Alles wat jij moet weten over SmartWifi
Wat is SmartWifi precies?Ruim 2 miljoen klanten met een SmartWifi modem, voorheen de 'Connextbox', hebben automatisch een gratis software-update ontvangen van Ziggo. De nieuwe software maakt het modem...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Beste Helden van het Ziggo Forum,
Ik heb hierover al contact gehad met de klantenservice van Ziggo, en heb zelf ook een tijd voor Ziggo Tech gewerkt en ik heb een vrij uniek probleem (waarbij ik hoop dat jullie kunnen helpen in de tussentijd voordat dat de monteur langskomt...)
Ik heb mijn verhuizing doorgegeven, mijn werkende connectbox meegenomen en hier correct aangesloten. Bij het opstarten Gaan de Wifi en up/downstream pijltjes knipperen, vervolgens vol groen en daarna uit. Goed dus
De status ledbalk gaat ook naar wit, zoals het hoort
Echter: De telefoon-led gaat rood knipperen, terwijl ik geen telefonie in mijn abonnement heb.
Ik heb dus ook geen internet.
So far geprobeerd:
- Fabrieksreset op het modem
- Splitter en RF kabel naar het modem getest met die van de buren: zelfde problemen op mijn modem en kabels doet het goed bij die van de buren
- anderhalf uur gewacht om te kijken of het doorloopt
- de connecties nagelopen met iemand van Ziggo Tech: zag geen bijzonderheden
- Medewerker kon ook niet inloggen op mijn modem omdat die offline lijkt te zijn
- De probleemoplosser op de pagina van de connectbox geeft aan dat ik wel verbonden ben met het internet. Al mijn apparaten geven echter aan dat het niet zo is.
- Verhuizing lijkt goed doorgelopen te zijn aan de Ziggo kant, aldus de medewerker
Iemand eerder zoiets meegemaakt?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hoi! Het is uiteindelijk met een monteur goedgekomen
Bleek dat het modem veel moeite had met aanmelden in een nieuwe regio en daardoor geen abonnement ingeladen kon krijgen. Hierdoor dus geen internet.
Uiteindelijk een nieuw modem gekregen en die werkte binnen 10 minuten
werken de mediabox en of ci module wel ?
klinkt of nog iets niet goed is verwerkt in het administratie systeem
een moderator kan het voor je nakijken zij komen binnen 2 a 3 werkdagen langs het topic
ook zou ik willen vragen om een foto van het aop te maken
zet even je postcode en huisnummer in je profielinstellingen
dat kun je doen door op je profielfoto te klikken daarna profielinstellingen
Appartementencomplex is nog erg nieuw, dus AOP lijkt me niet verouderd.
Aansluiting lijkt me ook prima. Ik heb internet only (Start XXL) afgesloten, maar even getest als met een coax kabel en mijn TV ontvangt Nederland 123 prima
Ik heb overigens ook het modem geprobeerd met die RF kabel direct in het AOP, zonder de splitter ertussen dus
ziet er prima uit
lukt het wel om bij de webinterface te komen en wat geeft die aan de je inlog ?
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet-wifi/modem-inloggen#/
kan gewoon inloggen. Probleemoplosser zegt dat er niks aan de hand is. Alle down/upstream kanalen zien er ook prima uit. Echter heb ik nog steeds geen verbinding met internet
Geeft wel aan op de startpagina dat telefonie niet verbonden is, maar dat zit ook niet in mijn abonnement
dan is even wachten op een moderator die het administratie systeem in nakijken
Hallo @Myxoma90 Welkom op de Ziggo Community!
Goed dat je de problemen en jouw aansluiting bij ons voorlegt. Zo kunnen we samen uitzoeken waar dit precies mis gaat.
Er zijn nogal wat wijzigingen gaande op dit moment zie ik. Naast de verhuizing wordt er ook een pakketwijziging doorgevoerd. Het systeem kan dit niet allemaal tegelijk verwerken, vandaar dat het soms even kan duren. Ik vraag mij dan ook af hoe het nu gaat. Werkt het internet inmiddels? Zo niet, wil je het modem dan eens resetten?
Had vanmorgen nog een fabriekreset geprobeerd. Zal die nu weer uitvoeren, ik laat het resultaat zo weten
@Jiri helaas nog geen effect, rood telefoontje blijft knipperen en modem wil niet door de activatiepagina komen
Nog een stukje informatie
bij CMD pingen naar Google geeft aan dat die pakketten verzonden en ontvangen. Maar zowel pc (kabel en WiFi), telefoon, chromecast en laptop (kabel en WiFi) zeggen allemaal geen verbinding met internet te hebben, wel met het interne netwerk
kun je eens alle apparaten los koppelen
en maar één laptop met een utp kabel rechtstreeks op de connectbox aansluiten indien nodig even het modem 30 seconde van de stroom
daarna weer proberen www.google.nl of een andere website te openen
@anoniemforum ook geen resultaat. Krijg wel ziggo-activatie.nl te zien. Maar als ik daar op activeren druk krijg ik een “oeps er is iets mis gegaan” melding
waneer is de pakket wijziging gedaan ?
het lijkt mijn verstandig om na het weekend weer even te controleren of het dan wel werkt
Update: viel me op dat bij mijn ziggo nog geen producten actief stonden. Weer met ziggo gebeld en admin gaat het weer een schop geven in het systeem 🤷🏻♂️
Hoi @Myxoma90
Ik heb even een kijkje genomen, het lijkt goed te zijn gegaan met de monteur. Kun je dit bevestigen?
Hoi! Het is uiteindelijk met een monteur goedgekomen
Bleek dat het modem veel moeite had met aanmelden in een nieuwe regio en daardoor geen abonnement ingeladen kon krijgen. Hierdoor dus geen internet.
Uiteindelijk een nieuw modem gekregen en die werkte binnen 10 minuten
Goed om te horen, bedankt voor je update 🙂
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Wat is SmartWifi precies?Ruim 2 miljoen klanten met een SmartWifi modem, voorheen de 'Connextbox', hebben automatisch een gratis software-update ontvangen van Ziggo. De nieuwe software maakt het modem...