Stijn Zwart

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Bridge Modus Connectbox

Goedenavond Ziggo Community,

Als ik mijn Connectbox in bridgemodus wil zetten, krijg ik op de een of andere manier geen internet meer via mijn router ASUS RT-AX11000. Weet iemand hoe dit komt ?

Na het aanzetten van bridgemodus (5 minuten) Krijgen we geen wifi signaal op de asus router 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Stijn Zwart 
Een warm welkom op de Ziggo Community. 

Laten we ervoor zorgen dat je met je nieuwe modem en eigen Asus router up and running bent. Ik zie dat je op 20 januari een Connectbox Giga hebt gekregen. Deze staat in bridge mode. Nu heeft @emiliovisser je al twee goede tips gegeven, namelijk het Ziggo modem herstarten nadat je deze in bridge mode hebt geplaatst en om te controleren of je jouw Asus router niet als accespoint hebt geconfigureerd. Hoe hangt de vlag er op dit moment bij?

Bekijk in context

KCKC

Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ik heb contact gezocht met Ziggo support nadat ik weer een hele ochtend heb zitten worstelen met de Connectbox Giga. Zelfs de splitter en coaxkabel vervangen (was slechts 2 jaar oud). Wat ik ook probeer, de verbinding blijft instabiel en om e.o.a. reden werkt hij ook nog eens niet goed met mijn ASUS aimesh. Ik was er wel klaar mee eigenlijk. Ik weet ook niet waarom ik überhaupt deze nieuwe modem heb ontvangen. Ik heb gevraagd mijn oude modem weer te activeren.gelukkig werkte de medewerker mee. Het heractiveren was met zo’n 30 min klaar.Nu alles weer helemaal top. Stabiele en snelle internetverbinding (overal maximale snelheid) en een heerlijk soepel lopend netwerk. Modem gewoon in bridge mode. Top!!

Een heel slechte ervaring met de Connectbox Giga rijker. Die gaat in de doos terug naar Ziggo. 

Bedankt voor het meedenken. 

Bekijk in context

14 Reacties 14
emiliovisser

Level 9
  • 331Posts
  • 30Oplossingen
  • 94Likes

@Stijn Zwart

Kun je vertellen hoe je alles aangesloten hebt?

Ziggo modem als deze in bridge mode wordt gezet.. zal je groen lampje zien branden op het modem (connectbox).

Dan moet je de Asus router ook herstarten. ( Kan ook nog configuratie in Asus router zijn)

Heb je de Asus router bekabeld aangesloten? zit deze in Lan 1 op de connectbox?

Stijn Zwart
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ja, hij zit in lan 1 is bekabeld aangesloten, dus als ik bridge modus heb aangezet moet ik de asus router herstarten ? en als dat niet werkt wat zou ik in de config moeten veranderen ?

emiliovisser

Level 9
  • 331Posts
  • 30Oplossingen
  • 94Likes

@Stijn Zwart ,

Het zou kunnen zijn dat de Asus router niet in Router mode nu staat maar in AP-mode (accesspoint).

Uit de ASUS RT-AX11000 handleiding.

Hij moet dus in “Wireless router mode” staan wanneer modem in bridge mode staat.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Stijn Zwart 
Een warm welkom op de Ziggo Community. 

Laten we ervoor zorgen dat je met je nieuwe modem en eigen Asus router up and running bent. Ik zie dat je op 20 januari een Connectbox Giga hebt gekregen. Deze staat in bridge mode. Nu heeft @emiliovisser je al twee goede tips gegeven, namelijk het Ziggo modem herstarten nadat je deze in bridge mode hebt geplaatst en om te controleren of je jouw Asus router niet als accespoint hebt geconfigureerd. Hoe hangt de vlag er op dit moment bij?

Stijn Zwart
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

hij staat nu in bridge modus en alles gaat perfect ! helemaal top zo hartelijk dank !

KCKC

Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ik heb vandaag een nieuw modem ontvangen (op initiatief van Ziggo) een Connectbox Giga. Deze staat standaard op Router-modus maar ik wil hem graag op Bridge-modus omdat ik een ASUS aimesh netwerk erachter heb staan waar ik heel erg tevreden over ben.

 

Het nieuwe modem (in router-modus) werkte direct. Ik heb ingelogd op het modem en hem op Bridge-modus gezet (zoals mijn vorige modem dus ook al jaren stond) en de LAN1 poort aangesloten op mijn ASUS router (overigens was mijn oude modem via de LAN4 poort aangesloten met de ASUS router...). Wat ik ook probeer, ik krijg geen internet. De ASUS router blijft zeggen dat er geen internet is (geen IP-adres). De ASUS staat op DHCP voor WAN en de router staat ook op Wireless Router mode.

Ik heb alles meerdere keren gereset maar het blijft niet werken. Ook niet op LAN2, LAN3 of LAN4 op het modem.

Het gekke is dat wanneer ik laptop aansluit op LAN1 ik wel internet (en een IP heb) maar op de router wil het dus maar niet lukken...

Ik ben dus benieuwd hoe Stijn Zwart dit heeft opgelost.

Vooralsnog heb ik de Connectbox Giga gereset (paperclip) zodat deze weer in router-modus staat en ik mijn ASUS router via LAN1 weer een werkende internetverbinding heeft.

 

Heeft iemand een idee wat er mis is tussen Ziggo modem in Bridge en via LAN1 met een ASUS router geen IP-adres/internet krijgt?

KCKC

Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Goed nieuws! Het is me uiteindelijk gelukt. De oplossing was toch zoals hierboven al vermeld en veel geduld. Eerst het modem in bridge mode (gaat vanzelf rebooten). Tijdens rebooten de ASUS uitzetten en de LAN poorten de kabels verwijderen en weer aanzetten. Dan lang genoeg wachten tot die combinatie werkt (via WiFi van de ASUS). Vervolgens de lan kabels weer in de ASUS en het werkt.👍🏻👍🏻

 

Er is wel een nieuwe uitdaging bij gekomen. De download snelheid is prima (300Mbps) maar de upstream is wisselvallig van 18 naar 5 en dan weer 23 tot 29 Mbps). Met mijn oude modem in bridge mode had ik altijd 30 Mbps… Iemand een idee?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21926Likes

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

KCKC

Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ik heb contact gezocht met Ziggo support nadat ik weer een hele ochtend heb zitten worstelen met de Connectbox Giga. Zelfs de splitter en coaxkabel vervangen (was slechts 2 jaar oud). Wat ik ook probeer, de verbinding blijft instabiel en om e.o.a. reden werkt hij ook nog eens niet goed met mijn ASUS aimesh. Ik was er wel klaar mee eigenlijk. Ik weet ook niet waarom ik überhaupt deze nieuwe modem heb ontvangen. Ik heb gevraagd mijn oude modem weer te activeren.gelukkig werkte de medewerker mee. Het heractiveren was met zo’n 30 min klaar.Nu alles weer helemaal top. Stabiele en snelle internetverbinding (overal maximale snelheid) en een heerlijk soepel lopend netwerk. Modem gewoon in bridge mode. Top!!

Een heel slechte ervaring met de Connectbox Giga rijker. Die gaat in de doos terug naar Ziggo. 

Bedankt voor het meedenken. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21926Likes

Vreemd, want de Connectbox Giga is het meest stabiele modem wat ik in huis heb gehad en ik heb ze vrijwel allemaal mogen testen.

KCKC

Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ik vind het ook vreemd. Misschien is er gewoon wat mis met de Connectbox Giga  dat ik geleverd heb gekregen…

marcomaastricht

Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Heb je het modem in bridge modus staan? Zoja dan zou je modem geen 192 ip meer mogen uitdelen is dat wel het geval dan is er iets niet goed gegaan, Uit evaring weet ik dat alleen ziggo het in bridge modus kan zetten.

KCKC

Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ik gebruik de modem/routers van Ziggo uitsluitend in Bridge mode en ik begrijp dat er dan geen IP-adres in de 192-range aan mijn eigen ASUS router uitgedeeld wordt maar een IP-adres van het Ziggo netwerk. Dat is niet wat hier speelt want zoals je kunt zien heb ik het na veel gedoe werkend gekregen (door resets van zowel Ziggo modem (Connectbox Giga) als mijn eigen ASUS router en dan mijn eigen router zonder LAN-kabels maar alleen met een WAN-kabel opstarten en na 15 min. de LAN kabels er weer in te steken.

Dit is gedrag dat met de Connectbox nooit optreedt.


Daarnaast, en dat is nog veel erger, is mijn internetverbinding met de Connectbox Giga (in zowel router als bridge modus) instabiel. Met name de uploadstream fluctueert in snelheid en haalt eigenlijk nooit de maximale snelheid. Zelfs na het vervangen van de redelijk nieuwe splitter en coaxkabel.
Bij de Connectbox heb ik ook dat probleem nooit gehad. 
Vandaar dat ik weer teruggegaan ben op de Connectbox en alles nu weer heel soepel en snel draait.

 

Overigens kan ik zelf mijn Ziggo modem/router op Bridge of Router zetten. Volgens mij heeft dat te maken met het gebied waarin je woont. Het oude UPC gebied schijnt dit zelf te kunnen volgens mij. Ik zal een afbeelding van het beheerscherm van de Ziggo modem toevoegen.

marcomaastricht

Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Oke dat pak hij hier niet oud ziggo gebied.

Uitgelicht topic