Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
SkydiverZ
Level 3

Block storing (opgelost volgens storingspagina) - Regelmatige Internet onderbrekingen

Als thuiswerker in de IT ben ik dagelijks via VPN verbonden met mijn werkgever.

 

Recentelijk heb ik continue korte verstoring op mijn thuisnetwerk en wegvallende VPN connectiviteit.

Natuurlijk contact gezocht met Ziggo support en zij weten te vertellen dat er nog altijd werkzaamheden plaatsvinden op de block storing in de wijk waar ik woon.

 

(Verder handig om te weten is dat er ook recentelijk  een concurrent van Ziggo in de straat bezig is geweest met leggen van Glasvezel bekabeling.)

 

Ga je een kijkje doen op de storingspagina is dat niet van toepassing zie plaatje:Screenshot 2022-05-18 062910.png

 

Jammer dat wat ik zie en wat een medewerker van Ziggo in zijn/haar systeem ziet niet overeenkomen maar dat terzijde.

 

SkydiverZ_0-1652848638200.pngSkydiverZ_1-1652848666487.pngSkydiverZ_2-1652848701053.png

Echter zoals hierboven te zien is binnen de Networktool komen deze verstoring van mijn VPN en/of algemeen wegvallende streaming diensten zoals Spotity / Internet radio overeen met de tijden waarop Cirticals plaatsvinden. Mijn VPN werkt meestal dan dus kort niet meer of valt in zijn geheel zelfs weg. Voor IoT speakers (Sonos) betekent dat dat de Internet Radio zender / Spotify even wegvalt of ook volledig stopt.

 

Ik heb inmiddels  de splitter vervangen + Coax kabel (opgestuurd vanuit Ziggo). Dit heeft niet veel geholpen hoewel ik wel van mening ben dat mijn Sony Bravia TV sinds die vervanging (van de splitter) niet langer zeurt om een smart-card (Smith) in de CAM-module die mist/niet werkt (dus ra ra...).

 

Ik wil best nog de "Connect Box wissel" proberen maar ik voorzie dat dit niet gaat helpen.

Ik weet inmiddels dat een "monteurs afspraak" niet mogelijk is gezien alle addressen welke in een block storing vallen geen monteurs afspraak krijgen aangeboden (letterlijke de woorden van de Ziggo support medewerker) dus wat kan ik nu nog verwachten in deze?

 

Suggesties zijn welkom.

 

(Ik ga nu maar dagelijks bellen met Ziggo support dunkt mij zodat ik via die weg dan te weten kom wanneer ik eventueel alsnog een monteurs afspraak zou kunnen laten inplannen.)

0 Kudos
Oplossing
20 Reacties 20
Meldingen
Aan Uit
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

@SkydiverZ Hartelijk dank voor je terugkoppeling! Ontzettend fijn dat het probleem is opgelost en alles weer goed & stabiel werkt. Laat je het weten als wij verder nog ergens mee kunnen helpen?

0 Kudos