bulletpunchin

Level 4
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Bitrate loss/ dropped frames tijdens streamen op Twitch

Hallo allemaal,

 

Ik heb sinds 9 maanden een abonnement bij Ziggo. Het gaat om een giga abonnement met 1000 download / 100 up. Dit heb ik aangeschaft, omdat ik als hobby ben begonnen met livestreamen op Twitch. In het begin had ik geen last van mijn Ziggo verbinding en werkte alles uitstekend en zonder enige issues. Echter heb ik sinds 1,5/2 maanden last van bitrate loss/dropped frames tijdens het streamen op Twitch. Dit zorgt ervoor dat mijn stream kwaliteit minder wordt en daardoor minder onaangenaam is om naar te kijken + zorgt ervoor dat de stream begint te haperen. 

Na contact te hebben gehad met de klantenservice van Ziggo heb ik inmiddels 4 keer een monteur op bezoek gehad. Er zijn een aantal componenten veranderd/gewijzigd en gecheckt. Connector buiten in de netwerkkast is vervangen, aansluitpunt in de meterkast is vervangen, groene kabel in de aansluitpunt is mee gewerkt en heb ik zelf ook nog voor de zekerheid mijn netwerkkabel vervangen. Ik gebruik nu een cat6 netwerkkabel die vanuit mijn modem rechtstreeks met mijn computer is verbonden.

Laatste monteur die langskwam voerde een speedtest uit en gaf aan dat we 900 download/50 upload haalden wat tevens uitstekend is. Echter heb ik een paar minuten, voordat ik mijn topic heb aangemaakt nog een speedtest uitgevoerd via hetzelfde site als de monteur en toen kreeg ik 700 download/30 upload. Ook deze nummers zouden geen probleem moeten zijn om zonder issues op Twitch te kunnen livestreamen. Helaas merk ik dat tijdens het streamen mijn kb/s erg schommelt en i.p.v. de gebruikelijke 6000 kb/s maar 3000-4800 kb/s haal. Ik heb mijn internetverbinding ook met een 2e computer getest en ook daar kreeg ik te maken met hetzelfde issues. (toevallig viel 2 keer mijn internetverbinding weg tijdens het aanmaken van mijn topic :))

 

Wie is hier bekend mee en/of kan mij hiermee helpen? Ik zal proberen de benodigde screenshots/foto's te plaatsen indien dit nodig blijkt te zijn. Bij voorbaat dank.

 

60 Reacties 60
Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @bulletpunchin ,

Heb je een wit Arris modem?

Wellicht kan dan een omruil naar een Sagemcom of Ubee gedaan worden. 

bulletpunchin
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Ik heb nu een zwarte Sagemcom modem. Daarvoor had ik een witte Arris modem. Met beide modems heb helaas hetzelfde issues ervaren.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Dan zou ik het niet weten, sorry.

@tobiastheebeweet er super veel vanaf, ik denk dat hij je wel wil/kan helpen.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Ik begrijp dat er al meerdere monteursbezoeken zijn geweest, maar om alles voor de zekerheid nog even na te lopen:

 

Kun je een of meerdere foto’s plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Kun je tevens op het modem inloggen via 192.168.178.1 (of 192.168.100.1 indien je bridge mode gebruikt) en de gegevens plaatsen die worden getoond op de tabbladen Downstream, Upstream en Netwerk historie op de pagina Geavanceerde instellingen, Hulpmiddelen, Netwerk status?

bulletpunchin
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

thumbnail_IMG_0793.jpgScreenshot_2.pngScreenshot_3.pngScreenshot_4.pngScreenshot_5.pngScreenshot_6.pngScreenshot_7.pngScreenshot_8.pngScreenshot_9.pngScreenshot_10.png

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Eergisteren waren er diverse problemen met het modem zelf (RG crash) en het signaal, maar daar zijn er geen events meer geweest. De actuele downstream- en upstream-waarden (vermogen en MER) zijn goed, in de downstream is het vermogen op een aantal kanalen aan de hoge kant, maar acceptabel (< 11 dBmV).

 

Het AOP (TRISZ-DG300), de splitter (POA-254) en de F/F-kabel naar het modem zien er ook goed uit, maar op de POA-254 had een van de monteurs nog een afsluitweerstand op de TV-uitgang moeten plaatsen.

 

Heb je vandaag en gisteren nog problemen ervaren?

bulletpunchin
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Ik maakte sinds gisteren weer gebruik van het Ziggo netwerk. Heel af en toe merk ik nog wel dat mijn download- en uploadsnelheden schommelen maar niet meer zo vaak als voorheen. 

bulletpunchin
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Vergeleken met gisteren merk ik vandaag wel dat ik wat meer schommelingen krijg. Via inspector.twitch.tv kan je zien hoe de schommelingen eruit zien en wanneer etc. Ik heb nog steeds het vermoeden dat er iets met mijn internet aan de hand is i.p.v. de streaming service. 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

je bedoeld 50 mbps upload ?

ziggo levert momenteel geen 100 mbps upload,

internet giga is de upload 50 mbps bij een consumenten abonnement en 70 mbps bij een zakelijk abonnement 

bulletpunchin
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Excuses. Mijn abonnement gaat inderdaad om 1000 download en 50 up.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Wat balen dat het zo stroef verloopt bij het streamen van Twitch, @bulletpunchin

Ik heb jouw verbinding onderzocht en kom eigenlijk tot de zelfde conclusie als @tobiastheebe Het signaal zit wel op de grens van wat mag en gaat daar soms een beetje overheen. Het meest ideale is dat deze wat minder hard binnen komt. Of dit de oorzaak is voor de problemen vraag ik mij wel af. Het is in ieder geval een aanknopingspunt. 

Daarnaast lijkt er inderdaad ook een verstoring in het signaal te ontstaan, mogelijk doordat de splitter niet afgeschermd is. Ik heb hiervoor wederom een monteursafspraak ingepland en hierin aangegeven wat onze bevindingen zijn. De afspraak staat voor 13-01 tussen 12.00 & 18.00. 

Mocht dit niet gelegen komen, mag je de afspraak verplaatsen in Mijn Ziggo. Laat je de na de afspraak even weten hoe het gegaan is?

bulletpunchin
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Ik zou vandaag een monteur op bezoek krijgen. Ik ben zeker niet tevreden over de gang van zaken vandaag.

Monteur is niet langs geweest en heb daarnaast een e-mail ontvangen waarin wordt aangegeven dat ik voorrijkosten moet betalen, omdat ik klaarblijkelijk niet mijn deur heb kunnen openen. Hier is niets van waar, omdat we vandaag niemand voor de deur hebben gehad en/of gezien. Niet aangeklopt en ook niet aangebeld.

Eenmaal contact te hebben opgenomen met de live chat van Ziggo gaf een medewerker aan dat de monteur 3x had aangebeld bij een voordeur met een bloempot en de letters HOME. Ook dit is niet onze beschrijving van de voordeur van onze huis. Ook gaf de monteur mij 3x telefonisch heeft geprobeerd te bereiken. En ook hier klopt niets van. Zelfs als ik anoniem gebeld zou worden dan zou ik dit zien en/of terug kunnen halen uit mijn lijstje met gemiste oproepen.

Telefonisch contact gehad met Ziggo. Mevrouw hield mij in de wacht voor 25 minuten en hing vervolgens op. 

Met alle respect natuurlijk maar als ik contact opneem met Ziggo en mij vrijdag de 13e als argument wordt verteld dan kan ik niet zeggen dat ik tevreden kan zijn. 

Wat willen we nu doen? Nog een monteur inplannen en hopen dat zij deze keer wel de voordeur kunnen vinden? 

Hoe zit het met de afgelopen 2 maanden waarin ik niet eens fatsoenlijk van de diensten gebruik heb kunnen maken en waarom kan de monteur niet vooralsnog op hetzelfde dag langskomen aangezien mijn afspraak tussen 12 en 4 ingepland was en ik de e-mail met de voorrijkosten op 1 uur kreeg. Laat de monteur maar overuren draaien zou ik zeggen. De monteur kon niet alleen de voordeur vinden maar liegt ook nog is over het feit dat hij gebeld zou hebben. 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Jeetje wat een ontzettende domper, @bulletpunchin.
Ik kan mij voorstellen dat je hier totaal niet tevreden over bent. 

Het is een lastige kwestie omdat de monteur wel erg gedetailleerd beschrijft hoe alles eruit ziet, maar wellicht heeft hij voor de verkeerde deur gestaan. Ik zie dat mijn collega gelukkig al wel een credit heeft aangemaakt voor de in rekening gebrachte kosten.

Helaas is het niet zo dat ik de monteur terug kan sturen. Ik kan enkel een nieuwe afspraak inplannen om alles alsnog geregeld te krijgen. Deze heb ik in eerste instantie ingepland voor Dinsdag 17-01-2023 tussen 8:00 en 13:00 uur. Mocht dit niet gelegen komen, dan mag je hem verplaatsen in Mijn Ziggo. 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hey @bulletpunchin

Ik zie dat er in de tussentijd weer van alles gebeurd is en ik ben erg benieuwd hoe het ervoor staat op het moment. Hoe gaat het nu?

bulletpunchin
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Enkele dagen geleden een zeer vriendelijke monteur op bezoek gehad. Heeft het een en ander bekeken en als voorzorgsmaatregel een aantal kabels en kasten bekeken. Heeft zijn werkzaamheden uitgevoerd en heb sindsdien geen issues gehad met betrekking tot verlaagde internetsnelheden. Hier nog enkele screenshots die ik zojuist heb genomen na het inloggen in mijn modem. Moet ik mij zorgen maken om de 'critical' en 'warning' events?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Er zijn vannacht signaalproblemen geweest tussen 2:21 en 2:43, dit kunnen werkzaamheden zijn geweest (dus mogelijk een incident).

bulletpunchin
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Dat klopt ja. Was mij heel even ontgaan.

bulletpunchin
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Ik heb sinds enkele dagen weer last van hetzelfde issue. Constant wisselvallige uploadsnelheden. Vandaag een speedtest uitgevoerd en ik kwam uit op 20 upload. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Kun je nog eens de downstream/upstream-waarden en historie plaatsen?

Uitgelicht topic