Morris123

Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Binnenkomende verbinding valt regelmatig weg

Ik ben recent verhuisd en heb op mijn nieuwe adres een Ziggo abonnement genomen. Er zat geen AOP in de meterkast dus had ik in eerste instantie de groene Coax kabel een stekker aangezet en direct het modem ingedaan totdat het AOP kon arriveren wat ik had besteld. Dit gaf geen stabiel internet. Nadat het AOP binnen was en ik deze had aangesloten ging het best wel redelijk, maar internet blijft 1 a 2 keer per dag uitvallen, met dan het up/downstream lampje van de connect box of het status lampje knipperend. Op het moment loopt de verbinding dus van binnenkomende groene coax ->AOP->ziggo router. Dus geen splitters of andere meuk. Ik heb wat screenshots bijgevoegd van de status van de connectbox zojuist uitgelezen. Kan iemand hier even naar kijken en mij vertellen of de signalen in orde zijn? Thanks!

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Morris123
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Probleem is opgelost. Heb geen monteur laten komen, had hier ook niet om gevraagd (vind het ook niet netjes dat er zomaar een monteur wordt gestuurd die 50 euro gaat kosten zonder het eerst aan mij te vragen). Uiteindelijk bleek dat de DHCP van de ziggo router moeite had met het allokeren van IP adressen aan sommige apparaten in huis. Dit zorgde voor de T3 timeouts. Er was niks mis met de verbinding zelf. Nu dat alle adressen via een TP-link router uitgedeeld worden blijft de Ziggo router normaal functioneren. Ik heb bridge modus aangevraagd via een formulier op de website van Ziggo, maar dat is alweer bijna een week geleden en nog niet geactiveerd. Ik schrijf dit bericht in de hoop dat dit iemand anders kan helpen in de toekomst. Indien er een regelmatige uitval is van internet en er T3 timeouts gezien worden is het de moeite waard om naar DHCP te kijken.

Bekijk in context

9 Reacties 9
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Graag nog een schermprint van de volledige netwerkhistorie, evenals een foto van het AOP.  \\

Een AOP aanleggen/monteren is voorbehouden aan een monteur van Ziggo.

Morris123
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hoi

Er zat geen AOP in de meterkast dus het lijkt me niet vreemd dat ik een ziggo gecertificeerde AOP koop en installeer. Het AOP is van mij in mijn meterkast en niet van Ziggo, dus ik zie niet waarom hier een ziggo monteur bij betrokken moet worden.

Bijgevoegd de screenshot van de netwerkhistorie en een foto van het AOP.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hey @Morris123 welkom op de Ziggo Community!

@KBX458 heeft hier wel een goed punt. Wij zijn verantwoordelijk voor het AOP.

Uiteraard snap ik ook dat je zelf een AOP installeert met de beste intenties. Helaas blijf je in dit geval wel uitval ervaren. 
Wil je jouw postcode en huisnummer eens invullen in jouw community profiel? Alleen wij, moderators, kunnen deze gegevens zien. 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Op de downstream zie ik pre RS errors, een teken dat ergens weerstand wordt ondervonden.

De waarden up- zowel downstream zien er verder goed uit.

Het getoonde stukje netwerkhistorie geeft de melding  T3 time out, vergezeld van de datum 01-01-1970. Dit betekent dat in een aaneengesloten serie van 10 T3, er geen respons werd ontvangen van de CMTS, waardoor het modem zich opnieuw heeft opgestart en aangemeld.

Daardoor staat in de upstream bij de T3 teller maar 1 vermeld. Bij een herstart worden de tellers op nul gezet.

Als er meer bladzijden netwerkhistorie zijn, dan zie ik die hier ook graag. Mogelijk dat daarin meer informatie wordt getoond.

Morris123
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Heb ik erin gezet.

Morris123
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Thanks voor het kijken naar de waardes en de info. Bijgevoegd de rest van de historie.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

In het aanvullende log staat nog een T3 met opstart, zoals eerder vermeld en de "gewone"T3 meldingen.

Ook een SYNC failure. Hierdoor is het modem tijdelijk buiten gebruik.

De MDD melding betekent dat er tijdelijk geen dataverkeer mogelijk is voor een beperkte tijd. Dit is dus geen volledige uitval!

De ToD (Time of Day) melding samen met de eerder genoemde, zijn meestal ruis gerelateerd.

Ik heb het issue aangemeld bij de moderators om een meting op afstand uit te voeren.

Staan postcode en huisnummer in je community-profiel?  Dan kan men gelijk de juiste gegevens raadplegen.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Bedankt voor jouw vermelding, @KBX458
 

 

@Morris123 In het signaal van de afgelopen week kan ik geen afwijkingen vinden die ervoor zorgen het modem 2 keer per dag uitvalt. Waardoor dit precies komt is voor mij dan ook lastig te achterhalen. Om deze reden wil ik graag een monteur bij je langs sturen die de verbinding na loopt maar ook het modem controleert. De eerste mogelijkheid heb ik op vrijdag 12-11-2021  tussen17:00 en 22:00 uur.  Per mail krijg je nog even een bevestiging met de voorwaarden. Neem deze goed door. 

 

Mocht het niet gelegen komen, kun je de afspraak verplaatsen in Mijn Ziggo. 

Morris123
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Probleem is opgelost. Heb geen monteur laten komen, had hier ook niet om gevraagd (vind het ook niet netjes dat er zomaar een monteur wordt gestuurd die 50 euro gaat kosten zonder het eerst aan mij te vragen). Uiteindelijk bleek dat de DHCP van de ziggo router moeite had met het allokeren van IP adressen aan sommige apparaten in huis. Dit zorgde voor de T3 timeouts. Er was niks mis met de verbinding zelf. Nu dat alle adressen via een TP-link router uitgedeeld worden blijft de Ziggo router normaal functioneren. Ik heb bridge modus aangevraagd via een formulier op de website van Ziggo, maar dat is alweer bijna een week geleden en nog niet geactiveerd. Ik schrijf dit bericht in de hoop dat dit iemand anders kan helpen in de toekomst. Indien er een regelmatige uitval is van internet en er T3 timeouts gezien worden is het de moeite waard om naar DHCP te kijken.

Uitgelicht topic