Februari 2023: Op dit moment is er een storing bij Bosch waardoor de thermostaat mogelijk geen verbinding heeft, controleer deze pagina voor de laatste status: Actuele meldingen | Nefit Bosch (nefit-bosch.nl)
Mijn Bosch easy control CT 200 smart thermostaat verbindt niet langer met Ziggo WiFi.
Ik heb een (zwarte) Technicolor modem.
Het is nog wel mogelijk om te verbinden met WiFi 4G hotspot van mijn telefoon.
Weet iemand de oplossing? Wellicht een instelling van de modem?
Opgelost! Ga naar oplossing.
@MEG De verbinding tussen het modem en het netwerk ziet er prima uit. Het lijkt erop dat het draadloze gedeelte v.h. Technicolor modem stuk is. Om die reden heb ik dan ook kosteloos een nieuw SmartWifi (voorheen Connectbox) toegestuurd. Het oude Technicolor modem ontvangen wij graag retour op onderstaande retouradres.
XPO/Ziggo
Antwoordnummer 1070
5800 VB Venray
Kijk tot slot ook nog even naar de instellingen van de TP Link Deco's. Controleer of zowel de 2.4 als 5.0 Ghz frequentie aanstaat zoals geopperd door expert RoWi.
Laat je weten wat je bevindingen zijn met het nieuw modem ?
Bedank allemaal. Het probleem is verholpen door installatie van de nieuwe Connect box.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Technicolor modem zou eventueel omgeruild kunnen worden door een Ziggo Smart Wifi modem, zodat je die kan proberen en je Bosch easy control weer kan verbinden.
Ik kan vragen aan een Ziggo medewerker of ze deze willen omruilen.
Zet je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info
Bedankt voor deze suggestie. Inderdaad een optie, maar ik had eerlijk gezegd gehoopt dat er wat aan de instellingen van mijn huidige modem veranderd zou kunnen worden om het probleem te verhelpen. Het heeft namelijk hiervoor wel gewerkt.
@MEG Omdat Ziggo voor de Smart Wifi gaat, zijn de huidige modems als ze werken prima en misschien kan een moderator met je mee denken over een oplossing, lukt dit niet dan wordt vaak ander modem gekozen, kan zijn dat de ondersteuning van je modem niet meer werkt, om bepaalde apparaten te ondersteunen.
Je kan eventueel nog een fabrieksherstel doen, en hopen dat het weer met opnieuw instellen werkt, zo niet, het ligt bij een moderator, even op hun reactie wachten.
@MEG kunnen andere apparaten nog wel via wifi verbinden met de Technicolor?
Staat de wifinaam(ssid) niet meer in het lijstje van de beschibare netwerken als de verbindings procedure opnieuw wordt gestart?
De Bosch werkt enkel via 2,4 ghz werkt die band nog?
@RoWi. als het gewerkt hebt hiervoor zie paar berichten beneden en met wifispot wel en TS heeft niks veranderd lijkt het me een Modem issue en dan heeft het niks met wifi SSID's te maken. Laat @Monica eerst eens kijken wat ze kan uitlezen en wat Topic starter kan doen, en de ondersteuning kan optie zijn omdat modems langzaam vervangen wordt door Smart Wifi Modems van Ziggo.
@Dave Altijd controle vragen stellen, het zal inderdaad in de Technicolor zitten.
En dat heeft dus alles met de netwerknamen te maken. De kans is namelijk zeer groot dat de thermostaat juist met het hele smart wifi gedoe ook problemen gaat geven. Zeker als de 2,4 en 5 ghz dezelfde naam hebben.
Als de thermostaat niet meer verbindt met de technicolor zullen andere apparaten ook niet meer verbinden. Dat is het enige wat ik zou willen weten.
Laten we afwachten wat er uit komt.
Hi Monica. Ik heb mijn adres gegevens aangevuld.
Dinsdagavond heb ik ook nog de modem terug gezet naar fabrieksinstellingen. Dat had voor verbinding met de thermostaat geen effect.
Ondertussen is het echter helemaal niet meer mogelijk om met de standaard 2.4 ghz band verbinding te maken.
Ik kan nu alleen nog devices verbinden via smart wifi pods (TP-Link Deco M4). De thermostaat verbindt daar echter ook niet mee.
zie reactie op vraag van Monica.
U heeft dus ook de Deco units dit veranderd een aantal zaken.
Via de app van de Deco units kunt u tijdelijk 5 ghz uit schakelen, staat 2,4 ghz hiervan ingeschakeld? Zo ja probeer dan terwijl 5 ghz uit staat de Bosch opnieuw te verbinden. Lukt dit dan kan de 5 ghz weer worden aangezet.
Een nieuwe Connectbox kan geen kwaad de 2,4 ghz chip lijkt defect, echter in combinatie met de Deco units kan van die Connectbox de wifi volledig uit dat kan nu met denTechnicolor ook.
@MEG De verbinding tussen het modem en het netwerk ziet er prima uit. Het lijkt erop dat het draadloze gedeelte v.h. Technicolor modem stuk is. Om die reden heb ik dan ook kosteloos een nieuw SmartWifi (voorheen Connectbox) toegestuurd. Het oude Technicolor modem ontvangen wij graag retour op onderstaande retouradres.
XPO/Ziggo
Antwoordnummer 1070
5800 VB Venray
Kijk tot slot ook nog even naar de instellingen van de TP Link Deco's. Controleer of zowel de 2.4 als 5.0 Ghz frequentie aanstaat zoals geopperd door expert RoWi.
Laat je weten wat je bevindingen zijn met het nieuw modem ?
Bedankt. Ik ga er mee aan de slag en hou jullie op de hoogte.
@MEG Top! We houden contact. 😉 Nog een prettig weekend.
Bedank allemaal. Het probleem is verholpen door installatie van de nieuwe Connect box.
@MEG Ontzettend fijn dat het probleem is opgelost met de nieuwe Connectbox (SmartWifi)! Laat je het weten als wij verder nog ergens mee kunnen helpen?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.