1
Vraag
2
Reacties
Don Fonzarelli

Level 7
  • 138Posts
  • 4Oplossingen
  • 28Likes

Bij gebruik Microsoft Teams en Google Earth, valt WiFi verbinding weg hoofdstuk 2

Helaas, deel II van dit probleem.

Eergisteren was ik nog verheugd te melden dat alles als een zonnetje liep dankzij de monteur Mohamed, maar sinds gisteravond is het probleem weer terug. Wanneer ik vergader via Teams en naast het beeld, ook het geluid inschakel, stopt het WiFi signaal en start het modem opnieuw op.
Wanneer ik op mijn tablet de app Google Earth aanzet en ik van het ene adres naar het andere ga, stopt het WiFi signaal en start het modem opnieuw op.
Met andere woorden, hetzelfde probleem.
De monteur heeft een nieuw aansluitpunt geplaatst, een nieuwe splitter en het kabeltje naar het modem is vernieuwd. De kabel naar de TV is goed.  
Dus rara …….

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Don Fonzarelli
Topicstarter
Level 7
  • 138Posts
  • 4Oplossingen
  • 28Likes

@Paul Ziggo ik heb dat meermalen telefonisch kenbaar gemaakt door de jaren heen, maar goed, het is wat het is.

Meer van die medewerkers als Mo en Dré erbij en dan lopen dat soort zaken ook beter.

 

Gr Fons

Bekijk in context

44 Reacties 44
Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

@Don Fonzarelli kun je de netwerk historie log uit het modem hier volledig posten?

Don Fonzarelli
Topicstarter
Level 7
  • 138Posts
  • 4Oplossingen
  • 28Likes
Henno wrote:

@Don Fonzarelli kun je de netwerk historie log uit het modem hier volledig posten?

Zodra ik thuis ben van het werk ga ik dat direct doen.

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

Van het vorige draadje kon ik het mij niet meer herinneren:

Sinds wanneer speelt dit?

Heb je Siemens / Bosch keuken apparatuur in gebruik die middels HomeConnect verbonden zijn met WiFi?

Don Fonzarelli
Topicstarter
Level 7
  • 138Posts
  • 4Oplossingen
  • 28Likes

https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/bij-gebruik-microsoft-teams-en-google-earth-valt-w...

Dit is al enige tijd zo, maar door C-19 drukte niet de zin en tijd gehad om erachteraan te gaan. Ik heb geen Siemens/Bosch apparatuur die aan de wifi hangen. Moet er niet aan denken hahahaha.
Onze hoop was gevestigd op het nieuwe aansluitpunt, splitter en kabeltje.
De monteur en ik zijn er van overtuigd dat het niet de TV kabel is.
De verbinding vanaf de kabel is ook schoon zagen we op de scoop.

 

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

En je hebt ook al een nieuw modem gehad?

Don Fonzarelli
Topicstarter
Level 7
  • 138Posts
  • 4Oplossingen
  • 28Likes
Henno wrote:

En je hebt ook al een nieuw modem gehad?

Nee, nieuw modem heb ik niet gehad.

Don Fonzarelli
Topicstarter
Level 7
  • 138Posts
  • 4Oplossingen
  • 28Likes

@Henno  

 

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

Heel veel Partial service en andere sync problemen. Volgens mij is hier “buiten de deur” iets erg mis.

@KBX458 @Be rt  wat is jullie idee? 

Don Fonzarelli
Topicstarter
Level 7
  • 138Posts
  • 4Oplossingen
  • 28Likes
Henno wrote:

Heel veel Partial service en andere sync problemen. Volgens mij is hier “buiten de deur” iets erg mis.

@KBX458 @Be rt  wat is jullie idee? 

@Henno wat bedoel je hiermee?
Interferentie van apparaten buitenshuis?
 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Je ziet een herhaling van MDD timeout, RCS errors gevolgd door T4 (volledige uitval).

Het modem ondervindt blijkbaar hinder in de downstream.

Omdat alles binnenshuis door een monteur is nagelopen, lijkt mij dat het coaxsegment vanaf het AOP naar straatkast onder de loep moet worden genomen. 

Ik leg het bij het moderatieteam neer.

Don Fonzarelli
Topicstarter
Level 7
  • 138Posts
  • 4Oplossingen
  • 28Likes

@KBX458 Top, dankjewel. Ik moet wat dit aangaat volledig op jullie expertise afgaan.
Het wonderlijke is echter dat toen de monteur alles checkte met zijn scoops, het signaal schoon was vanuit de coax. Maar kennelijk niet voor lang.
 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Waarschijnlijk heb je een installatiemonteur over de vloer gehad. Er kan zo nodig zwaarder geschut worden ingezet, in de vorm van een netwerkmonteur met meer meetmogelijkheden. Dat is echter aan een moderator om al dan niet aan te sturen.

Don Fonzarelli
Topicstarter
Level 7
  • 138Posts
  • 4Oplossingen
  • 28Likes
KBX458 wrote:

Waarschijnlijk heb je een installatiemonteur over de vloer gehad. Er kan zo nodig zwaarder geschut worden ingezet, in de vorm van een netwerkmonteur met meer meetmogelijkheden. Dat is echter aan een moderator om al dan niet aan te sturen.

Het was een monteur met veel apparatuur, die ook buiten vanuit zijn busje veel heeft gemeten alvorens hij bij mij binnen kwam.
Iedereen is welkom, want ik zou dit graag opgelost zien.
Mijn teleurstelling was groot gisteren toen het weer terug was. Die van mijn collega's en leidinggevende ook trouwens …..

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Een meting is een moment opname. Nadien kan er, zoals je zelf ook al aangeeft, opnieuw iets misgaan. Voor nu rest niet anders dan een reactie vanuit het moderatieteam afwachten.

Don Fonzarelli
Topicstarter
Level 7
  • 138Posts
  • 4Oplossingen
  • 28Likes
KBX458 wrote:

Een meting is een moment opname. Nadien kan er, zoals je zelf ook al aangeeft, opnieuw iets misgaan. Voor nu rest niet anders dan een reactie vanuit het moderatieteam afwachten.

@KBX458 dank, ik ga weer in de 'wacht modus'

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5180Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Don Fonzarelli er

Wat jammer dat het toch niet opgelost is. Ik heb een kijkje genomen en zie dat de monteur tijdens het bezoek ook de hoofdaansluiting heeft vernieuwd. We moeten het dus verder laten onderzoeken door een monteur. Ik heb er eentje voor je ingepland op maandag 14 december a.s. tussen 08.00 en 13.00 uur. Past dit niet, dan kun je in de bevestiging SMS en via Mijn Ziggo de afspraak wijzigen. Laat je ons de uitkomst weten?

Don Fonzarelli
Topicstarter
Level 7
  • 138Posts
  • 4Oplossingen
  • 28Likes
Rikst Ziggo wrote:

Hoi @Don Fonzarelli er

Wat jammer dat het toch niet opgelost is. Ik heb een kijkje genomen en zie dat de monteur tijdens het bezoek ook de hoofdaansluiting heeft vernieuwd. We moeten het dus verder laten onderzoeken door een monteur. Ik heb er eentje voor je ingepland op maandag 14 december a.s. tussen 08.00 en 13.00 uur. Past dit niet, dan kun je in de bevestiging SMS en via Mijn Ziggo de afspraak wijzigen. Laat je ons de uitkomst weten?

@Rikst Ziggo hartelijk dank voor het snelle oppakken.

Jullie hebben het druk, wij in de zorg ook. Maandag de 14e ben ik aan het werk helaas. In mijn agenda zie ik dat ik de 21ste pas vrij ben ?

Ik zal het aanpassen zodra de SMS binnen is.

En natuurlijk houd ik jullie op de hoogte.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5180Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Dan is het inderdaad zaak om het even aan te passen. Als je de SMS nog niet binnen hebt kun je dit ook rechtstreeks in Mijn Ziggo wijzigen hoor. Werkse de komende dagen!

Don Fonzarelli
Topicstarter
Level 7
  • 138Posts
  • 4Oplossingen
  • 28Likes

@Rikst Ziggo dank!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic