1
Vraag
2
Reageer en help mee
henkvanhout

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bridge mode TC7200

Ik probeer mijn Technicolor TC7200 modem in Bridge Mode te zetten omdat ik er eigen router wil gebruiken. Via de SYSTEM pagina van de TC7200 kan ik welliswaar overschakelen van router mode naar Bridge mode. De TC7200 reset dan en reboot en zou vervolgens in Bridge mode staan. Helaas werkt dat niet; het rebooten gaat niet goed en de TC7200 is daarna niet bereikbaar op geen enkel IP adres. De enige oplossing om de TC7200 weer aan de praat te krijgen is via de reset knop. De TC7200 boot dan weer op, maar wel in Router mode.

Ik heb gelezen dat dit een bestaand probleem is, een bug in de bootfile. De TC7200 zou vervangen moeten worden door de connectbox. Klopt dit verhaal en hoe kom ik aan die connectbox?

25 Reacties 25
MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

de tc7200 kan volgens mij niet meer goed in bridge modus sinds het gelijk trekken tussen oud upc en ziggo gebied 

 

@tobiastheebe toch ?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

De migratie naar het nieuwe type boot file (als onderdeel van project Prime Time) leverde destijds inderdaad problemen op met bridge mode op de TC7200. Ook in voormalig UPC-gebied dient bridge mode nu via het daarvoor bestemde formulier aangevraagd te worden, maar de TC7200 vormt daarop de enige uitzondering, daarop moet bridge mode nog steeds via de webinterface ingeschakeld worden.

 

Kun je de volgende stappen volgen:

 

  • Bridge mode inschakelen.
  • Modem en router beide uitschakelen.
  • Eventuele overige apparatuur ontkoppelen van modem.
  • Modem opstarten en volledig online laten komen.
  • Router opstarten.
henkvanhout
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Tobiastheebe,

 

Heb ik precies zo gedaan:

- Bridge mode ingeschakeld. Ik krijg dan een melding te zien "The device is being reset RELOAD". Dat RELOAD is een link naar het nieuwe IP adres voor de TC7200 in bridge mode (192.168.100.1)

- De bekabeling is overigens in orde. de LAN-1 poort van de TC7200 is verbonden met de ingang van de Router

- Een tijdje gewacht totdat de TC7200 volledig reboot is.

- TC7200, Router, computer uitgeschakeld

- TC7200 ingeschakeld en gewacht totdat deze volledig online is. Ik heb zeker 15 minuten gewacht.

- Router opgestart en gewacht totdat ook deze helemaal reboot is

- Computer opgestart

- Resultaat: Wel lokaal netwerk, maar geen internet

- Proberen in te loggen op de TC7200 met 192.168.100.1 maar er is geen verbinding mogelijk

 

Het volgende geprobeerd:

- Alles weer uitgeschakeld, TC7200, Router en Computer

- Computer direct verbonden met de LAN-1 poort van de TC7200

- TC7200 ingeschakeld en gewacht totdat deze volledig on-line is

- Computer ingeschakeld

- Resultaat: geen internet

- Proberen in te loggen op de TC7200 met 192.168.100.1 maar de TC7200 reageert niet, geen verbinding mogelijk.

 

Uiteindelijk heb ik de externe Router maar weer afgekoppeld en de TC7200 gereset met het resetknopje. De TC7200 boot nu op in router mode. Is niet wat de bedoeling is, maar ik heb in elk geval weer internet.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Het lijkt erop dat de PC en router simpelweg geen IP-adres ontvangen, vermoedelijk omdat ze niet worden toegelaten door het MAC-filter van het modem. Als de router een functie biedt voor MAC spoofing, dan kun je daarmee nog een test doen (CM MAC invoeren).

 

Met een nieuwer (SmartWifi) modem werkt bridge mode in ieder geval naar behoren. Dit type kan kosteloos worden toegestuurd door een moderator (Ziggo-medewerker). Indien je wilt overstappen naar dit modem, dan is het wel verstandig om hier een paar foto's van de coaxinstallatie te plaatsen, zodat wij kunnen nagaan of er onderdelen aan vervanging toe zijn.

henkvanhout
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

tobisatheebe,

 

Ook bij rechtstreekse verbinding van PC met de TC7200 heb ik geen communicatie in Bridge mode. Ik denk daarom niet dat het aan de router ligt, want die zit er dan niet aan. De TC7200 zelf biedt geen mogelijkheid voor MAC spoofing.

Het lijkt mij het beste om contact op te nemen met een Ziggo medewerker om over te stappen naar het SmartWiFi modem. Bedankt in ieder geval voor je reacties.

 

Groeten, Henk

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

M.b.t. MAC spoofing: ik bedoel hierbij de eigen router.

 

Om na te gaan in hoeverre de installatie geschikt is voor een nieuw modem:

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

henkvanhout
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Tobiastheebe,

 

Zoals gevraagd nog een paar fotootjes van de installatie

 

Groeten, Henk

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Een aantal verbeterpunten:

 

  1. Het AOP (vermoedelijk een TRAS-10) is verouderd en moet vervangen worden door een TRISZ-DG300, hiervoor is een monteursafspraak noodzakelijk.
  2. De splitter (VQ1002) is verouderd en dient vervangen te worden door een POA-254 of POA-01-B met nieuwe F/F- resp. IEC/F-kabel voor het modem en IEC/F-kabel voor de versterker.
  3. De stekker van de TV-kabel op de versterker is afgekeurd, door de plastic behuizing is deze niet afgeschermd. Deze stekker moet worden vervangen door een nieuwe (compressie-)F-stekker.
  4. Het modem dient indien mogelijk te worden verplaatst naar de meterkast. Anders moet ofwel de nieuwe kabel (genoemd bij punt 2) verlengd worden met een IEC/IEC-kabel van de benodigde lengte, of de huidige F/F-kabel moet aan beide zijden van nieuwe (compressie)stekkers worden voorzien.
henkvanhout
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Tobiastheebe,

 

Connectors aanzetten - ook krimp - kan ik zelf wel. Kabels vervangen uiteraard ook geen probleem. Ook de montage van het AOP is geen probleem, maar waarschijnlijk laat Ziggo dat niet toe. Hiervoor zal ik dus een monteursafspraak maken.

 

Bedankt voor de info

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Een moderator komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic, deze kan een nieuw modem toesturen en tevens een monteursafspraak inplannen.

 

Zelf vervangen van het AOP is inderdaad niet toegestaan, dit valt onder verantwoordelijkheid van Ziggo.

henkvanhout
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Fijn

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @henkvanhout, excuses voor het lange wachten! Ik zie dat er momenteel werkzaamheden plaatsvinden in het netwerk. Omdat ik wil voorkomen dat je weer moet wachten heb ik een monteur ingepland voor aankomende maandag 19 september tussen 08:00-13:00 uur. Mocht je geen problemen meer ervaren met de verbinding dan kun je de afspraak zelf annuleren of verplaatsen via mijn Ziggo. We horen graag hoe het gaat! 

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

ook is de binnenkomende kabel een dikke c6 kabel, je krijgt dus een koppeling in de meterkast van c6 naar c12.

henkvanhout
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Lotte,

 

Bedankt voor het inplannen. Echter in je reactie staat 'maandag 19 september tussen 08:00-13:00 uur', maar in mijn Ziggo staat 'woensdag 21 september tussen 08:00-13:00 uur'. Wat is nu juist?

 

Groeten, Henk

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@henkvanhout Excuses dat is een foutje van mijn kant! Het is inderdaad woensdag 21 september, dit was de eerst beschikbare afspraak. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

@Gio2903 Volgens mij is dit ook weer een geval C12 met pantser.

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

met pantser bedoel je die geribbelde onderkant denk ik? de kabel die daar vervolgens uitkomt is een stuk dikker dan een c9/c12 hoor @tobiastheebe 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Inderdaad een stalen omvlechting aan de onderkant. Van C6 ben ik een doorsnee van 1,5~2 cm gewend.

henkvanhout
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Lotte,

 

Wat gaat de monteur voor werkzaamheden uitvoeren?

 

Groeten, Henk

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic