Bovenstaande melding krijg ik vaker dan me lief is
Sinds de verhoging naar 600 mb hebben we namelijk regelmatig uitval van de verbinding. Deze duurt doorgaans 5 minuten, waarna alles weer werkt. De laatste tijd doet zich dit vaker en soms zelfs ieder dag voor.
Gisteren leek het modem opnieuw op te starten (groene lampjes brandden), maar vaker valt er niets te zien. Het witte lampje brandt.
Het gebeurde om ongeveer 13.45 uur en duurde (jawel) ongeveer 5 minuten.
Kan iemand van de hier aanwezige familie Ziggo misschien uitzoeken hoe dit ontstaat en of er wat aan te doen valt?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
...en zojuist weer even een korte onderbreking... 🙄
En weer...
Tijdens het begin van de uitval valt er niets te zien aan het modem en daarna volgt, zo te zien, een herstart.
@Frits Raaf bah, net nu alles toch lekker leek te lopen is het dus nog steeds niet optimaal.
We gaan eens kijken wat er loos is. Er is al veel gedaan en besproken maar als ik me niet vergis, is de versterker (op de foto van 15-11) nog niet onder de loep genomen. Heb je de mogelijkheid, puur voor de test, een dag(deel) je modem eens zonder die versterker te koppelen aan je aansluitpunt en ons aan te geven hoe het dan gaat?
Bedoel je de antenneversterker of de tp-link?
@Frits Raaf de antenneversterker inderdaad. Dankje voor het meedenken.
Dus, splitter er tussenuit en kabel direct op het aansluitpunt. Toch?
Moet overdag lukken, want dan wordt er toch geen tv gekeken.
Na weer geen verbinding het modem rechtstreeks op het aansluitpunt aangesloten.
Eens zien hoe dat gaat...
Ook dat gaf even een hick-up.
Na heraansluiten van de splitter etc. lijkt het nu goed te gaan, afgezien van een spontane herstart van het modem (groene lampjes gingen branden). Daarna nog geen last meer gehad, voor zover ik dat heb kunnen merken.
Gelukkig maar, want ik stond op het punt op Delta over te stappen...
@Frits Raaf Fijn dat het nu stabiel lijkt te zijn! Wil je het de komende tijd in de gaten houden en bij nattigheid in de lucht komen?
Doe ik.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.