oppakken van een wijzigingsformulier komt het vast goed. Anders krijg ik ruzie thuis 🙂

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@haasdijk wij kunnen het prima voor je inschieten hoor. Wel is het dan nodig dat je je gegevens in je profiel achterlaat.

Hoe dat moet lees je hier: https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic