1
Vraag
2
Reageer en help mee
mdheijer

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bridge mode Connectbox

Vandaag me nieuwe Connectbox modem binnengekregen ter vervangen van zeer oude UPC Technicolor T7200. Maar nu wou ik de Connectbox modem in Bridge modus zetten, alleen staat die hele optie er niet bij. 

Na een beetje sporen op dit forum zou het wel mogelijk moeten zijn om dit zelf te doen in het modem in voormalig UPC gebied. 

 

In dit topic Opgelost: Re: Bridge mode Connectbox - Ziggo Community staat dat IPV4 uit gezet moet worden? Die instelling kan ik niet vinden. 

5 Reacties 5
Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Haj @mdheijer! Welkom op de Community!

Ik ben gelijk gaan kijken of ik je modem in iPv4 kan zetten maar dit is al het geval. Dus die optie kan ik niet meer aanpassen. Heb je het op deze manier geprobeerd? Opgelost: Hoe kan ik bridge modus inschakelen op mijn Connec... - Ziggo Community

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

De technische verschillen tussen voormalig UPC- en Ziggo-gebied worden stapsgewijs weggewerkt. Waarschijnlijk heeft jouw modem een boot file met nieuwe (Ziggo-)configuratie ontvangen, zodat je niet meer zelf bridge mode kunt activeren, ondanks IPv4 Only en voormalig UPC-gebied.

 

Kun je hier vermelden welke waarde wordt vermeld onder 'Maximaal aantal apparaten' op de pagina 'Geavanceerde instellingen', 'Hulpmiddelen', 'Netwerk status', tabblad 'Configuratie'? Ik verwacht '2'.

 

Indien '3', kun je hier de eerste helft van je IPv4-adres vermelden?

mdheijer
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heb via de mijziggo app een bericht gestuurd naar de Helpdesk en die hebben de modem in de bridge modus gezet. Schijnbaar kunnen zij dat alleen nog maar. Wat op zich wel jammer is. 

@tobiastheebe helaas heb ik voordat het modem in de bridge modus gezet werd niet meer kunnen kijken. Maar denk inderdaad dat er bij mij een nieuwe boot file in zit. De connectbox bij me ouders die hem zo'n 8 maanden geleden hebben gekregen zat de optie nog wel. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Je kunt de webinterface ook bij bridge mode nog bereiken, via 192.168.100.1.

 

Ik beheer in voormalig UPC-gebied twee modemrouters, een TC7200 en SmartWifi modem (CH7465LG-ZG). Bij die laatste is de wijziging ongeveer twee weken geleden gebeurd, tevens na ruim 1,5 jaar een nieuw IP-adres. Op de TC7200 (welke overigens nog goed werkt) moet ik het nog controleren.

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Hi @mdheijer! Heb je nog wat gehad aan het antwoord van @tobiastheebe? 🙂 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic