Vraag
Reacties
Oplossing
Kerkstra
Level 1

Bridge mode Deco TP link en slimme meter

Goede middag,

Na veel speurwerk niet de juiste info gevonden.

Ik kom er niet uit met de Ziggo klantenservice. 
Wat heb ik.

Connectbox in bridge

Kabel naar deco m9

Kabel naar switch

vanuit de switch aansluiting op klik aan klik uit ics 2000

vanuit ics2000 kabel naar slimme meter

sinds ik de modem in bridge heb gezet en dus de deco M9 heb krijg ik de informatie van de slimme meter niet meer te zien.

klik aan klik uit zegt dat ik op ingang 1 moet aansluiten van de modem maar dat gaat natuurlijk niet want daar zit de deco M9 op.

ziggo zegt dat er geen oplossing is.

ergens vermeen ik te hebben vernomen dat ziggo 2 uitgangen open moet kunnen zetten.

wat zeggen jullie?

alvast bedankt.

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Ronihd
Level 18
T.E.A.M.

@Kerkstra

Dit staat dus volledig los van je internetverbinding en heeft dus niks te maken met het in bridge zetten.

Ik ga er hierbij vanuit dat je wel je lampen en andere dingen kan regelen via de app ?

De ICS 2000 zegt hier dat hij niet is aangesloten op de energiemeter door middel van de p1 kabel.

Zo ver ik het kan zien op de foto's ziet de kabel er wel in , TIP : haal de kabel even los aan beide kanten en daarna weer aansluiten , haal dan 1e de stroom even los van de ICS 2000 dan de kabel uit de meter en uit de ICS en dan er weer in en dan de stroom er weer op.

EDIT : ik heb zelf ook een ICS 2000 😉

Bekijk in context

5 Reacties 5
Meldingen
Aan Uit
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Bij een modem in bridge mode is in principe alleen de LAN 1-poort beschikbaar. In fUPC (voormalig UPC-gebied) schijnt het ook mogelijk te zijn om andere poorten te gebruiken, maar het tweede aangesloten apparaat krijgt dan een eigen IP-adres van Ziggo en is dan volledig gescheiden van het eerste apparaat. Overigens is Ziggo van plan om deze verschillen tussen fUPC en fZiggo dit jaar gelijk te trekken.

Indien de tweede poort op de Deco M9 nog vrij is, dan kun je daar de switch op aansluiten en moet de slimme meter weer zichtbaar zijn.

Ronihd
Level 18
T.E.A.M.

@Kerkstra

De ICS 2000 hoeft niet specifiek op lan port 1 van het modem als hij maar op een lan port zit met internet dan werkt hij.

De ICS naar de slimme meter heb je aangesloten zitten op de aansluiting die daar voor is en en dan met meegeleverde kabel en rj11 stekkertje de slimme meter in ?

Dan moet het gewoon zichtbaar zijn in de app.

Het modem in de bridge zetten heeft in mijn optiek geen invloed op het inzien van het energiegebruik.

De deco is en functioneert ook als een router? 

Of is er nog een andere manier om het energiegebruik in te zien  ?

0 Kudos
Kerkstra
Level 1
Topicstarter

Zie afbeeldingen

juiste kabel op ics2000

kabel van ics naar switch

kabel van switch naar deco

kabel van deco naar modem

en afbeelding foutmelding kaku

0 Kudos
Ronihd
Level 18
T.E.A.M.

@Kerkstra

Dit staat dus volledig los van je internetverbinding en heeft dus niks te maken met het in bridge zetten.

Ik ga er hierbij vanuit dat je wel je lampen en andere dingen kan regelen via de app ?

De ICS 2000 zegt hier dat hij niet is aangesloten op de energiemeter door middel van de p1 kabel.

Zo ver ik het kan zien op de foto's ziet de kabel er wel in , TIP : haal de kabel even los aan beide kanten en daarna weer aansluiten , haal dan 1e de stroom even los van de ICS 2000 dan de kabel uit de meter en uit de ICS en dan er weer in en dan de stroom er weer op.

EDIT : ik heb zelf ook een ICS 2000 😉

Kerkstra
Level 1
Topicstarter

Goede middag,

Nou ik mag kaku en ziggo wel bedanken.

oftewel @Ronihd op de een of andere manier na meerdere kabels meerdere set-ups alles weer terug gezet zoals het zat.

En nu doet hij het weer haha

Hartstikke bedankt.

goede topic om te laten staan want er gaan vast nog meer mensen wel een keer last krijgen door wijzigingen.

fijn weekend