Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
MEG
Level 2

Bosch easy control verbindt niet meer met WiFi

Februari 2023: Op dit moment is er een storing bij Bosch waardoor de thermostaat mogelijk geen verbinding heeft, controleer deze pagina voor de laatste status: Actuele meldingen | Nefit Bosch (nefit-bosch.nl)

 

Mijn Bosch easy control CT 200 smart thermostaat verbindt niet langer met Ziggo WiFi. 

Ik heb een (zwarte) Technicolor modem.

Het is nog wel mogelijk om te verbinden met WiFi 4G hotspot van mijn telefoon.

Weet iemand de oplossing? Wellicht een instelling van de modem?

0 Kudos
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

@MEG De verbinding tussen het modem en het netwerk ziet er prima uit. Het lijkt erop dat het draadloze gedeelte v.h. Technicolor modem stuk is. Om die reden heb ik dan ook kosteloos een nieuw SmartWifi (voorheen Connectbox) toegestuurd. Het oude Technicolor modem ontvangen wij graag retour op onderstaande retouradres.

XPO/Ziggo
Antwoordnummer 1070
5800 VB Venray

Kijk tot slot ook nog even naar de instellingen van de TP Link Deco's. Controleer of zowel de 2.4 als 5.0 Ghz frequentie aanstaat zoals geopperd door expert RoWi.
Laat je weten wat je bevindingen zijn met het nieuw modem ?

Bekijk in context

0 Kudos
Ga naar reactie
MEG
Level 2
Topicstarter

Bedank allemaal. Het probleem is verholpen door installatie van de nieuwe Connect box. 

Bekijk in context

Ga naar reactie
16 Reacties 16
Meldingen
Aan Uit
Dave
Level 20
T.E.A.M.

Technicolor modem zou eventueel omgeruild kunnen worden door een Ziggo Smart Wifi modem, zodat je die kan proberen en je Bosch easy control weer kan verbinden.

Ik kan vragen aan een Ziggo medewerker of ze deze willen omruilen.

 

Zet je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

0 Kudos
MEG
Level 2
Topicstarter

Bedankt voor deze suggestie. Inderdaad een optie, maar ik had eerlijk gezegd gehoopt dat er wat aan de instellingen van mijn huidige modem veranderd zou kunnen worden om het probleem te verhelpen. Het heeft namelijk hiervoor wel gewerkt. 

Dave
Level 20
T.E.A.M.

@MEG  Omdat Ziggo voor de Smart Wifi gaat, zijn de huidige modems als ze werken prima en misschien kan een moderator met je mee denken over een oplossing, lukt dit niet dan wordt vaak ander modem gekozen, kan zijn dat de ondersteuning van je modem niet meer werkt, om bepaalde apparaten te ondersteunen.

 

Je kan eventueel nog een fabrieksherstel doen, en hopen dat het weer met opnieuw instellen werkt, zo niet, het ligt bij een moderator, even op hun reactie wachten.

0 Kudos
Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Hi @MEG en welkom op de Community! We zouden graag even met je meekijken, wil je hiervoor jouw adresgegevens toevoegen aan jouw profiel zoals @Dave hierboven heeft beschreven?

RoWi.
Level 20

@MEG kunnen andere apparaten nog wel via wifi verbinden met de Technicolor?

Staat de wifinaam(ssid) niet meer in het lijstje van de beschibare netwerken als de verbindings procedure opnieuw wordt gestart?

 

De Bosch werkt enkel via 2,4 ghz werkt die band nog?

 

0 Kudos
Dave
Level 20
T.E.A.M.

@RoWi.  als het gewerkt hebt hiervoor zie paar berichten beneden en met wifispot wel en TS heeft niks veranderd lijkt het me een Modem issue en dan heeft het niks met wifi SSID's te maken. Laat @Monica  eerst eens kijken wat ze kan uitlezen en wat Topic starter kan doen, en de ondersteuning kan optie zijn omdat modems langzaam vervangen wordt door Smart Wifi Modems van Ziggo.

0 Kudos
RoWi.
Level 20

@Dave  Altijd controle vragen stellen, het zal inderdaad in de Technicolor zitten.

En dat heeft dus alles met de netwerknamen te maken. De kans is namelijk zeer groot dat de thermostaat juist met het hele smart wifi gedoe ook problemen gaat geven. Zeker als de 2,4 en 5 ghz dezelfde naam hebben.

 

Als de thermostaat niet meer verbindt met de technicolor zullen andere apparaten ook niet meer verbinden. Dat is het enige wat ik zou willen weten. 

 

0 Kudos
Dave
Level 20
T.E.A.M.

Laten we afwachten wat er uit komt.

0 Kudos
MEG
Level 2
Topicstarter

Hi Monica. Ik heb mijn adres gegevens aangevuld.

Dinsdagavond heb ik ook nog de modem terug gezet naar fabrieksinstellingen. Dat had voor verbinding met de thermostaat geen effect.

Ondertussen is het echter helemaal niet meer mogelijk om met de standaard 2.4 ghz band verbinding te maken.

Ik kan nu alleen nog devices verbinden via smart wifi pods  (TP-Link Deco M4). De thermostaat verbindt daar echter ook niet mee.

0 Kudos
MEG
Level 2
Topicstarter

zie reactie op vraag van Monica.

0 Kudos
RoWi.
Level 20

@MEG 

U heeft dus ook de Deco units dit veranderd een aantal zaken.

Via de app van de Deco units kunt u tijdelijk 5 ghz uit schakelen, staat 2,4 ghz hiervan ingeschakeld? Zo ja probeer dan terwijl 5 ghz uit staat de Bosch opnieuw te verbinden. Lukt dit dan kan de 5 ghz weer worden aangezet.

 

Een nieuwe Connectbox kan geen kwaad de 2,4 ghz chip lijkt defect, echter in combinatie met de Deco units kan van die Connectbox de wifi volledig uit dat kan nu met denTechnicolor ook.

0 Kudos
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

@MEG De verbinding tussen het modem en het netwerk ziet er prima uit. Het lijkt erop dat het draadloze gedeelte v.h. Technicolor modem stuk is. Om die reden heb ik dan ook kosteloos een nieuw SmartWifi (voorheen Connectbox) toegestuurd. Het oude Technicolor modem ontvangen wij graag retour op onderstaande retouradres.

XPO/Ziggo
Antwoordnummer 1070
5800 VB Venray

Kijk tot slot ook nog even naar de instellingen van de TP Link Deco's. Controleer of zowel de 2.4 als 5.0 Ghz frequentie aanstaat zoals geopperd door expert RoWi.
Laat je weten wat je bevindingen zijn met het nieuw modem ?

0 Kudos
Ga naar reactie
MEG
Level 2
Topicstarter

 Bedankt. Ik ga er mee aan de slag en hou jullie op de hoogte. 

0 Kudos
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

@MEG Top! We houden contact. 😉 Nog een prettig weekend. 

0 Kudos
MEG
Level 2
Topicstarter

Bedank allemaal. Het probleem is verholpen door installatie van de nieuwe Connect box. 

Ga naar reactie
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

@MEG Ontzettend fijn dat het probleem is opgelost met de nieuwe Connectbox (SmartWifi)! Laat je het weten als wij verder nog ergens mee kunnen helpen?