1
Vraag
2
Reageer en help mee
j.a.moree

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Blokkade door spamfilter

Alle via @vvg-lenp.nl ontvangen mail wordt aangezien voor spam.

Dit is volkomen onjuist omdat dit een platvorm is van een vereniging van gepensioneerden.

4 Reacties 4
Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Gaat het hier om directe mail van @vvg-lenp.nl naar uw ziggo.nl email adres of via... dat laatste wil zeggen geforward?

Directe mail zou goed moeten zijn, ik kan in DNS ook geen fouten of problemen ontdekken.

Het ip van genoemd domein is ook niet bij zgn. blacklist lijsten bekend.

 

Het lijkt mij in dit geval het beste vanaf uw @Ziggo.nl mail adres een mailtje te sturen naar abuse@ziggo.nl met de vraag waarom dit als spam gezien wordt.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Stuur een mail uit de spam map mee als bijlage naar abuse, dan kan gelijk gekeken worden waar het fout gaat.

Boris de Kat

Level 16
  • 1296Posts
  • 34Oplossingen
  • 296Likes

@j.a.moree  Hoe lees je je email? Het kan best zo zijn dat je email programma het voor spam aanziet en het in de spam map zet, je zal het programma moeten vertellen dat dit geen spam is.

Als de server dit als spam ziet, kan je dat simpel oplossen door in te loggen bij webmail en vervolgens geef je aan dat het niet ongewenst is.

2022-02-27.png

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Helaas klopt je verhaal niet @j.a.moree . Als je op de server moet gaan vertellen dat het geen spam is, dan is het dus de server die het als spam markeert en niet het email programma. Standaard doen email programma's dat overigens ook niet aangezien die geen RBL's checken o.a. tenzij men plugins gebruikt (als die nog bestaan).

 

Het markeren als "geen spam" heeft als bijkomen nadeel dat dit alleen voor jou dan geldt, niet voor anderen die hier ook last van kunnen hebben. Er zullen vast meer leden van die vereniging bij Ziggo zitten en die zouden dat dan allemaal moeten gaan doen.
Als het onterechte spam is, dan kan men beter voor een globale oplossing zoeken, in elk geval zeker zoals hier waar de gebruiker contact op kan nemen met de provider.
Je oplossing is wel goed als tijdelijke oplossing voor de betreffende vraagsteller.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic