Verwijderd account
Niet van toepassing

Beveiligingsinstellingen HITRON modem IPv4 en IPv6

Ik wil graag weten waarom er standaard de firewall instelling op ipv4 op typical staat en ipv6 op basis. Als ik goed ben ingelicht is het IPv6 protocol beter vanuit beveiligingsoptiek gezien maar hoe werkt dat nu precies? Ik ben een leek daarin en vraag me af of je dan een keuze tussen deze protocollen kunt maken en hoe het zit met die beveiligingsinstellingen. Is het dan niet beter om bijv standaard de instelling op "typical"te zetten?

 

Als iemand mij wat meer uitleg hierover kan geven en wat ik zelf kan doen om de beveiliging goed op orde te houden dan zou ik dat fijn vinden

17 Reacties 17
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Een Hitron modem is een Ziggo zakelijk modem en dit is een consumenten forum en is er hier heel weinig ervaring te vinden over dit modem.

Daarnaast is het heel erg lastig om begrippen als typical en basis in het geval van een firewall te beoordelen, als je de exacte technische gegevens niet hebt of niet beschikbaar zijn.

Iedere fabrikant / firmware maker, geeft zijn eigen uitleg aan die begrippen, met zijn eigen instellingen, die dus overal verschillend kunnen zijn.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Mogelijk weet @Jonathan-458 hier meer over.

Hij komt langs als / zodra hij online is.

Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes

Beste @Verwijderd account,

 

Afhankelijk van het type modem wat u heeft en de firmware welke hierop staat zou u eventueel de handleiding van uw modem fabrikant kunnen raadplegen of deze van Ziggo.

 

Ik weet niet exact waarvoor deze waardes staan.

 

M.b.t. algehele veiligheid heeft u meer controle en overzicht bij het gebruik van een (zakelijke) router, de handleiding van de fabrikanten zijn dan ook meestal wat uitgebreider uitgeschreven en daarnaast zijn updates over het algemeen vaker en sneller beschikbaar. Voor in een zakelijke omgeving raad ik wel aan om dit door iemand te beheren met netwerk kennis zodat men niet voor onverwachte problemen komt te staan.

 

MVG

Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing

Hallo Ik heb ziggo gebeld met deze vraag maar zij verwezen mij naar dit forum. Ik ben een zakelijke klant en vind het toch raar dat ze dan kennelijk zelf geen hulp kunnen bieden met het instellen van een router.  In elk geval dank voor de poging mij te helpen!

Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes

Beste @Verwijderd account,

 

U bent door Ziggo Zakelijk naar het forum gestuurd?

 

Ziggo Zakelijk dient u tenminste te kunnen voorzien van een handleiding.

 

MVG

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@Verwijderd account Welkom op de Ziggo Community! De Ziggo Community er is voor particuliere klanten, we kunnen onze zakelijke klanten niet altijd verder helpen maar doen ons uiterste best! 

 

 

Ik zie dat je postcode en huisnummer nog niet bij je profiel informatie staan, zou je deze willen toevoegen? Dan zet ik het voor je uit. 

Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing

Wat doet mijn postcode en huisnummer er toe?

Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes

Beste @Verwijderd account 

 

Zo kan @Lotte het intern juist uitzetten.

 

MVG

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Verwijderd account zoals @Jonathan-458 terecht opmerkt kunnen we dan net wat gerichter wat uitzoekwerk laten verrichten.

Alvast dank! 🙂

Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing

?? Ik begrijp dit niet. Waarom zou ik mijn postcode etc moeten weergeven terwijl ik al 20 jaar klant van ziggo (upc) ben en men mijn gegevens al lang en breed heeft? Weer een duidelijk voorbeeld van niet goed omgaan met privacydata. Onzinnig om gegevens zonder reden meerdere keren op te slaan!

Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing

Zou u mijn account kunnen verwijderen en mij daarvan een bevestiging kunnen sturen. Ik vind het overigens heel erg vreemd dat er geen duidelijk menu is om je account te verwijderen en dat dit dus kennelijk op deze indirecte wijze moet gebeuren. Volgens mij in strijd met AVG! Maar in elk geval niet gebruiksvriendelijk

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Dit is een forum waar klanten elkaar trachten te helpen. Lotte is een medewerker van Ziggo. Door in uw community-profiel uw postcode en huisnummer te vermelden (alleen zichtbaar voor ziggo medewerkers) kunnen uw klantgegevens worden geraadpleegd en eventuele verdere acties worden ondernomen.

Dezelfde moderator, i.c. Lotte, kan ook desgewenst uw account verwijderen.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Verwijderd account even voor de ultieme duidelijkheid, het gaat er dus niet om op uw postcode en huisnummer via dit topic te delen, maar in de gegevens in uw gebruikersprofiel. Die zijn niet publiek zichtbaar maar zijn voor ons wel nodig als we zaken moeten uitlezen, aanpassen, inzien, noem-maar-op. Simpelweg omdat we aan de hand van een gebruikersnaam niets van een klant weten!

Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing

Ik begrijp nu dat dit forum kennelijk toch deels los staat van mijn ziggo-account. Immers anders zouden mijn credentials gewoon bekend zijn. Prima als gebruikers elkaar helpen maar ik heb als zakelijke klant een technische vraag over het beveiligen van mijn router. Ik verwacht dan gewoon hulp van ziggo en niet dat ik zonder dat ik precies uitleg krijg over de functie van het forum hier naartoe doorverwezen wordt. Ik vind de informatievoorziening slecht. Het zou ook gewoon superduidelijk moeten zijn hoe je je account op het forum kunt verwijderen en ook dat kennelijk dit forum min of meer los staat van je ziggo-account! Maar bedankt voor de pogingen om mij te helpen! 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5787Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

Goedemorgen @Verwijderd account

 

Het is inderdaad maar net wat je zoekt.

 

Onze klanten kunnen met hun Mijn Ziggo gegevens inloggen in Ziggo GO maar ook op de Community. De Community is ons klant helpt klant forum, dus we helpen elkaar 🙂

Ben jij op zoek naar direct contact met een collega voor vragen over je Zakelijke verbinding? Maak dan gebruik van de contact mogelijkheden die vermeld staan op de website

Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing

Ik had gevraagd om mijn community account te verwijderen en mij daar een bevestiging van te sturen. Dat is nog niet gebeurd dus ik zou graag willen weten hoe ik mijn account op de community kan verwijderen en als een moderator dat moet doen dan graag! Ik ben zoals gezegd kennelijk door een ziggomedewerker verkeerd voorgelicht over dit forum.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5787Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

@Verwijderd account

 

Ik heb het verzoek ingediend om je Community account te verwijderen. Gemiddeld gezien wordt dit verzoek binnen 5 werkdagen verwerkt.

Uitgelicht topic