Wij hebben een thermostaat met afstandsbediening via een app. Wij hebben in huis gewoon internet, geen enkel probleem. Maar op de thermostaat wordt aangegeven: geen internet verbinding, dus de app voor de afstandsbediening werkt niet. Wat is daar aan te doen?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
De thermostaat zal middels de juiste procedure in het wifi netwerk moeten worden opgenomen. Daar zullen handleidingen voor bestaan.
Zonder het merk en model kunnen we niet heel veel.
Hi @Florah45 en van harte welkom hier op de Community!
Zuur dat je nu niet volledig gebruik kunt maken van de thermostaat via de app op je smartphone nu er geen internetverbinding is.. Je had twee topics aangemaakt, eentje daarvan heb ik eerder vanochtend gesloten. Zoals @RoWi. al aangaf is je informatie nog wat summier. We hebben aanvullende details nodig om je gericht verder te kunnen helpen.
Heeft het eerder wel gewerkt en raakt de verbinding zo nu en dan verloren of is er helemaal geen verbinding mogelijk? Wat voor thermostaat heb je precies en heb je misschien ook al contact gehad met de fabrikant van de thermostaat om te horen wat dit probleem mogelijk veroorzaakt? Uit je bericht begrijp ik dat je internetverbinding thuis verder wel naar behoren functioneert en dat het dus alleen fout gaat met de thermostaat.
Kom gerust in de lucht met nog wat extra informatie, dan doen wij ons uiterste best je verder te helpen!
Hi @Erik S Ziggo , ik heb hetzelfde probleem.
Mijn Nefit Easy connecteerde tot nu toe (reeds 1.5j) altijd zowelf met wifi als met internet (wereldbol tekentje). Plots is dit niet meer het geval en daardoor kan ik via de App niet meer communiceren met thermostaat van op afstand.
Heb de Nefit gereset maar blijft hetzelfde, connecteert met wifi maar niet met internet.
Alvast bedankt voor de hulp,
Alexander
Het is een Nefit easy thermostaat. Natuurlijk is de installateur geweest.
het werkt een tijdje en dan is er opeens geen internetverbinding meer, terwijl de rest van de apparaten wel internet heeft.
het modem is een keer door Ziggo gereset, heeft even geholpen. Thermostaat gereset, geen resultaat. Oude app. verwijderd en een nieuw app. geïnstalleerd. Stroom van het modem gehaald. Helpt allemaal niks.
Misschien het proberen waard om ipv4 only profiel op de modem te installeren. Dit moet je via een moderator oppakken of zelf aan de klantenservice vragen.
@Florah45 @Alexander D. Wat @privateer voorstelt, lijkt me het proberen waard. Een ander idee is het scheiden van de 2.4 en 5 ghz netwerken, zodat beide frequenties een aparte netwerknaam krijgen. Check daarnaast welke wifi protocollen (2.4 ghz) de Nefit ondersteunt en pas dit eventueel aan naar B/G/N. Kies daarnaast voor een WPA2 beveiliging. Verbind de Nefit met de 2.4 ghz frequentie. Haal vervolgens je modem van de stroom en reset je Nefit. Probeer hierna een verbinding te maken via de App of de Thermostaat zelf. Houden jullie ons op de hoogte?
De tip van Vincent is de moeite waard als dit nog niet is geprobeerd.
Echter hoor ik ook de roep van @Alexander D. Als het na 1.5 jaar stopt met werken zijn er toch mogelijk meerder factoren die de storing veroorzaken. Mogelijk de manier van NAT op de firewall. Of een aanpassing die Nefit heeft gedaan (Dinsdag 27 oktober 2020 - onderhoudswerkzaamheden aan server) gemeld op de Nefit site.
Is er al verbetering in de situatie?
Geen antwoord meer? Werkt het nu wel?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.