1
Vraag
2
Reageer en help mee
anten

Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Blijf connectie verliezen

Sinds een maand valt mijn internetconnectie heel even uit, vervelend, met name bij het gamen. Ik heb al een keer gebeld met Ziggo geen oplossing gevonden. Ik ben serieus aan het overwegen om van provider te wisselen, ik betaal 100 EURO per maand minste wat ze kunnen leveren is een stabiele verbinding.

27 Reacties 27
Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

kan je een foto plaatsen van waar het signaal binnen komt met aangesloten splitters etc

anten
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Is al gechecked, locatie is niet veranderd, is al 2 jaar zo

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Als je internet signaal verliest zit er ergens niet goed, zou je volgende kunnen doen.

 

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto? Ook de AOP ( Abonne Overname Punt )

anten
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer

86580000008.540.4QAM2568
197460000008.640.4QAM25619
187380000008.840.4QAM25618
268020000007.539QAM25626
278100000007.540.4QAM25627
288180000007.540.4QAM25628
207540000008.440.4QAM25620
227700000007.540.4QAM25622
217620000008.140.4QAM25621
237780000007.340.4QAM25623
66420000008.239QAM2566
76500000008.139QAM2567
116820000009.240.9QAM25611
328500000006.739QAM25632
1602000000940.9QAM2561
26100000008.940.4QAM2562
46260000008.539QAM2564
106740000009.340.4QAM25610
126900000009.140.4QAM25612
147060000008.540.4QAM25614
167220000008.540.4QAM25616
318420000007.139QAM25631
247860000007.339QAM25624
298260000007.439QAM25629
308340000007.240.4QAM25630
96660000008.939QAM2569
157140000008.140.4QAM25615
56340000008.340.9QAM2565
177300000008.440.4QAM25617
257940000007.640.4QAM25625
136980000008.740.9QAM25613
36180000008.840.4QAM2563



ED3.0 Downstream kanalen

Kanaal Lock Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS

8Locked40.36628700
19Locked40.36628700
18Locked40.36628700
26Locked38.98326100
27Locked40.36628700
28Locked40.36628700
20Locked40.36628700
22Locked40.36628700
21Locked40.36628700
23Locked40.36628700
6Locked38.98326100
7Locked38.98326100
11Locked40.94620900
32Locked38.98326100
1Locked40.94620900
2Locked40.36628700
4Locked38.98326100
10Locked40.36628700
12Locked40.36628700
14Locked40.36628700
16Locked40.36628700
31Locked38.98326100
24Locked38.98326100
29Locked38.98326100
30Locked40.36628700
9Locked38.98326100
15Locked40.36628700
5Locked40.94620900
17Locked40.36628700
25Locked40.36628700
13Locked40.94620900
3Locked40.36628700



D3.1 Downstream kanalen

Kanaal Kanaal breedte (MHz) FFT Type Aantal Actieve Subcarriers Modulatie (Actief Profiel) Eerste Actieve Subcarrier (Hz)
33964K1860QAM4096879


D3.1 Downstream kanalen

Kanaalnummer Lock Status RxMER Data (dB) PLC Power (dBmV) Correcteds (Active Profile) Uncorrectables (Active Profile)
33Locked405.41090408186

504

 

anten
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ED3.0 Upstream kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer

15880000046.35120 KSym/sec64QAM1
24520000045.35120 KSym/sec64QAM3
33840000045.55120 KSym/sec64QAM4
428600000452560 KSym/sec64QAM6
552000000465120 KSym/sec64QAM2
63180000044.52560 KSym/sec64QAM5



ED3.0 Upstream kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts

1US_TYPE_STDMA0020
2US_TYPE_STDMA0000
3US_TYPE_STDMA0000
4US_TYPE_STDMA0010
5US_TYPE_STDMA0010
6US_TYPE_STDMA0000
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Heb je ook een foto van de AOP kan zijn dat die zwaar verouderd is.

anten
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

AOP?

 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

@anten  schreef:

AOP?

 


AOP is de aansluiting waar je COAX kabel in gaat en of splitter

CDB3A35E-11F8-4034-BE75-498350C4F3C1.jpegAOP zonder signaal.JPGPOA Splitter met Demper voor InternetPOA Splitter met Demper voor Internet

anten
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

20220507_222641.jpg

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

De AOP Lijkt me goed, ik ga dit topic even aan de Ziggo Medewerkers melden, dan kunnen zij wat dieper in je modem kijken en eventueel kostenloos een monteur sturen. Ik neem ook aan dat je een Wit modem hebt van Ziggo de Smart Wifi Modem (Connect Box) deze heb je in Plat of Giga.

anten
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Giga, het is 2 jaar goed gegaan, wrm nu in een keer niet????

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

@anten  dat gaan we zien, ik heb topic gemeld aan een Ziggo Medewerker en die gaat of morgen want de weekenden zijn de bezettingen minimaal, maar Maandag tot vrijdag vol op. Het is gemeld en er komt hulp.

Zorg wel even dat de gegevens in je profiel staan, postcode en huisnummer. We kunnen nu niet zien omdat er problemen zijn met platform, maar aan de hand van je gegevens kan een medewerker je gegevens er makkelijk bij pakken, De gegevens zijn niet zichtbaar voor leden alleen voor jezelf en moderators.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Aanvulling:

Er zijn T3 errors aanwezig, welke veelal worden veroorzaakt door ruis.

Op het OFDM kanaal (docsis 3.1) zijn uncorrectables aanwezig. Deze moeten nul zijn.

@anten zou je nog een schermprint willen plaatsen van de netwerkhistorie? Die staat op het meest rechter tabblad naast de up- en downstreamwaarden.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Soms is in de connectbox Giga de netwerkhistorie niet zichtbaar. Je kan deze tevoorschijn toveren door het modem 30 sec. van de stroom te halen en opnieuw te laten opstarten.

Dit is een bekende bug en nog in onderzoek.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7280Likes

Goedemorgen @anten en een warm welkom op de Community,

Wat ontzettend vervelend dat de internetverbinding de afgelopen periode niet werkt zoals het hoort! Het is daarom goed dat je a.d.v. dit topic aan de bel trekt. Ik zie dat de hier aanwezige experts al een en ander met je nagelopen hebben. Ik heb zelf ook even een blik geworpen op het signaal en ik zie zo op het oog geen ongeregeldheden terug. Om een nog beter beeld te krijgen, heb ik nu een nauwkeurige meting lopen op jouw verbinding om de komende dagen te blijven monitoren. Zie jij kans eventuele storings- en uitvalmomenten bij te houden? Noteer dan de datum en tijd waarop je storing of uitval ervaart. Ik kan dit dan vergelijken met onze meting en aan de hand daarvan bepalen welke vervolgactie er wenselijk is. 

anten
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Thu 21/04/2022 10:46:533No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:57:40:0f:fe:42;CMTS-MAC=00:17:10:9a:71:8b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Thu 21/04/2022 11:55:304DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=e4:57:40:0f:fe:42;CMTS-MAC=00:17:10:9a:71:8b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 24/04/2022 01:14:123No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:57:40:0f:fe:42;CMTS-MAC=00:17:10:9a:71:8b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 24/04/2022 11:55:344DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=e4:57:40:0f:fe:42;CMTS-MAC=00:17:10:9a:71:8b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 24/04/2022 19:37:435MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=e4:57:40:0f:fe:42;CMTS-MAC=00:17:10:9a:71:8b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Mon 25/04/2022 03:46:254DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=e4:57:40:0f:fe:42;CMTS-MAC=00:17:10:9a:71:8b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Thu 28/04/2022 13:03:206CM-STATUS message sent. Event Type Code: 5; Chan ID: 31; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=e4:57:40:0f:fe:42;CMTS-MAC=00:17:10:9a:71:8b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Thu 28/04/2022 14:21:024DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=e4:57:40:0f:fe:42;CMTS-MAC=00:17:10:9a:71:8b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Thu 28/04/2022 15:17:436CM-STATUS message sent. Event Type Code: 5; Chan ID: 31; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=e4:57:40:0f:fe:42;CMTS-MAC=00:17:10:9a:71:8b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Fri 29/04/2022 01:01:083Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=e4:57:40:0f:fe:42;CMTS-MAC=00:17:10:9a:71:8b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Fri 29/04/2022 01:01:096CM-STATUS message sent. Event Type Code: 6; Chan ID: 1; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=e4:57:40:0f:fe:42;CMTS-MAC=00:17:10:9a:71:8b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Fri 29/04/2022 01:01:123Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=e4:57:40:0f:fe:42;CMTS-MAC=00:17:10:9a:71:8b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
anten
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

krijg geen nieuwere eruit

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Als ik vragen mag welk abonnement heb je Start/Complete/Max/Giga

 

Hoe ben je aan het Gamen, bekabeld of via Wifi, als het via Wifi is, doe eens via Bekabeling, kijk dan of het een stukken beter wordt

Je signaal is stabiel, dan zal je het met Gamen dus moeten zoeken, staan er poorten open of geblokt.

anten
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

bekabeld, alles valt eruit niet alleen mijn pc

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic