1
Vraag
2
Reacties
jvbragt

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Bittorrent haalt router naar beneden

Als ik over een directe lijn van Ziggo (87.29.x.x.) een torrent wil downloaden gaat mijn Asus router helemaal over de rooie, hij is dan niet meer te bereiken Doe ik hetzelfde maar dan over een VPN verbinding is er niets aan de hand. Knijpt Ziggo poort 16881 aaf?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
jvbragt
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Ben er achter gekomen. Om een of andere reden stond de logging van de router aan en bij het downloaden zonder VPN kwam er een hoop meldingen naar boven waardoor de router overspoeld werd. Na het uitzetten van de logging was alles weer als normaal. Overigens maakte het niet uit waarmee ik de torrents downloade. Ik doe het via de synology en kan daar beter het bt verkeer over de vpn krijgen zonder het andere verkeer van de synology te vertragen.

Bekijk in context

5 Reacties 5
almodovaris

Level 11
  • 828Posts
  • 30Oplossingen
  • 37Likes
Timeouts van je router moet je tweaken voor torrents (TCP, UDP, enz.).

DD-WRT is geen vriend met torrents. Kan gelden ook voor andere firmwares van derden.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 22624Posts
  • 1017Oplossingen
  • 7099Likes
welk torrent programma gebruik je, ik heb zelf ook Asus routeren geen enkel probleem.

is er een instelling die is aangepast in het modem of in je router die open moet staan.

ikzelf gebruik Utorrent werkt prima ?
jvbragt
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Ben er achter gekomen. Om een of andere reden stond de logging van de router aan en bij het downloaden zonder VPN kwam er een hoop meldingen naar boven waardoor de router overspoeld werd. Na het uitzetten van de logging was alles weer als normaal. Overigens maakte het niet uit waarmee ik de torrents downloade. Ik doe het via de synology en kan daar beter het bt verkeer over de vpn krijgen zonder het andere verkeer van de synology te vertragen.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 22624Posts
  • 1017Oplossingen
  • 7099Likes
Super te horen dat het weer draait.
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Welkom op de Community, jvbragt. Bedankt voor je terugkoppeling hier en fijn dat alles weer werkt 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic