Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Frits Raaf
Level 9

Bijna elke dag even geen verbinding.

FritsRaaf_0-1668258367841.png

Bovenstaande melding krijg ik vaker dan me lief is

Sinds de verhoging naar 600 mb hebben we namelijk regelmatig uitval van de verbinding. Deze duurt doorgaans 5 minuten, waarna alles weer werkt. De laatste tijd doet zich dit vaker en soms zelfs ieder dag voor.

 

Gisteren leek het modem opnieuw op te starten (groene lampjes brandden), maar vaker valt er niets te zien. Het witte lampje brandt.

Het gebeurde om ongeveer 13.45 uur en duurde (jawel) ongeveer 5 minuten.


Kan iemand van de hier aanwezige familie Ziggo misschien uitzoeken hoe dit ontstaat en of er wat aan te doen valt?

 

 

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Frits Raaf
Level 9
Topicstarter

Ook dat gaf even een hick-up.

Na heraansluiten van de splitter etc. lijkt het nu goed te gaan, afgezien van een spontane herstart van het modem (groene lampjes gingen branden). Daarna nog geen last meer gehad, voor zover ik dat heb kunnen merken.

Gelukkig maar, want ik stond op het punt op Delta over te stappen...

Bekijk in context

0 Kudos
Ga naar reactie
29 Reacties 29
Meldingen
Aan Uit
Frits Raaf
Level 9
Topicstarter

En om 14.22 uur nog eens...
Modem van het stroom, opnieuw op laten starten en het werkt weer.

Hoewel ik verder heel tevreden ben over Ziggo, begin ik toch te denken aan overstap naar een andere aanbieder...

 

Na de reset is de snelheid overigens uitstekend.

De upload is natuur bedroevend laag, maar aangezien ik geen videoproducties e.d. verzend is dat voor mij geen groot probleem.

 

FritsRaaf_0-1668262649997.png

 

0 Kudos
Frits Raaf
Level 9
Topicstarter

Even werd bovenstaand bericht als oplossing gemarkeerd. Wat het uiteraard niet was...

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@Frits Raaf Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

0 Kudos
Frits Raaf
Level 9
Topicstarter

Ik doe dat morgen of maandag, Bert. Druk en sociaal weekend... 😁

Frits Raaf
Level 9
Topicstarter

De foto's. De waarden volgen z.s.m.

FritsRaaf_0-1668511178960.png

FritsRaaf_1-1668511220669.png

Frits Raaf
Level 9
Topicstarter

Volgens de handleiding zou ik  bij "Geavanceerde instellingen"naar "Hulpmiddelen" moeten gaan, maar deze staat helaas niet in het rijtje...

 

FritsRaaf_0-1668540329372.png

 

 

FritsRaaf_0-1668537857022.png

 

0 Kudos
Frits Raaf
Level 9
Topicstarter

Even een beetje off-topic, maar moet ik hier iets mee? Of is het "If it ain't broke, don't fix it"?

 

FritsRaaf_0-1668538577137.png

 

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@Frits Raaf Er blijkt nu dat achter de link het één en ander is gewijzigd en je in de web versie van de instellingen terecht bent gekomen, in plaats van rechtstreeks in het modem.

 

Log in, in het modem: Klik hier => http://192.168.178.1/ en volg dan de stappen vanaf stap 2:

 

Stap 2:
Klik links op de pagina op
‘Geavanceerde instellingen’

Bert_0-1668587649344.jpeg

 


Stap 3:
Klik op
‘Hulpmiddelen’

Bert_1-1668587649348.jpeg

 



Stap 4:
Klik op
‘Netwerk status’

Bert_2-1668587649349.jpeg

 


Stap 5:
Klik boven aan de pagina op
‘Downstream’ of
‘Upstream’

Bert_3-1668587649350.jpeg

 


Stap 6:
Het is gelukt! Je ziet nu de up- en downstreamwaarden van je modem. Deze kan je kopiëren en plakken in je topic. Daar helpt de Community je graag verder.

0 Kudos
Frits Raaf
Level 9
Topicstarter

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer

1618000000038256qam3
2602000000038256qam1
3610000000038256qam2
4626000000038256qam4
5634000000038256qam5
6642000000-138256qam6
7650000000038256qam7
8722000000038256qam16
9730000000038256qam17
10738000000038256qam18
11746000000038256qam19
12754000000038256qam20
13762000000038256qam21
14770000000-138256qam22
15778000000-138256qam23
16786000000-137256qam24
17794000000-137256qam25
18802000000-137256qam26
19810000000-137256qam27
20818000000-137256qam28
21826000000-137256qam29
22834000000-137256qam30
23842000000-237256qam31
24850000000-237256qam32

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors

1Goed (Locked)38.9831154993376387
2Goed (Locked)38.98311546993485168
3Goed (Locked)38.98311546998826102
4Goed (Locked)38.98311546998552143
5Goed (Locked)38.98311546998950184
6Goed (Locked)38.60511547000119213
7Goed (Locked)38.60511546999271196
8Goed (Locked)38.60511546995874406
9Goed (Locked)38.60511546999988371
10Goed (Locked)38.98311546992201388
11Goed (Locked)38.60511547000001310
12Goed (Locked)38.60511547000632249
13Goed (Locked)38.60511546992910194
14Goed (Locked)38.98311546990413255
15Goed (Locked)38.60511547000790276
16Goed (Locked)37.63611547001269265
17Goed (Locked)37.63611547002156252
18Goed (Locked)37.63611547002993235
19Goed (Locked)37.63611547003508250
20Goed (Locked)37.63611547004693239
21Goed (Locked)37.63611547005230246
22Goed (Locked)37.63611547002658239
23Goed (Locked)37.35611547000843361
24Goed (Locked)37.63611547006203363
0 Kudos
Frits Raaf
Level 9
Topicstarter
Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer

138400000435.12064qam4
245200000445.12064qam3
352000000445.12064qam2
458800000455.12064qam1

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts

12.00010
22.00000
32.00000
42.00000
0 Kudos
Frits Raaf
Level 9
Topicstarter
Netwerk historie

Tijd Prioriteit Omschrijving

16-11-2022 13:42:31noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=157.240.247.61 MAC=00:01:5C:AF:B4:46;CM-MAC=dc:53:7c:b5:cf:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:af:b4:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-11-2022 13:42:11noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.104];CM-MAC=dc:53:7c:b5:cf:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:af:b4:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-11-2022 13:41:53noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=44.242.3.166 MAC=00:01:5C:AF:B4:46;CM-MAC=dc:53:7c:b5:cf:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:af:b4:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-11-2022 12:34:01noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.104];CM-MAC=dc:53:7c:b5:cf:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:af:b4:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-11-2022 12:33:54noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=91.218.213.49 MAC=00:01:5C:AF:B4:46;CM-MAC=dc:53:7c:b5:cf:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:af:b4:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-11-2022 02:33:39errorDHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=dc:53:7c:b5:cf:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:af:b4:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-11-2022 02:29:22noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=202.189.5.54 MAC=00:01:5C:AF:B4:46;CM-MAC=dc:53:7c:b5:cf:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:af:b4:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13-11-2022 12:27:00noticeIP Flood - src=72.203.217.247 MAC=00:01:5C:AF:B4:46;CM-MAC=dc:53:7c:b5:cf:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:af:b4:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13-11-2022 12:25:01noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=54.149.219.22 MAC=00:01:5C:AF:B4:46;CM-MAC=dc:53:7c:b5:cf:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:af:b4:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13-11-2022 00:18:39criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=dc:53:7c:b5:cf:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:af:b4:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13-11-2022 00:17:02noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=194.180.48.125 MAC=00:01:5C:AF:B4:46;CM-MAC=dc:53:7c:b5:cf:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:af:b4:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
12-11-2022 14:29:46noticeTR069 start;CM-MAC=dc:53:7c:b5:cf:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:af:b4:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
12-11-2022 14:29:44noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=93.184.220.29 MAC=00:01:5C:AF:B4:46;CM-MAC=dc:53:7c:b5:cf:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:af:b4:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
12-11-2022 14:28:17noticeREGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=dc:53:7c:b5:cf:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:af:b4:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
12-11-2022 14:27:57noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.178.102 MAC=BC:5F:F4:CD:6C:20;CM-MAC=dc:53:7c:b5:cf:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:af:b4:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
12-11-2022 14:27:54warningMIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=dc:53:7c:b5:cf:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:af:b4:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 01:02:51noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.178.102 MAC=BC:5F:F4:CD:6C:20;CM-MAC=dc:53:7c:b5:cf:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:af:b4:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 01:01:23noticeCable Modem Reboot - due to power reset;CM-MAC=dc:53:7c:b5:cf:0b;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
12-11-2022 14:22:44noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=2a00:1450:400e:0810:0000:0000:0000:2003 MAC=01:5C:AF:B4:46:86;CM-MAC=dc:53:7c:b5:cf:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:af:b4:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
12-11-2022 13:53:25criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=dc:53:7c:b5:cf:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:af:b4:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Ik zie dat er een Flood melding in je log staat.

 

Zet de firewall instellingen als volgt en Instellingen opslaan, dan zou de uitval weg moeten blijven.

Als er ook IPv6 staat, dan daar dezelfde instellingen instellen.

 

Bert_0-1668611080011.png

 

0 Kudos
Frits Raaf
Level 9
Topicstarter

FritsRaaf_0-1668611497691.png

Dit waren de oude instellingen.

 

Dit zijn de nieuwe:

FritsRaaf_1-1668611693138.png

Hopelijk gaat het nu goed.

 

Frits Raaf
Level 9
Topicstarter

De snelheid leek wat af te nemen na bovenstaande wijzigingen, maar dat lijkt volgens Speedtest mee te vallen.

 

13955026695

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.
0 Kudos
Frits Raaf
Level 9
Topicstarter

FritsRaaf_0-1668756427097.png

 

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Dan heb je duidelijk de snelheid van je abonnement 🙂

0 Kudos
Frits Raaf
Level 9
Topicstarter

Voorlopig lijkt het goed te werken.

Mocht het zich weer voordoen, dan heropen ik dit topic weer.
Dank voor de goede adviezen.