1
Vraag
2
Reacties
Rich-

Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Blijf problemen houden met de Smart Wifi Pods

Blijf problemen houden met de Smart Wifi Pods om op de ”1e verdieping” en “zolder” een goeie WIFI verbinding te krijgen.

 

De eerste weken werden de Smart Wifi Pods gezien in de “Smartwifi”app.
Op dat moment was de opgebouwde WIFI m.b.v. Smart Wifi Pods niet zo best, had er veel meer van verwacht, de dekking van de wifi was ietsjes groter en nu had ik in bed (op de 1e verdieping 6mtr vanaf modem) nu minimale Wifi dekking, deze ging met regelmaat nog over op 5G verbinding van mijn telefoon.

 

Na een tijd was de Wifiverbinding op de “1e verdiepingen” en “zolder” zeer slecht en worden beide Smart Wifi Pods niet meer gezien in de app. De Smart Wifi Pods zijn aangesloten via UTP en daarnaast worden de Smart Wifi Pods best warm (als ik een Laptop aan deze UTP-kabel aansluit heb ik een zeer snelle verbinding => rond de 300Mbps/40Mbps).

 

Eerst 6mndn via internet en helpdesk:
Het advies was 30min de Smart Wifi Pods van de stroom. De Pods met UTP weer aan de stroom, ledje knippert even na 30sec is het ledje uit. Pods worden niet gevonden in de app. Na verloop van tijd, gaan de Smart Wifi Pods weer even knipperen…..zonder resultaat. Wacht een paar dagen, dan komt het vanzelf goed…..dagen later alles het zelfde.

  • Vervolgens de Smart Wifi Pods 1 dag van de stroom.... vervolgens aangesloten en dagen gewacht, zelfde resultaat.
  • Een week van de stroom, zelfde resultaat.

Een monteur van Ziggo heeft de aansluiting die in huis komt vernieuwd en een oudere splitter vervangen, dit moest het probleem van het slechte internet verbinding gaan oplossen.

 

Zelfde proces doorlopen als hierboven beschreven, met het zelfde resultaat.

 

Heb de Smart Wifi Pods nu bijna een 1jaar in gebruik, maar het heeft nog nooit goed gewerkt (helaas heb ik ze gekocht, anders waren ze per direct terug gegaan).

 

Mijn vragen:

  • Wat te doen?
  • Kunnen ze gereset worden om het hele installatie proces opnieuw te doorlopen.
  • Heb nog steeds met regelmaat dat de modem zeer langzame tot geen internet geeft in de huiskamer (zoals zes maanden geleden, zoals hierboven beschreven).

Ps. De modem is al meermaals uitgelezen van buiten af, deze zou het goed doen….al twijfel ik hier wel aan….deze modem wordt ook best wel warm, maar dat hoort zo te zijn wordt mij vertelt. Doormiddel van een UTP-kabel kan de modem de Smart Wifi Pod niet vinden en zo de app ook niet.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Rich-
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Heb een aantal dagen verschillende speedtesten gebruik. 

 

Rechtstreeks via WiFi modem gemiddeld 360Mbps bij 37Mbps.

Via de pods 70Mbps bij 10Mbs....

 

Dat is een aardig verschil. 

 

Had dat niet verwacht... en factuur 4,5-5 tussen rechtstreeks WiFi modem of via een Pod

Bekijk in context

23 Reacties 23
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Rich-
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Bert.... zal de foto's na het weekend uploaden. Zijn een weekend weg. 

Rich-
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Groene coaxkabel komt het huis binnen in de meterkast, vanaf de spilter (pas vervangen), gaat 1 kabel direct na modem en de andere na de TV versterker.

 

Vanaf de modem gaat een UTP kabel na zolder, waaraan 1 Smart WiFi pot is geplaatst. De ander Smart WiFi pot bevindt zich op de 1e verdieping op de slaapkamer (zonder UTp).

 

Ander UTP kabel gaat na de woonkamer, voor TV en geluidsinstallatie.

 

Huis:

Begane grond is 5 bij 12m2.

1e verdieping is 5 bij 8m2.

Zolder is 5 bij 6m2.

 

Betonnen vloeren en een opentrap na zolder. Vanaf de 1e verdieping heb ik direct zicht op met de meterkast (houten wand waar de modem is geplaatst). Er zit een 1 laag gipsblokken tussen na de slaapkamer met de Smart WiFi pot welke draadloos is verbonden met modem.

Zoals al beschreven is de Smart WiFi pot van de zolder rechtstreeks m.b.h.v. een UTP aangesloten op de modem.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

De pods kunnen niet gereset en opnieuw geïnstalleerd worden.

Om het systeem alles opnieuw op te laten pakken is de volgende procedure.

Haal het modem van de stroom en de pods uit het stopcontact.

Laat het modem volledig opstarten en duw de pods opnieuw in het stopcontact.

 

Maar ik zie ook war kleine problemen in je signaal wat vreemde dingen kan veroorzaken.

Als 1e stap het witte UPC kapje van de splitter halen, dat is te diep en komt het voor dat de splitter niet diep genoeg in de wandcontactdoos kan en daardoor een slecht contact maakt.

 

Rich-
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Bert dankjewel voor de snelle terugkoppeling. 

 

Modem uitgezet en pods uit de WCD's gehaald. Ondertussen bij de spilter de kap verwijderd. Stroom na 15min weer op de modem. 10 min later de pods in de WCD's. 10min gewacht.... app opgestart, opnieuw zoeken. Resultaat is het zelfde. De pods licht de led op een deze veranderd van telkens van licht sterkte (zie filmpje).

 

Nog een aantal bijlages toegevoegd met de meldingen die ik blijf ontvangen. 

 

Het geheel na 1 uur nogmaals uitgevoerd... het resultaat blijft het zelfde. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Blijven de pods een uur knipperen?

Rich-
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Filmpje. Dit is de knipper frequentie, de hele dag door. 

 

Nog steeds geen verbinding met de pods.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Ik vermoed dat de pod toch te ver van het modem af is en/of het beton met mogelijk betonijzer te veel tegenhoudt.

Kun je eens dichterbij proberen of het dan wel werkt, dan weten we dat er niets met de pod aan de hand is.

Rich-
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Wel apart, de Pod op zolder verbonden via LAN komt ook niet in verbinding met de modem. Terwijl deze lan verbinding goed werkt. Want als ik namelijk de laptop aansluit op deze LAN kabel, dat ik een LAN verbinding heb met het internet. 

 

De pod van de slaapkamer heb ik sinds vanmorgen vroeg (05:30) op 2mtr van de modem geplaatst..... tot heden worden beide Pods niet gezien. 

 

Hoe nu verder, heb niet het idee dat die pods van werken. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Dan moet een Ziggo moderator maar eens meekijken, zij komen vanzelf hier langs.

Zet je postcode en huisnummer in je profiel.

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Yes, ik wil graag even de systemen erop na houden @Rich- 

Wil je jouw postcode en huisnummer in je profielinstellingen toevoegen? Dit is alleen zichtbaar voor Ziggo moderators uiteraard 🙂 

Rich-
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Gegevens ingevoerd

Rich-
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Bert, bedankt tot zover. 👍🏻

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

@Rich- Dankjewel voor het invullen van de adresgegevens! Ik heb even een blik geworpen op de verbinding tussen het SmartWifi modem (Type: 
Arris TG2492LG) en het signaal ziet er verder prima uit. Als ik probeer de SmartWifi Connectie op afstand in te zien, dan lijkt het erop dat dit niet goed is ingesteld. Kun je het modem eens resetten naar fabrieksinstellingen en vervolgens opnieuw de SmartWifi app installatie doorlopen? 

Rich-
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Paul, dit wordt zondag avond.

Rich-
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ondertussen 2 maal de modem na fabrieksinstellingen gezet. Na de 2e maal worden de pods gezien. 

 

Pod 1 zolder via UTP goede verbinding. 

Pod 2 1,5 mtr van modem is redelijk.

Dat verwacht je niet..... zijn de pods polariteit gevoelig? 

 

Paul dank je wel voor het aanvragen van deze oplossing.

 

Maar als de pod 1,5 mtr van de modem is verwijderd mag je toch wel een goede verbinding verwachten ipv redelijk....

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Weet je zeker dat je verbinding hebt met de pod beneden?

Als je van boven naar beneden loopt, dan springt een apparaat niet direct over, maar dat gaat pas als er veel gevraagd wordt van de verbinding.

In de app kun je zien met welke pod een apparaat verbinding heeft.

Tik in Apparaten op het wifi symbool en dan die je daaronder de pods en de met de pods verbonden apparaten.

Rich-
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Bert, de informatie waarover ik sprak komt uit de app.

 

Pod Zolder is via UTP: verbinding app Goed

Pod Gang is 1,5mtr vanaf de modem m.b.v WIFI en er zit alleen een houten meterkast deur er tussen: verbinding in app Redelijk

 

Had op deze afstand toch ook wel het verbindingsresultaat Goed verwacht (eerlijk gezegd)

 

(Natuurlijk ook al een aantal maal Refresh Wifi uitgevoerd in de app.)

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@Rich- Wat ervaar je aan snelheid als je verbinding met de pod hebt?

De app wil nog wel eens vreemde dingen laten zien, daar wordt aan gewerkt.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic