Als thuiswerker in de IT ben ik dagelijks via VPN verbonden met mijn werkgever.
Recentelijk heb ik continue korte verstoring op mijn thuisnetwerk en wegvallende VPN connectiviteit.
Natuurlijk contact gezocht met Ziggo support en zij weten te vertellen dat er nog altijd werkzaamheden plaatsvinden op de block storing in de wijk waar ik woon.
(Verder handig om te weten is dat er ook recentelijk een concurrent van Ziggo in de straat bezig is geweest met leggen van Glasvezel bekabeling.)
Ga je een kijkje doen op de storingspagina is dat niet van toepassing zie plaatje:
Jammer dat wat ik zie en wat een medewerker van Ziggo in zijn/haar systeem ziet niet overeenkomen maar dat terzijde.
Echter zoals hierboven te zien is binnen de Networktool komen deze verstoring van mijn VPN en/of algemeen wegvallende streaming diensten zoals Spotity / Internet radio overeen met de tijden waarop Cirticals plaatsvinden. Mijn VPN werkt meestal dan dus kort niet meer of valt in zijn geheel zelfs weg. Voor IoT speakers (Sonos) betekent dat dat de Internet Radio zender / Spotify even wegvalt of ook volledig stopt.
Ik heb inmiddels de splitter vervangen + Coax kabel (opgestuurd vanuit Ziggo). Dit heeft niet veel geholpen hoewel ik wel van mening ben dat mijn Sony Bravia TV sinds die vervanging (van de splitter) niet langer zeurt om een smart-card (Smith) in de CAM-module die mist/niet werkt (dus ra ra...).
Ik wil best nog de "Connect Box wissel" proberen maar ik voorzie dat dit niet gaat helpen.
Ik weet inmiddels dat een "monteurs afspraak" niet mogelijk is gezien alle addressen welke in een block storing vallen geen monteurs afspraak krijgen aangeboden (letterlijke de woorden van de Ziggo support medewerker) dus wat kan ik nu nog verwachten in deze?
Suggesties zijn welkom.
(Ik ga nu maar dagelijks bellen met Ziggo support dunkt mij zodat ik via die weg dan te weten kom wanneer ik eventueel alsnog een monteurs afspraak zou kunnen laten inplannen.)
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@SkydiverZ Hartelijk dank voor je terugkoppeling! Ontzettend fijn dat het probleem is opgelost en alles weer goed & stabiel werkt. Laat je het weten als wij verder nog ergens mee kunnen helpen?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.