Na steeds slechter worden wifi, is vorige week de kabel in de straat vervangen, en ook de kabel van de straat via de tuin naar mijn woning. Nog steeds telkens uitvallende wifi. Weer een monteur vandaag. Die bestelt voor mij een nieuw modem, en die zegt dat ik de wifipods 5, die ik sinds een paar weken heb, terug moet sturen en moet inruilen voor wifipods 6. Die wifipods interfereren met de wifi 6 van het modem (zo'n zwarte modem). En dat ie niet begrijpt dat ze mij wifipods 5 hebben gestuurd. Bel ik met de klantenservice van Ziggo hierover, valt de verbinding opeens weg en die belt mij ook niet terug, Dus ik bel nog een keer, en vraag om wifipods 6, waarop de dame zegt dat ik die niet kan bestellen omdat ie alleen voor nieuwe klanten zijn. En ook maar 1 (ik heb er 2 nodig).
Hoop dat er hier een moderator is die kan helpen, anders is het na zoveel Ziggo-jaren tijd voor wat anders...
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Zou ook fijn zijn als je gewoon de klantenservice zou kunnen mailen.
om het signaal te kunnen beoordelen hebben we een printscreen van de down en upstream nodig
https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van...
kun je een foto maken van de hoofdaansluiting het AOP (abonnee overname punt)
meestal zit het in de meterkast of woonkamer en in geval van de meterkast loopt er een groene coax kabel naar onder de grond in
Graag naast de downstream/upstream-waarden ook de historie.
Er is geen sprake van interferentie tussen Wi-Fi 5 en 6, al is met Wi-Fi 5 de beschikbare capaciteit lager. De SmartWifi pods zijn inderdaad in principe alleen voor nieuwe klanten na oktober 2023 beschikbaar, maar kun je mogelijk wel bestellen als je klantenservice laat doorverbinden met retentie.
Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant-forum waar ikzelf ook klant ben.
Wifi die “wegvalt”. Wat bedoel je? Bekabeld werkt dus wel gewoon? Of ook niet?
@EddNack schreef:Na steeds slechter worden wifi, is vorige week de kabel in de straat vervangen, en ook de kabel van de straat via de tuin naar mijn woning. Nog steeds telkens uitvallende wifi.
Als alleen de Wifi wegvalt dan snap ik niet wat hierboven staat. Wifi wordt namelijk in je huis door je modem (of andere daarvoor geschikte apparatuur) geregeld. Het vervangen van kabels voor het modem lijkt me dan ook niet zo zinvol. Waarschijnlijk valt het internet (bekabeld en via de Wifi) af en toe dus uit. En dus zal eerst naar het modem gekeken moeten worden. Vandaar de vraag om de signaal waarden up- en downstream aan te leveren en een foto van je AOP. Dan kan een techneut misschien meer aan zien. En vanuit Ziggo kunnen ze je modem uitlezen. Volgens mij doen ze dat regelmatig want ik krijg regelmatig een mail van Ziggo dat ze een service scan gedaan hebben en geen problemen gevonden.
Ik ben hier nadat er al twee monteurs van Ziggo zijn geweest. De eerste constateerde een letterlijke kink in de kabel van de Ziggo-kast op straat, en de kabel van de straat naar mijn huis was gecorrodeerd. De laatste monteur heeft een nieuw modem besteld (die zal er vandaag of morgen wel zijn) en adviseerde met nadruk de wifipods 5 meteen te vervangen door wifipods 6. Waar ik me over verbaas is dat de medewerkers van de klantenservice dit dan tegenhouden. Ik verbaas me er ook over dat je de klantenservice niet anders kan benaderen dan via telefoon - en dan maar afwachten wie je (met welk kennisniveau) aan de lijn krijgt.
Waarschijnlijk zit ik hier op het verkeerde deel van het forum. Want het level van hier is veel te hoog voor mij om te begrijpen of uit te zoeken. Ik waardeer jullie hulp wel enorm!!
Wij werken thuis op wifi en dan valt in elke Teams-vergadering het geluid en beeld telkens weer een paar seconden stil (soms 3 keer op 10 minuten). En dat is sinds we die pods5 hebben. Op de computer die we bekabeld gebruiken, merken we niet of daar het signaal hapert - daar vergaderen we niet op.
Eigenlijk wil ik dat hier een Ziggo-medewerker zegt 'ik ga het voor je regelen,' desnoods slechts 1 pod6.
Koop anders je eigen access points, daarvoor ben je toch niet afhankelijk van de grillen van Ziggo?
@efok schreef:Koop anders je eigen access points, daarvoor ben je toch niet afhankelijk van de grillen van Ziggo?
Inderdaad.
Waarbij die ( niet Ziggo ) apparatuur dan vaak ook veel meer opties heeft én indien men problemen heeft kan men googlen naar de antwoorden, want de kans dat iemand ergens in de de wereld dát probleem ook had en dit heeft opgelost is erg groot. Dat is altijd beter dan zo'n Ziggo blackbox waarvan men van Ziggo afhankelijk is, terwijl die vaak technisch niets te melden heeft. Of het maanden duurt voor dat een bugfix wordt gemaakt en uitgebracht.
Maar zo te lezen, zou het best wel eens geen wifi probleem kunnen zijn, maar heeft de Ziggo verbinding problemen, waardoor er via wifi natuurlijk ook geen internet is.
Verbazingwekkend dat een monteur zo'n uitspraak doet !
wifi is nou eenmaal een lastig iets. je zegt dat je vergadert via teams dmv een wifi maar ook een pc hebt die wel op de vaste kabel zit en dat stabiel is. misschien is het mogelijk om die kabel op je werk-laptop pc te gebruiken? ik heb natuurlijk geen idee hoe de woning eruit ziet, waar die kabel is en waar de werk-pc is
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.