Is mijn netwerk beveiligd of niet? Ziggo klantenservice kan er geen antwoord op geven en verwijst mij naar jullie. Op de iPhone krijg ik een waarschuwing: Privacywaarschuwing in mijn instellingen bij mijn Wifi netwerk: 'Dit netwerk blokkeert versleuteld DNS-verkeer.' Op de computer (Windowsgebruiker) staat een slotje bij het netwerk en 'beveiligd'. Kijk ik bij netwerkverbindingen dan staat er weer dat het een openbaar netwerk is. Wat is er aan de hand met deze tegengestelde berichten?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dan vermoed ik dat je de laatste update nog moet installeren, daar is dit probleem in opgelost, voor zover ik hier gelezen heb: Apple beveiligingsupdates - Apple Support (NL)
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Je netwerk is sowieso beveiligd als je een beveiligingssleutel hebt om met de wifi verbinding te maken.
Heb je op de iPhone de laatste updates staan, dat loste dit probleem bij anderen op.
Welk apparaat is je modem precies?
De beveiligingssleutel is dat sleuteltje dat bij netwerkverbinding staat neem ik aan? Ik heb 15.2.1 als laatste update op de iPhone staan . Ik heb een modemrauter van Ziggo van een jaar of 7 geleden. Je spreekt met een handige computergebruiker, maar een nitwit in verbindingen en installaties...
Wat staat er precies op het modem?
Ziggo heeft nogal wat verschillende modems.
Het is een ubee EVW3218 modem. Zie ook afbeelding hieronder
Kijk eens in het modem hoe de beveiliging staat van de wifi?
Kun je daar de beveiliging op z'n hoogst zetten?
Of staat die daar al op?
Kun je me zeggen hoe ik dat kan zien in het modem?
Ik ken van je modem niet de instellingen, ik heb een ander modem.
Ergens in draadloos beveiliging zullen de mogelijkheden staan.
Kies die met WPA2 en AES, mocht je die vinden.
In Wi-fi bij systeeminstellingen draadloos staat dat ik beveiligingstype en versleutelingstype WPA2 en AES heb.
Dan vermoed ik dat je de laatste update nog moet installeren, daar is dit probleem in opgelost, voor zover ik hier gelezen heb: Apple beveiligingsupdates - Apple Support (NL)
Dat ga ik proberen! Dank.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.