1
Vraag
2
Reacties
Romig

Level 4
  • 28Posts
  • 3Oplossingen
  • 5Likes

Blacklist Ziggo

Beste mensen,

ik kreeg van de Ziggo klantenservice het advies om mijn probleem hier aan te kaarten, daar hier meer experts zitten.

 

Ik ben penningmeester van het zwembad en heb het penningmeester account toegevoegd in de Ziggo mail.

Nu blijkt dat er diverse malen mail van mij in de spambox van de overige bestuursleden terecht komt.

Diegene die onze website en mailadressen beheert geeft aan dat mijn IP adres: 84.28.37.244 bij Ziggo op de zwarte lijst staat.

Inmiddels heb ik een nieuw wachtwoord aangemaakt.

Ziggo geeft in zijn laatste mail aan:

Bedankt voor de instellingen die je hebt meegestuurd. Helaas gaat dit nu alleen niet om een @Ziggo mail en kan ik je dus niet op de Whitelist zetten. Hiervoor wil ik je doorverwijzen naar de Ziggo Community .
Op dit platform zitten experts van Ziggo die je vast meer informatie kunnen geven en je verder kunnen helpen!  


Ik hoor graag van jullie.

 

Rob Mighorst

39 Reacties 39
Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Hoi Romig.

Je zit in de webmail van Ziggo?? Heb je daar je account van het zwembad domein in opgenomen??

Was me niet bekend dat dit bij Ziggo ook kon.

Maar Ziggo webmail daar kan ik niets mee, dat is op de servers van Ziggo.

 

Mag ik vragen waarom je niet gewoon gebruik maakt van een e-mail client zoals Outlook of het gratis Thunderbird?

Romig
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 3Oplossingen
  • 5Likes

Nou ik dacht dat ik dat wel uitgelegd had.

Als je in de webmail van Ziggo kijkt, dan kun je daar een account toevoegen:

Romig_0-1639419283751.png

daar heb ik ze dus toegevoegd.

 

Bij outlook en het mail programma van mail van win10 had ik dezelfde problemen, kwam ook de mail bij andere in de spambox.

Ik ben nu penningmeester geworden en zie in de spambox de mail staan die ik naar oa de "oude" penningmeester gestuurd heb.

het probleem blijft dus dat mijn mail in de spam komt, ik hoop dat dat opgelost wordt met DMARC.

 

Is die thunderbird goed?

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Sorry dat had ik dan verkeerd begrepen in eerste instantie.

Als je dit wilt doen gaat het toch volgens mij via de server van Ziggo en ik denk dat het dan beter is de SPF records van Ziggo in de spf van het domein op te nemen. Als ik 't goed heb.

Ja Mozilla Thunderbird is een uitstekend mail programma, met vele opties, je kunt er ook eenvoudig meerdere accounts mee gebruiken die indien nodig ook allemaal via hun eigen smtp mail verzenden.

 

Zeker omdat je imap gebruikt kun je dat programma eenvoudig uittesten.

 

Romig
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 3Oplossingen
  • 5Likes

Ik ga Thunderbird proberen, ik hou je op de hoogte!!

Tot zover bedankt!!

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Is het gelukt met Thunderbird @Romig ? 🙂 

Romig
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 3Oplossingen
  • 5Likes

Hallo Mariska,

bedankt voor je reactie en interesse.

ja, alle accounts kunnen aanmaken, op zich een mooi programma.

Alleen de mogelijkheden om een handtekening onder een bericht te zetten, vind ik niet zo geweldig.

Geen link naar de website en geen afbeelding mogelijk. Heb nu alles in word gezet en daar een afbeelding van gemaakt, die kan ik dan wel weer laten zien.

Daarbij komt de handtekening bij een reply helemaal onder aan de tekst te staan en niet onder je bericht, ik kan niet vinden waar ik dit anders kan instellen.

Misschien kun jij me even bij het handje nemen en mij vertellen of ik niet goed kijk.

Op mijn Samsung met Android had ik ook geprobeerd om thunderbird te downloaden, maar dat is een andere app, ik heb nu K9, bevalt ook goed.

Hoop dat nu alle problemen opgelost zijn.

 

Ik hoor graag van je

Groet Rob

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Hallo Rob.

 

Staat een en ander wel in .html formaat? Ik probeer het straks nog even voor je op te zoeken.

Op Android kun je ook de Outlook app gebruiken, die gebruik ik zelf op de Android telefoon ook en die is gratis,

Groet, Richard.

Romig
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 3Oplossingen
  • 5Likes

Ha Richard,

 

hoe zet ik het in .html formaat?

Outlook heb ik geprobeerd, had ik ook veel problemen mee.

tot nu toe werkt K9 perfect😏

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Hallo Romig.

Ik heb momenteel even geen pc beschikbaar met Thunderbird, maar er zijn goede handleidingen voor te vinden. Als je html gebruikt moet het namelijk wel kunnen met links.

 

Op deze pagina is veel te vinden over handtekeningen.

https://support.mozilla.org/nl/kb/ondertekeningen#w_html-ondertekeningen

je kunt ook nog omhoog en omlaag scrollen.

 

Is in het Nederlands, er staat ook aangegeven hoe je een bestand als handtekening kunt gebruiken, ook met logo.

Romig
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 3Oplossingen
  • 5Likes

Ha Richard,

 

bedankt, ik ga het uitproberen!!

 

Groet Rob

Romig
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 3Oplossingen
  • 5Likes

Ha Richard,

ik heb het geprobeerd.

de handtekening gemaakt in Word, met afbeelding en link naar webpagina.

Opgeslagen in HTML, daarna bij het account in Thunderbird het bestand gekozen.

De handtekening ziet er mooi uit, alleen wordt een vierkantje weergegeven waar de afbeelding moet komen en de tekst van de weblink is netjes blauw, alleen werkt hij niet als link.

Het Word bestand is bijgevoegd als "Handtekening zwembad" en een schermprint van de handtekening in een bericht in Thunderbird = schermafbeelding 1.

Als ik op het vierkantje klik kom in in een wizard waar ik wel de afbeelding kan kiezen, deze wordt dan mooi toegevoegd worden = schermafbeelding 2.

 

Groet Rob

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Hallo Romig.

Voor zover ik het lees heb je het niet overeenkomstig de handleiding gedaan of ik mis iets.

Het document heet hier .docx en niet .html dus het lijkt me niet in html opgeslagen. Dat zou dan kunnen verklaren dat ie wel blauw uit ziet maar niet klikbaar is.

Ik denk ook dat je dat stukje tekst veel beter gewoon in Thunderbird zelf als handtekening kunt zetten dan het via een extern bestand te doen, maar dat is een tweede.

De schermafbeelding wordt niet zichtbaar omdat Thunderbird deze niet "ziet" denk ik. Dat werkt met die Wizard wel en dan krijg je hem wel te zien, zoals blijkt uit schermafbeelding 2.

 

Ik heb dadelijk of straks even tijd, dan ga ik eens Thunderbird even op een testpc installeren en dan kijken of ik het op een of andere manier makkelijk voor elkaar krijg. Dan is er ook voor mij te zien wat er gebeurt (of juist niet) en hoe dat evt. op te lossen is.

 

Tenzij iemand anders hier een pasklare en werkende oplossing voor je heeft voordat ik het getest heb.

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Hoi Romig.

 

Nou het is dus veeeeel eenvoudiger als wij beiden dachten. 🙂

Ik ben het even zelf gaan testen en zal het stapsgewijs aangeven.

1.) Zet je afbeelding die je in je handtekening wilt zetten ergens op een vaste plek waar je hem niet meer weg doet, bijv. in "mijn afbeeldingen".

2.) Open Thunderbird

3.) Kies voor "Opstellen" voor een nieuw bericht dus.

4.) Maak je handtekening aan, dus eerst die groet wat jij wilt.

5.) Kies boven in het bericht voor "invoegen" dan "afbeelding". Via "bestand kiezen" kun je de locatie aangeven van het bestand. Geef bij Alternatieve tekst ook iets in, bijv. iets als logo zwembad.
Zorg dat de afmetingen goed zijn eventueel en klik OK.

6.) Type de rest van de tekst in zoals je hem hebben wilt in de ondertekening.

7.) Als laatste die link, klik weer op "Invoegen" maar dan op "koppeling".

Laat de bovenste regel leeg. Vul in de onderste regel de hyperlink in maar wel volledig, bijv. https://www.jouwdomein.nl

8.) Klik in de mail op Bestand -> Opslaan als -> Bestand

Let daarbij goed op dat html onderaan geselecteerd staat, normaliter wel. Sla het bestand op daar waar het altijd blijft staan, evt. in Mijn Documenten of ook in Mijn afbeeldingen en geef het een gemakkelijke naam, bijvoorbeeld ondertekening, zodat het ondertekening.html gaat heten.

9.) Klik nu met de rechter muisknop op je email adres in Thunderbird en kies onderaan "instellingen"

10.) Vink bij de handtekening aan "Ondertekening uit een bestand gebruiken", klik op kiezen en selecteer dan die ondertekening.html die je zojuist aangemaakt hebt.

 

Je kunt nu de account instellingen sluiten en als je nu opstellen kiest, dan zul je jouw handtekening tevoorschijn zien komen.

NB. Je kunt zelf -niet- op links klikken bij een bericht wat je verstuurd. Dus ook niet op deze link in je handtekening.

Maar de ontvanger kan dat wel. Dus als je een testbericht naar jezelf stuurt, dan zul je zien dat je dan wel op die link kunt klikken en op de website van jullie zwembad terecht komt.

 

Ben benieuwd of het zo gaat lukken, succes alvast!

 

Romig
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 3Oplossingen
  • 5Likes

Hoi Richard,

 

geweldig wat een hulp.

Ik ga het morgen uitproberen, 

wordt vervolgd. 

Groet Rob.

Romig
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 3Oplossingen
  • 5Likes

Ha Richard,

 

dat Word bestand, docx heb ik opgeslagen als HTML bestand en dat weer gekozen in Thunderbird. 

Misschien niet duidelijk uitgelegd.

 

Groet Rob

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Ja dat begreep ik nadien wel, maar dat is niet erg.
Word van office gooit vaak onnodig opmaaktekens in een html bestand, dus misschien toch beter om het via Thunderbird te doen zoals ik aangaf. Die heb ik getest en daar weet ik in elk geval zeker van dat die methode werkt. 😉

Romig
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 3Oplossingen
  • 5Likes

Hallo Richard,

geweldig, het is perfect gelukt dankzij je perfecte handleiding!!

bedankt!!

Ik heb inmiddels Jeroen van fj-design aan de telefoon gehad en volgens hem stond de DMARC zo goed ingesteld. Iets van ene mail wel en andere niet doorlaten?

In ieder geval hoop ik met Thundebird op de laptop en K9 op de telefoon dat mijn mailtjes niet meer bij de mede bestuursleden in de spambox komen.

 

Nogmaals hartelijk dank en fijne feestdagen!!

 

Groet Rob

 

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Hallo Rob.

Dat is mooi om te horen. V.w.b. de handleiding graag gedaan, ik had toevallig wat tijd over.

V.w.b. DMARC, dat reageert op SPF en DKIM instellingen, er zijn wel methodes om te onderzoeken waar dat mis gaat als het weer voor komt, maar dat is zijn afdeling. Want dat helemaal uitzoeken kan ik niet (gebrek aan logs) en het is ook niet de bedoeling dat ik concullega's ga vertellen hoe ze dat doen moeten. 😉
Dus als het weer spambox wordt, zal hij toch eens echt heel goed zijn logfiles moeten gaan doorspitten en andere testen gaan uitvoeren.

 

Anyway, graag gedaan en ook voor jou hele fijne feestdagen gewenst!

 

Groet, Richard.

Romig
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 3Oplossingen
  • 5Likes

Hoi Richard,

 

even een korte update, met Thunderbird op mijn laptop en pc en K9 op mijn telefoon lijken. tot nu toe, alle spam problemen opgelost!!

 

Nogmaals hartelijk dank voor de geweldige ondersteuning!!

 

Groet Rob

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Graag gedaan, fijn te horen dat het opgelost is!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic