Fvandersteen

Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Blijvend internet verlies

Beste allemaal,
Wij hebben al een geruime tijd last van internet verlies. Hierbij moet je denken aan heel even geen internet tot 15 minuten geen internet. Een tijdelijke oplossing is de router resetten. Helaas is dit probleem vandaag erger geworden. We hebben tussen 15:00 en 18:00 al 8 keer geen internet gehad ( zowel wifi als kabel ). Heel vervelend. Dit probleem is er soms een week niet en soms 1 keer per dag de hele week lang. Hierover hebben we melding gemaakt en daarop hebben ze een monteur langs gestuurd.
We dachten dat dit verholpen was omdat de monteur  de directe aansluiting heeft vervangen.  Helaas hebben we er nu ( een week later) weer last van

Wie kan ons in de juiste richting wijzen om dit probleem te verhelpen? ik heb wat foto's hieronder geplaatst

40 Reacties 40
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Er is ruis zichtbaar op het signaal in de downstream.

 

Zou je de gegevens op het tabblad 'Netwerk historie' willen plaatsen?

 

Zou je verder het kapje van de splitter (POA-01-B) willen verwijderen (instructies)? Dit zorgt soms voor problemen. Vervolgens de splitter opnieuw op het AOP plaatsen (goed aandrukken) en tenslotte het modem opnieuw opstarten.

Fvandersteen
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Hierbij de gevraagde foto's. Kan ik het kapje er gewoon aflaten?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Het geplaatste gedeelte laat geen vreemde zaken zien, wil je ook het overige gedeelte plaatsen?

 

Het kapje kun je inderdaad permanent verwijderen. Houd er wel rekening mee dat de splitter dan vrij kan bewegen (draaien), zorg er dus voor dat er niet aan de kabels getrokken wordt, bijvoorbeeld bij stofzuigen. Een kabelgoot zou een mooie oplossing zijn.

Fvandersteen
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Ik kan helaas niet verder naar beneden dit is voor nu alle informatie die ik kan delen. Mocht er een manier zijn om meer te delen hoor ik het graag

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Ik zie dat het modem rond 17:45 en 17:50 tweemaal uitgevallen is met een 'reboot due to power reset'. Kwamen deze reboots spontaan voor of heb je toen zelf het modem stroomloos gemaakt?

 

Gebruik je toevallig een PC met Intel Killer WiFi, zoals de Dell XPS 13/15/17? Dit type WiFi-chipset kan uitval van de Connect Box veroorzaken.

Fvandersteen
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Om 17:50 heb ik het stroom er 1 keer af gehaald dit was omdat het internet het niet deed. om 17.45 hebben we het niet zelf eraf gehaald. We hebben geen computer met intel ( beide AMD ) maar tot nu toe werkt alles vlekkeloos. Durf er daarom niet zo goed aan te zitten. Zodra het internet weg valt haal ik gelijk het kapje eraf en hopelijk is het probleem daarmee opgelost

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Ik hoop ook dat het verwijderen van het kapje de uitval oplost. Laat het anders gerust weten.

Fvandersteen
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Helaas zijn we er inmiddels weer met het zelfde probleem.  Een paar keer was het maar 1 keer per dag maar vandaag inmiddels 2 keer achter elkaar in een korte tijd. ik zal weer even screenshots maken en hopelijk vinden we iets

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Vervelend dat het nog niet opgelost is. Is er opnieuw 'reboot due to power reset' vermeld in de log?

 

Je kunt ook nog deze instellingen toepassen, deze verbeteren soms de stabiliteit van de Connect Box.

Fvandersteen
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
 
Fvandersteen
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Had blijkbaar hier een deel al van gedaan. inmiddels de firewall settings aangepast zoals werd aangeraden. ik zie alleen zelf nergens dhcpv6 staan in ons modem. Weet niet of dit erg is?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

De uitval van het modem van 17:33 had een andere oorzaak dan de uitval op 11-10. Er was in dit geval een upstream-probleem, waardoor het modem niet meer met het Ziggo-netwerk kon communiceren ('ranging retries exhausted'). Dit resulteerde in T4 timeouts, waarna het modem de kabelinterface opnieuw heeft opgestart. Daarnaast is er in de downstream teveel ruis aanwezig, dit heeft mogelijk de uitval veroorzaakt.

 

De moderators zijn inmiddels ingelicht.

Fvandersteen
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Bedankt voor het meedenken Tobias! het word gewaardeerd. hopelijk kunnen de moderators ons verder helpen

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8991Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Fvandersteen,

 

Wat zuur dat het probleem toch weer terug is gekeerd (of eigenlijk nooit volledig is opgelost). Ik zie dat je samen met @tobiastheebe al ontzettend veel hebt getest en bekeken, top! Ik ben allereerst nog even benieuwd naar wat je precies ervaart: In je eerste bericht geef je aan dat je regelmatig een wegvallende verbinding hebt (soms heel even, soms tot 15 minuten) en je hem zelf moet herstarten.

Uit je laatste paar berichten maak ik op dat je modem zichzelf volledig herstart. Gebeurde dat altijd al of komt het op verschillende manieren tot uiting? Herstelt de verbinding zichzelf weer of is er ook nog een reset van jou nodig? Voor willekeurige reboots zijn er soms nog andere oorzaken mogelijk, goed om te weten wat precies je ervaring is.

 

Ik heb ondertussen ook een nauwkeurige meting gestart op je modem om wat meer inzicht te krijgen, want ik ben het eens met @tobiastheebe dat in ieder geval de ruis en T4's geen goed teken zijn. Noteer voor de komende dagen ook wanneer je problemen ervaart (tijdstip).

Fvandersteen
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Goedemiddag Alex,
Bedankt voor de snelle reactie!

Het is erg wisselend. Soms blijft de verbinding een tijd weg en moeten we er zelf wat aan doen (resetten) andere keren zoals nu herstelt de verbinding zichzelf na een tijdje. meestal als het 10+ minuten duurt proberen we zelf wat te ondernemen.

Ik zal vanaf nu bij houden wanneer en hoelang het duurt

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8991Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Fvandersteen,

 

Hoe is het gegaan de afgelopen dagen?

Fvandersteen
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Goedeavond Alex, helaas is het niet veel beter geworden.
Er is niks in onze situatie veranderd. ( geen producten verplaatst o.i.d. )

24 okt 19.55 - 19.58 geen manuele reset

24 oktober 21.45 - 21.46 geen manuele reset
24 oktober 21.55 21.56 geen manuele reset

26 okt 14.01 geen internet 14.02 herstel geen manuele reset
27 oktober 1.33 s'nachts -  1.37 herstel geen manuele reset

28 oktober 13 07 internet weg  - ???? terug

1 november 1:02 s'nachts internet weg 1.07 herstel geen reset 1:18 internet weg ???? herstel
1 november 15.48 internet weg 15.50 weer terug geen manuele reset

We hopen dat dit duidelijk genoeg is

Fvandersteen
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Inmiddels net weer gebeurt op 21:20 ik dacht misschien is het handig wat informatie bij te voegen

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Ik constateer hetzelfde als twee weken geleden. Zeer veel ruis in downstream, met timeouts tijdens de periodieke ranging als gevolg. Zowel de opeenvolgende T3 timeouts als T4 timeouts zorgen voor merkbare, herhaaldelijke uitval van de internetverbinding.

Uitgelicht topic