Vraag
Reacties
EddNack
Level 1

Bijna klaar met Ziggo...

Na steeds slechter worden wifi, is vorige week de kabel in de straat vervangen, en ook de kabel van de straat via de tuin naar mijn woning. Nog steeds telkens uitvallende wifi. Weer een monteur vandaag. Die bestelt voor mij een nieuw modem, en die zegt dat ik de wifipods 5, die ik sinds een paar weken heb, terug moet sturen en moet inruilen voor wifipods 6. Die wifipods interfereren met de wifi 6 van het modem (zo'n zwarte modem). En dat ie niet begrijpt dat ze mij wifipods 5 hebben gestuurd. Bel ik met de klantenservice van Ziggo hierover, valt de verbinding opeens weg en die belt mij ook niet terug, Dus ik bel nog een keer, en vraag om wifipods 6, waarop de dame zegt dat ik die niet kan bestellen omdat ie alleen voor nieuwe klanten zijn. En ook maar 1 (ik heb er 2 nodig).

Hoop dat er hier een moderator is die kan helpen, anders is het na zoveel Ziggo-jaren  tijd voor wat anders...

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
10 Reacties 10
EddNack
Level 1
Topicstarter

Zou ook fijn zijn als je gewoon de klantenservice zou kunnen mailen.

 

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

om het signaal te kunnen beoordelen hebben we een printscreen van de down en upstream nodig

https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van...

 

kun je een foto maken van de hoofdaansluiting het AOP (abonnee overname punt)
meestal zit het in de meterkast of woonkamer en in geval van de meterkast loopt er een groene coax kabel naar onder de grond in

tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Graag naast de downstream/upstream-waarden ook de historie.

 

Er is geen sprake van interferentie tussen Wi-Fi 5 en 6, al is met Wi-Fi 5 de beschikbare capaciteit lager. De SmartWifi pods zijn inderdaad in principe alleen voor nieuwe klanten na oktober 2023 beschikbaar, maar kun je mogelijk wel bestellen als je klantenservice laat doorverbinden met retentie.

 

  • Gebruik je naast de SmartWifi pods 5 nog andere netwerkapparatuur naast het modem?
  • Ervaar je ook uitval op bekabelde verbindingen?
0 Kudos
Wim C.
Level 18
T.E.A.M.

Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant-forum waar ikzelf ook klant ben. 

@EddNack schreef:Hoop dat er hier een moderator is die kan helpen, anders is het na zoveel Ziggo-jaren  tijd voor wat anders...”
⚠️ Als u wilt dat een moderator u verder helpt, zorg er dan voor dat uw postcode en huisnummer in uw profiel staan, dan weten Ziggo-moderators wie u bent en waar u woont. Het spreekt voor zich dat deze informatie alleen zichtbaar is voor medewerkers van Ziggo. Uw profielpagina vindt u :interface_externelink: hier.
efok
Level 17

Wifi die “wegvalt”. Wat bedoel je? Bekabeld werkt dus wel gewoon?  Of ook niet? 

0 Kudos
Dirkie
Level 8

@EddNack  schreef:

Na steeds slechter worden wifi, is vorige week de kabel in de straat vervangen, en ook de kabel van de straat via de tuin naar mijn woning. Nog steeds telkens uitvallende wifi. 


Als alleen de Wifi wegvalt dan snap ik niet wat hierboven staat. Wifi wordt namelijk in je huis door je modem (of andere daarvoor geschikte apparatuur) geregeld. Het vervangen van kabels voor het modem lijkt me dan ook niet zo zinvol. Waarschijnlijk valt het internet (bekabeld en via de Wifi) af en toe dus uit. En dus zal eerst naar het modem gekeken moeten worden. Vandaar de vraag om de signaal waarden up- en downstream aan te leveren en een foto van je AOP. Dan kan een techneut misschien meer aan zien. En vanuit Ziggo kunnen ze je modem uitlezen. Volgens mij doen ze dat regelmatig want ik krijg regelmatig een mail van Ziggo dat ze een service scan gedaan hebben en geen problemen gevonden.

0 Kudos
EddNack
Level 1
Topicstarter

Ik ben hier nadat er al twee monteurs van Ziggo zijn geweest. De eerste constateerde een letterlijke kink in de kabel van de Ziggo-kast op straat, en de kabel van de straat naar mijn huis was gecorrodeerd. De laatste monteur heeft een nieuw modem besteld (die zal er vandaag of morgen wel zijn) en adviseerde met nadruk de wifipods 5 meteen te vervangen door wifipods 6. Waar ik me over verbaas is dat de medewerkers van de klantenservice dit dan tegenhouden. Ik verbaas me er ook over dat je de klantenservice niet anders kan benaderen dan via telefoon - en dan maar afwachten wie je (met welk kennisniveau) aan de lijn krijgt.

Waarschijnlijk zit ik hier op het verkeerde deel van het forum. Want het level van hier is veel te hoog voor mij om te begrijpen of uit te zoeken. Ik waardeer jullie hulp wel enorm!!

Wij werken thuis op wifi en dan valt in elke Teams-vergadering het geluid en beeld telkens weer een paar seconden stil (soms 3 keer op 10 minuten). En dat is sinds we die pods5 hebben. Op de computer die we bekabeld gebruiken, merken we niet of daar het signaal hapert - daar vergaderen we niet op.

Eigenlijk wil ik dat hier een Ziggo-medewerker zegt 'ik ga het voor je regelen,' desnoods slechts 1 pod6.

0 Kudos
efok
Level 17

Koop anders je eigen access points, daarvoor ben je toch niet afhankelijk van de grillen van Ziggo? 

PrikkelBaar
Level 3

@efok  schreef:

Koop anders je eigen access points, daarvoor ben je toch niet afhankelijk van de grillen van Ziggo? 


Inderdaad.

Waarbij die ( niet Ziggo ) apparatuur dan vaak ook veel meer opties heeft én indien men problemen heeft kan men googlen naar de antwoorden, want de kans dat iemand ergens in de de wereld dát probleem ook had en dit heeft opgelost is erg groot. Dat is altijd beter dan zo'n Ziggo blackbox waarvan men van Ziggo afhankelijk is, terwijl die vaak technisch niets te melden heeft. Of het maanden duurt voor dat een bugfix wordt gemaakt en uitgebracht.

Maar zo te lezen, zou het best wel eens geen wifi probleem kunnen zijn, maar heeft de Ziggo verbinding problemen, waardoor er via wifi natuurlijk ook geen internet is.

Verbazingwekkend dat een monteur zo'n uitspraak doet !

0 Kudos
Gio2903
Level 17

wifi is nou eenmaal een lastig iets. je zegt dat je vergadert via teams dmv een wifi maar ook een pc hebt die wel op de vaste kabel zit en dat stabiel is. misschien is het mogelijk om die kabel op je werk-laptop pc te gebruiken? ik heb natuurlijk geen idee hoe de woning eruit ziet, waar die kabel is en waar de werk-pc is