Verwijderd account
Niet van toepassing

Beveiligingsinstellingen HITRON modem IPv4 en IPv6

Ik wil graag weten waarom er standaard de firewall instelling op ipv4 op typical staat en ipv6 op basis. Als ik goed ben ingelicht is het IPv6 protocol beter vanuit beveiligingsoptiek gezien maar hoe werkt dat nu precies? Ik ben een leek daarin en vraag me af of je dan een keuze tussen deze protocollen kunt maken en hoe het zit met die beveiligingsinstellingen. Is het dan niet beter om bijv standaard de instelling op "typical"te zetten?

 

Als iemand mij wat meer uitleg hierover kan geven en wat ik zelf kan doen om de beveiliging goed op orde te houden dan zou ik dat fijn vinden

17 Reacties 17
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Een Hitron modem is een Ziggo zakelijk modem en dit is een consumenten forum en is er hier heel weinig ervaring te vinden over dit modem.

Daarnaast is het heel erg lastig om begrippen als typical en basis in het geval van een firewall te beoordelen, als je de exacte technische gegevens niet hebt of niet beschikbaar zijn.

Iedere fabrikant / firmware maker, geeft zijn eigen uitleg aan die begrippen, met zijn eigen instellingen, die dus overal verschillend kunnen zijn.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Mogelijk weet @Jonathan-458 hier meer over.

Hij komt langs als / zodra hij online is.

Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes

Beste @Verwijderd account,

 

Afhankelijk van het type modem wat u heeft en de firmware welke hierop staat zou u eventueel de handleiding van uw modem fabrikant kunnen raadplegen of deze van Ziggo.

 

Ik weet niet exact waarvoor deze waardes staan.