Vraag
Reacties
Oplossing
Anthonypeeters
Level 1

Beveiligingscamera extern benaderen via een 4G verbinding

Ik heb een camera beveiligingssysteem thuis gemonteerd van het met Annke, het is een camera systeem met bekabeling. Echter kan ik de camera's wel benaderen via de telefoon app als ik op de WiFi zit, maar niet via 4G. Zou de modem anders ingesteld moeten worden om de camera's te kunnen benaderen van buitenaf? Het type modem is Ziggo ch7465lg-zg. Hopelijk kan iemand mij verder helpen. Want alles bij het camera systeem is goed ingesteld.
0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator

Hey @Anthonypeeters. Leuk dat je een topic start op de Ziggo Community. Een warm welkom! 

Een hele terechte vraag of je jouw camera ook extern (via 4G) kunt benaderen. Wél zo makkelijk als je op een andere locatie dan thuis het één en ander wilt controleren via je beveilingscamera. Zoals @hanh terecht opmerkt is het instellen van portforwarding noodzakelijk om jouw camera van buitenaf te benaderen. Check wel of de verbinding van de camera zelf beveiligd is (gebruikersnaam + wachtwoord), want je wilt natuurlijk niet dat iedereen van buitenaf zomaar kan meegluren. 

Mogelijk heb je wat aan de tips in dit topic voor het buitenaf benaderen van je camera. In dit handige topic vind je overigens nog meer informatie over het instellen van portforwarding zelf. Laat je ons weten of het is gelukt? 

Bekijk in context

0 Kudos
Ga naar reactie
4 Reacties 4
Meldingen
Aan Uit
hanh
Oud Community-lid
Het kan zijn dat je Port Forwarding nodig hebt om van buiten je netwerk bij een camera te kunnen komen. Alles staat dicht voor contact van buitenaf en dat is maar goed ook.

Wat voor camera's heb je? Link naar het Manual dat je gebruikt, is ook een goede aktie.
0 Kudos
Steefb
Level 20
Volgens mij gaat 4g niet via het modem, maar via de telefoonprovider.
En kun je dus op het modem niks instellen.
0 Kudos
hanh
Oud Community-lid
Volgens mij gaat 4g niet via het modem, maar via de telefoonprovider.

Dat klopt TS probeert dus van buiten naar binnen te komen. Zo lijkt het tenminste.
Daarvoor kan het nodig zijn iets te moeten regelen op je Modem/Router.

Het kan ook nog helemaal anders in elkaar zitten.
Daarvoor zijn meer details nodig.
0 Kudos
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator

Hey @Anthonypeeters. Leuk dat je een topic start op de Ziggo Community. Een warm welkom! 

Een hele terechte vraag of je jouw camera ook extern (via 4G) kunt benaderen. Wél zo makkelijk als je op een andere locatie dan thuis het één en ander wilt controleren via je beveilingscamera. Zoals @hanh terecht opmerkt is het instellen van portforwarding noodzakelijk om jouw camera van buitenaf te benaderen. Check wel of de verbinding van de camera zelf beveiligd is (gebruikersnaam + wachtwoord), want je wilt natuurlijk niet dat iedereen van buitenaf zomaar kan meegluren. 

Mogelijk heb je wat aan de tips in dit topic voor het buitenaf benaderen van je camera. In dit handige topic vind je overigens nog meer informatie over het instellen van portforwarding zelf. Laat je ons weten of het is gelukt? 

0 Kudos
Ga naar reactie