Ik probeer de camera (basisstation) van een Smart Home Beveiligingssysteem (SHB) te koppelen op mijn Wifi. Hiervoor heeft SHB een app ontwikkelt die zowel contact maakt met de wifi als met de camera. De camera wordt opgestart, geeft een verbindingssignaal af en vervolgens moet je in de app een aantal stappen doorlopen waarbij je ook het wachtwoord van je modem moet opgeven. Dit heb ik allemaal gedaan en toch kan de camera en de app geen contact via mijn netwerk maken. SHB heeft de camera inmiddels gecontroleerd en deze werkt bij hen prima. Dus mijn idee is dat het aan de instellingen van mijn modem ligt.
Ik zou graag wat ideeën horen wat ik zou kunnen doen, welke instellingen ik moet gebruiken/veranderen of wellicht heeft iemand anders dit ook al eens meegemaakt.
Ik heb een Ziggo modem Ubee 3326 met standaard instellingen. En een Samsung Note 3 smartphone voor de App.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
RiaB870 wrote:
... vervolgens moet je in de app een aantal stappen doorlopen waarbij je ook het wachtwoord van je modem moet opgeven
En wel door de Firewall in modem uit te schakelen, de verbinding Camera/App te maken en daarna de Firewall er weer op te zetten. En nu werkt het prima.
Ik heb hetzelfde moeten doen om mijn Google Hello deurbel aan te sluiten.
Om de Google deurbel te verbinden met het Google Nest netwerk, moest ik ook eerst de Firewall in de Ziggo modem uitzetten en nadat de Google deurbel was verbonden kon ik weer de Firewall in de Ziggo modem aanzetten.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.