Hallo allemaal,
Is er iemand met een vergelijkbaar probleem als het volgende:
Eens in de zoveel tijd (kunnen een paar maanden overheen gaan) valt mijn internetverbinding weg. De reden ervan weet ik niet exact, maar ik kan het nergens relateren aan de eigen omgeving. Begin van de week is ergens tussen 1.00 en 2.00 in de nacht de verbinding weer eruit gevlogen.
Ik heb het modem van Ziggo in Bridge mode staan en gebruik mijn eigen router erachter.
Het probleem wat ik ondervind is dat ik na een dergelijke storing met geen mogelijkheid meer een reactie krijg op DHCP verzoeken van mijn router. Ik kan het modem van de stroom halen, ik kan het modem resetten, dit alles lost het probleem niet op.
Laat ik het modem terug uit bridge mode halen krijg ik gelijk na herstart van het modem een intern IP adres (192.168.178.X) op mijn router.
Soms als ik dan het modem weer terug in bridge mode laat zetten door Ziggo krijg ik vervolgens ook weer netjes een publiek IP. Maar vaak krijg ik gewoonweg geen reactie vanuit Ziggo. Als ik een packet capture draai zie ik netjes de DHCPDISCOVER berichten vanaf de router richting Ziggo gestuurd worden maar er komt gewoonweg nooit een reactie.
Als Ziggo het modem in en uit bridge mode zet of vanaf hun kant reset zie ik soms zelfs een afwijkend intern IP voorbij komen (volgens mij 192.168.1.X of 192.168.100.X), maar als de reset dan klaar is blijft het gewoon weer stil vanuit Ziggo.
Ervaart iemand een vergelijkbaar probleem? Ik kan mij niet voorstellen dat het aan mijn router ligt omdat het duidelijk is dat DHCP prima werkt. Ik verwacht dat de DHCP verzoeken die prima werken en een intern IP adres geven vanaf het modem komen, en dat de DHCP verzoeken in Bridge mode door de centrale DHCP omgeving van Ziggo uitgegeven moeten worden, wat dus problemen geeft bij mij.
Ik probeer bovenstaande constant uit te leggen aan de service desk maar ik kom niet echt ver helaas....
Groet,
Wesley