1
Vraag
2
Reacties
Frits Raaf

Level 9
  • 297Posts
  • 9Oplossingen
  • 38Likes

Bijna elke dag even geen verbinding.

FritsRaaf_0-1668258367841.png

Bovenstaande melding krijg ik vaker dan me lief is

Sinds de verhoging naar 600 mb hebben we namelijk regelmatig uitval van de verbinding. Deze duurt doorgaans 5 minuten, waarna alles weer werkt. De laatste tijd doet zich dit vaker en soms zelfs ieder dag voor.

 

Gisteren leek het modem opnieuw op te starten (groene lampjes brandden), maar vaker valt er niets te zien. Het witte lampje brandt.

Het gebeurde om ongeveer 13.45 uur en duurde (jawel) ongeveer 5 minuten.


Kan iemand van de hier aanwezige familie Ziggo misschien uitzoeken hoe dit ontstaat en of er wat aan te doen valt?

 

 

29 Reacties 29
Frits Raaf
Topicstarter
Level 9
  • 297Posts
  • 9Oplossingen
  • 38Likes

...en zojuist weer even een korte onderbreking... 🙄

Frits Raaf
Topicstarter
Level 9
  • 297Posts
  • 9Oplossingen
  • 38Likes

En weer...

FritsRaaf_0-1669138733912.png

 

FritsRaaf_1-1669138844129.png

 

Tijdens het begin van de uitval valt er niets te zien aan het modem en daarna volgt, zo te zien, een herstart.

 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4409Posts
  • 361Oplossingen
  • 1786Likes

@Frits Raaf bah, net nu alles toch lekker leek te lopen is het dus nog steeds niet optimaal.

We gaan eens kijken wat er loos is. Er is al veel gedaan en besproken maar als ik me niet vergis, is de versterker (op de foto van 15-11) nog niet onder de loep genomen. Heb je de mogelijkheid, puur voor de test, een dag(deel) je modem eens zonder die versterker te koppelen aan je aansluitpunt en ons aan te geven hoe het dan gaat? 

Frits Raaf
Topicstarter
Level 9
  • 297Posts
  • 9Oplossingen
  • 38Likes

Bedoel je de antenneversterker of de tp-link?

FritsRaaf_0-1669206382348.png

 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4409Posts
  • 361Oplossingen
  • 1786Likes

@Frits Raaf de antenneversterker inderdaad. Dankje voor het meedenken. 

Frits Raaf
Topicstarter
Level 9
  • 297Posts
  • 9Oplossingen
  • 38Likes

Dus, splitter er tussenuit en kabel direct op het aansluitpunt. Toch?
Moet overdag lukken, want dan wordt er toch geen tv gekeken.

Frits Raaf
Topicstarter
Level 9
  • 297Posts
  • 9Oplossingen
  • 38Likes

Na weer geen verbinding het modem rechtstreeks op het aansluitpunt aangesloten.

Eens zien hoe dat gaat...

Frits Raaf
Topicstarter
Level 9
  • 297Posts
  • 9Oplossingen
  • 38Likes

Ook dat gaf even een hick-up.

Na heraansluiten van de splitter etc. lijkt het nu goed te gaan, afgezien van een spontane herstart van het modem (groene lampjes gingen branden). Daarna nog geen last meer gehad, voor zover ik dat heb kunnen merken.

Gelukkig maar, want ik stond op het punt op Delta over te stappen...

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4451Posts
  • 588Oplossingen
  • 2233Likes

@Frits Raaf Fijn dat het nu stabiel lijkt te zijn! Wil je het de komende tijd in de gaten houden en bij nattigheid in de lucht komen? 

Frits Raaf
Topicstarter
Level 9
  • 297Posts
  • 9Oplossingen
  • 38Likes

Doe ik.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic