Beste,
Ik ben me aan het oriënteren op wifi boosters zodat mijn internet sneller en beter is en wellicht doorloopt tot in de tuin.
Ik zie 2 soorten en vraag me af wat wijsheid is.
Die met wifi 6 lijkt een betere investering voor de toekomst. Maar heeft deze ook nut als je apparaten niet op wifi 6 draaien? Plaats je deze booster op een plek in huis die je zelf uitkiest of maakt dit nog uit? En verzorgt hij dan betere wifi door je hele huis?
De andere heeft 3 boosters die 3 stopcontacten nodig hebben. Ik heb een 1 verdieping huis en het is niet erg groot. 3 apparaten lijkt me dan wat veel.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Wifi is verondersteld altijd oudere versies te ondersteunen Wifi 6 is de opvolger van 802.11ac dus alles zou moeten werken.
Een repeater of booster kun je naar believen plaatsen, niet op de kachel of in de felle zon, niet in een metalen doos.
Je wilt het beste bereik, het sterkste signaal. Zoals een lamp die het licht verspreid.
Muren zijn moeilijker doorheen te komen dan lucht, 12 cm uit de muur, centraal aan de tuin kant zou ideaal moeten zijn.
De 12 cm zijn arbitrair, ik kies ervoor aan alle kanten minstens een golflengte ruimte te houden.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.