Opgelost! Ga naar oplossing.
Hallo dick_overduin,
Welkom op de community en bedankt voor je vraag,
Je kunt in de Vodafone & Ziggo app bridge-modus zelf in- en uitschakelen. Dit doe je als volgt:
Zodra een modem in bridge staat zal alleen nog de Lan 1 poort werken. Alles wordt doorgegeven via die poort en het apparaat daarachter krijgt als enige een IP adres. De modem zal een reset uitvoeren op het moment dat dit wordt ingesteld en is dan tussen de 5-10 minuten bezig (meestal 2-5 min). Wi-Fi en WifiSpots staan dan uit en je kan geen gebruik meer maken van WifiSpots ergens anders.
Meestal zet men dan een eigen router achter de modem om zelf een Wi-Fi en bedraad netwerk te vormen. Sommige routers nemen alles gelijk over en hoef je niet aan te sleutelen om weer internet te krijgen, dit is echter verschillend per router en wat je eisen zijn. Vaak moet je wel de router even resetten nadat de modem in bridge is gezet. Nog beter is om alle netwerkverbindingen van de modem te koppelen voordat hij naar bridge wordt gezet. Vanzelfsprekend heb je dan echter ook geen internet tijdens die periode.
Is dit zo ongeveer wat je wilde weten?
Gr,
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hallo dick_overduin,
Welkom op de community en bedankt voor je vraag,
Je kunt in de Vodafone & Ziggo app bridge-modus zelf in- en uitschakelen. Dit doe je als volgt:
Zodra een modem in bridge staat zal alleen nog de Lan 1 poort werken. Alles wordt doorgegeven via die poort en het apparaat daarachter krijgt als enige een IP adres. De modem zal een reset uitvoeren op het moment dat dit wordt ingesteld en is dan tussen de 5-10 minuten bezig (meestal 2-5 min). Wi-Fi en WifiSpots staan dan uit en je kan geen gebruik meer maken van WifiSpots ergens anders.
Meestal zet men dan een eigen router achter de modem om zelf een Wi-Fi en bedraad netwerk te vormen. Sommige routers nemen alles gelijk over en hoef je niet aan te sleutelen om weer internet te krijgen, dit is echter verschillend per router en wat je eisen zijn. Vaak moet je wel de router even resetten nadat de modem in bridge is gezet. Nog beter is om alle netwerkverbindingen van de modem te koppelen voordat hij naar bridge wordt gezet. Vanzelfsprekend heb je dan echter ook geen internet tijdens die periode.
Is dit zo ongeveer wat je wilde weten?
Gr,
Ronald Ziggo wrote:
Ik heb hem voor je in bridge gezet, mocht je met spoed hem weer uit bridge willen hebben dan kan je het snelst via de helpdesk of webcare proberen. Een PM naar mij kan ook, maar ik ben er tot 17:00 en kan het even duren voor er reactie komt 🙂
@almodovaris, dank je voor de toevoeging! Klopt, de modem firewall doet het nog wel, maar dit is niet hetzelfde als de router firewall met bridge uit.
Gr,
Ronald Ziggo wrote:
geen gebruik meer maken van WifiSpots ergens anders.
PC1T wrote:Ronald Ziggo wrote:
geen gebruik meer maken van WifiSpots ergens anders.
Kan ik dan extern ook geen gebruik meer maken van WiFiSpots?
PC1T wrote:
Ik heb pas een nieuw modem en ben overgegaan van IP4 naar IP6, nu kan ik van buiten niet meer bij mijn Domoticz systeem. Dit kan opgelost worden door mijn modem in bridge-modus te laten zetten.
Maar dan ben ik dus alles kwijt, onder andere de interne wifi en kan ik dus ook geen gebruik meer maken van WifiSpots. Dus ik wil wel gastheer zijn maar de techniek werkt niet mee. Hier ben ik dus helemaal niet blij mee.
PC1T wrote:
Ja dat zou heel mooi zijn. Net weer even met de Helpdesk gebeld maar volgens de medewerker kunnen ze mij niet terug zetten van IP6 naar IP4 helaas.
Ronald Ziggo wrote:
Zodra een modem in bridge staat zal alleen nog de LAN 1 poort werken. Alles wordt doorgegeven via die poort en het apparaat daarachter krijgt als enige een IP adres. Wi-Fi en WifiSpots staan dan uit en je kan geen gebruik meer maken van WifiSpots ergens anders.
SEgo wrote:
Is er bij de Connectbox ook nog 1 poort die signaal doorgeeft na in bridge te zijn gezet?
Bedoeling is om Smart TV op 2e poort aan te sluiten.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.