1
Vraag
2
Reageer en help mee
sluissteen

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bewaren van email

Mijn emailberichten ouder dan een maand verdwijnen en kan ik niet meer terugvinden. Ik wil de emailberichten kunnen bewaren of zelf verwijderen. Contact gehad met de klantenservice en zij hebben alle instellingen nagelopen en hebben geconstateerd dat alle instellingen juist zijn ingesteld.

Ik gebruik nu windowsmail en op de webmail van ZIGGO is er hetzelfde probleem. Het vreemde is dat ik dat met outlook nooit heb gehad.

Is daar een verklaring / oplossing voor?

3 Reacties 3
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Hoe heb je Windows Mail ingesteld?

Met IMAP of POP?

Enigma147

Level 7
  • 178Posts
  • 14Oplossingen
  • 155Likes

Ik heb waarschijnlijk wel een verklaring. Je gebruikt zowel pop als imap als protocol om mail op te halen van de mailserver.  

 

Pop (Post office Protocol v3) werkt als een postkantoor. Als jij de post ophaalt verdwijnt hij oorspronkelijk meteen van de server. Alleen passen veel email progamma's een instelling toe waardoor de mail niet meteen van de server verdwijnt, maar pas na een periode bijvoorbeeld 3 weken of een maand. 

 

Bij imap (Internet Message acces protocol) Wordt de mail centraal op de server bewaard en heeft het mail programma slechts een kopie van de bestanden lokaal, voor het geval dat de server niet te  bereiken is.  

 

Wat er dus bij jou gebeurt is dat de pop gebruikende programma de mail regelmatig weggooit op de mailserver. Omdat de mailserver leidend is voor het IMAP gebruikende programma gooit hij ze ook weg zodra hij met de mailserver gaat synchroniseren. 

Oplossing: even alle mailprogramma's nalopen dat ze allemaal op IMAP staan. Denk ook aan telefoons/tablets en andere apparaten waarop je mail kan ontvangen.

 

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @sluissteen, welkom hier! 

 

Ik kan mij voorstellen dat je graag de touwtjes in eigen handen hebt als het aankomt op je e-mails en het bewaren hiervan. Goed dat je hierover aan de bel trekt. 
Had je de adviezen van @Bert en @Enigma147 al gelezen? 🙂 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic