1
Vraag
2
Reacties
Rich-

Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Blijf problemen houden met de Smart Wifi Pods

Blijf problemen houden met de Smart Wifi Pods om op de ”1e verdieping” en “zolder” een goeie WIFI verbinding te krijgen.

 

De eerste weken werden de Smart Wifi Pods gezien in de “Smartwifi”app.
Op dat moment was de opgebouwde WIFI m.b.v. Smart Wifi Pods niet zo best, had er veel meer van verwacht, de dekking van de wifi was ietsjes groter en nu had ik in bed (op de 1e verdieping 6mtr vanaf modem) nu minimale Wifi dekking, deze ging met regelmaat nog over op 5G verbinding van mijn telefoon.

 

Na een tijd was de Wifiverbinding op de “1e verdiepingen” en “zolder” zeer slecht en worden beide Smart Wifi Pods niet meer gezien in de app. De Smart Wifi Pods zijn aangesloten via UTP en daarnaast worden de Smart Wifi Pods best warm (als ik een Laptop aan deze UTP-kabel aansluit heb ik een zeer snelle verbinding => rond de 300Mbps/40Mbps).

 

Eerst 6mndn via internet en helpdesk:
Het advies was 30min de Smart Wifi Pods van de stroom. De Pods met UTP weer aan de stroom, ledje knippert even na 30sec is het ledje uit. Pods worden niet gevonden in de app. Na verloop van tijd, gaan de Smart Wifi Pods weer even knipperen…..zonder resultaat. Wacht een paar dagen, dan komt het vanzelf goed…..dagen later alles het zelfde.

  • Vervolgens de Smart Wifi Pods 1 dag van de stroom.... vervolgens aangesloten en dagen gewacht, zelfde resultaat.
  • Een week van de stroom, zelfde resultaat.

Een monteur van Ziggo heeft de aansluiting die in huis komt vernieuwd en een oudere splitter vervangen, dit moest het probleem van het slechte internet verbinding gaan oplossen.

 

Zelfde proces doorlopen als hierboven beschreven, met het zelfde resultaat.

 

Heb de Smart Wifi Pods nu bijna een 1jaar in gebruik, maar het heeft nog nooit goed gewerkt (helaas heb ik ze gekocht, anders waren ze per direct terug gegaan).

 

Mijn vragen:

  • Wat te doen?
  • Kunnen ze gereset worden om het hele installatie proces opnieuw te doorlopen.
  • Heb nog steeds met regelmaat dat de modem zeer langzame tot geen internet geeft in de huiskamer (zoals zes maanden geleden, zoals hierboven beschreven).

Ps. De modem is al meermaals uitgelezen van buiten af, deze zou het goed doen….al twijfel ik hier wel aan….deze modem wordt ook best wel warm, maar dat hoort zo te zijn wordt mij vertelt. Doormiddel van een UTP-kabel kan de modem de Smart Wifi Pod niet vinden en zo de app ook niet.

23 Reacties 23
Rich-
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

@Bert , eerlijk gezegd heb ik daar nog niet nagekeken.

Neem aan dat je dit het beste kunt doen via speedtest of dien ik daar iets anders voor te gebruiken? (een app..)

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Ik gebruik op mijn telefoon altijd Ziggo speedtest en KPN speedtest via een browser, da apps ervaar ik meestal al onstabiel met te veel wisselende uitslagen.

Rich-
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Bert, van die andere eens bekijken. 

 

(Wordt vervolgd... 😉    )

Rich-
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Heb een aantal dagen verschillende speedtesten gebruik. 

 

Rechtstreeks via WiFi modem gemiddeld 360Mbps bij 37Mbps.

Via de pods 70Mbps bij 10Mbs....

 

Dat is een aardig verschil. 

 

Had dat niet verwacht... en factuur 4,5-5 tussen rechtstreeks WiFi modem of via een Pod

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic