JAAV
Gedreven Ontdekker
  • 7Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Blokkeren emailafzender

Onlangs heb ik in de instellingen van mijn email account bij Ziggo een specifiek emailadres van een afzender, waarvan ik absoluut geen email meer wil ontvangen, geblokkeerd. Deze afzender heeft tweemaal geprobeerd een email naar mij te versturen en dat is gelukt, zij het dat de email in de SPAM-map terecht kwam. Toch vind ik dit niet handig. Wat ik zou willen bereiken is dat de afzender de melding krijgt dat de in-box van de geadresseerde geblokkeerd is voor zijn/haar mail. Hoe kan ik dat bereiken?

1 Geaccepteerde oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 46708Reacties
  • 2820Oplossingen
  • 10224Likes

@Steefb Heel goed gevonden, dat rijtje.

Dan wordt de mail al geblokt voordat hij in je mailbox komt.

 

Afwijzen met reden.

 

Dan krijgt de afzender een mail van:

Mail Delivery Subsystem <postmaster@ziggo.nl> met als inhoud:

Your message to abcdefg@ziggo.nl was automatically rejected:

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

@JAAV De oplossing die je wilt blijkt wel te kunnen, ik heb de vorige tekst in mijn bericht verwijderd.

Het is even wat invullen en dat komt door de vele andere mogelijkheden die er ook zijn.

 

Maar nu de werkelijke oplossing voor je vraag, zojuist zelf getest:

 

Mail afzenders blijken wel volledig geblokt te kunnen worden, volledig blokken zonder dat je iets ziet in welke map dan ook en de afzender krijgt geen mail.

 

Ga naar de drie streepjes rechts bovenin de pagina in Ziggo Mail en klik op Instellingen.

Klik op het pijltje voor E-mail.

Klik op Filter Regels.

Klik links op Een nieuwe regel toevoegen.

Klik op Voorwaarde toevoegen en op Van en vul achter Van het emailadres in waar je geen mail van wilt ontvangen.

Klik dan op Actie toevoegen en op Afbreken.

Klik hierna op Opslaan.

 

Hieronder zoals het ingevuld moet worden.

 

Bert_0-1627416472765.png

 

Bekijk in context

13 Reacties 13
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 46708Reacties
  • 2820Oplossingen
  • 10224Likes

Volledig blokkeren is niet mogelijk.

JAAV
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste Bert,

Wat is dan gedeeltelijk blokkeren in dit geval?

 

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 46708Reacties
  • 2820Oplossingen
  • 10224Likes

De actie die je al uitgevoerd hebt.

JAAV
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Nou... dat versta ik niet onder blokkeren. Dus ja..... wat nu?

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 46708Reacties
  • 2820Oplossingen
  • 10224Likes

Onjuiste tekst verwijderd.

Steefb
Expert
Expert
  • 9539Reacties
  • 1743Oplossingen
  • 2902Likes

@Bert Zou het kunnen onder afwijzen met reden?

 

Steefb_0-1627414120860.png

 

JAAV
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ja... dan wordt de oplossing wel erg ingrijpend.

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 46708Reacties
  • 2820Oplossingen
  • 10224Likes

@Steefb Heel goed gevonden, dat rijtje.

Dan wordt de mail al geblokt voordat hij in je mailbox komt.

 

Afwijzen met reden.

 

Dan krijgt de afzender een mail van:

Mail Delivery Subsystem <postmaster@ziggo.nl> met als inhoud:

Your message to abcdefg@ziggo.nl was automatically rejected:

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

@JAAV De oplossing die je wilt blijkt wel te kunnen, ik heb de vorige tekst in mijn bericht verwijderd.

Het is even wat invullen en dat komt door de vele andere mogelijkheden die er ook zijn.

 

Maar nu de werkelijke oplossing voor je vraag, zojuist zelf getest:

 

Mail afzenders blijken wel volledig geblokt te kunnen worden, volledig blokken zonder dat je iets ziet in welke map dan ook en de afzender krijgt geen mail.

 

Ga naar de drie streepjes rechts bovenin de pagina in Ziggo Mail en klik op Instellingen.

Klik op het pijltje voor E-mail.

Klik op Filter Regels.

Klik links op Een nieuwe regel toevoegen.

Klik op Voorwaarde toevoegen en op Van en vul achter Van het emailadres in waar je geen mail van wilt ontvangen.

Klik dan op Actie toevoegen en op Afbreken.

Klik hierna op Opslaan.

 

Hieronder zoals het ingevuld moet worden.

 

Bert_0-1627416472765.png

 

Bekijk in context

JAAV
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Beste Bert,

Super, ga ik doen. Reuze bedankt voor de oplossing.

Dank.... 

JAAV
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste Bert,

Ik heb de "filteroplossing" exact zo ingesteld als aangegeven.

Resultaat: nog steeds komt de email in mijn SPAM box en dat zou ik liever niet willen.

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 46708Reacties
  • 2820Oplossingen
  • 10224Likes

Bij mij kwam de mail niet aan en niet in de spam map.

 

Heb je de eerder ingestelde blokkade weggehaald van dat email adres?

Want het kan zo zijn dat de blokkering als eerste werkt en de mail in de spam map gooit en dat hij dan niet meer afgebroken kan worden kan worden.

JAAV
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste Bert,

 

Natuuurlijk.... had ik niet aan gedacht.

Jij bent echt een Super Expert. Dat is inderdaad de oplossing, want ik heb zelf ook getest en toen werkte het net zoals jij nu net beschreef.

Bedankt voor het meedenken !!!!

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 46708Reacties
  • 2820Oplossingen
  • 10224Likes

TOP, veel succes gewenst verder.🙂

Uitgelicht topic