1
Vraag
2
Reacties
mdav

Level 5
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Betekenis van beveiligingsregels bij Arris Connectbox IPv6 poortfiltering

Hallo,

De Arris ConnectBox (IPv6, DS-Lite, former UPC) kan aan firewalling voor IPv6 doen, zodat ik een interne server van buitenaf bereikbaar kan maken. Werkt voor me, zij het dat het allemaal een beetje gebrekkig is qua configuratie (zeker als je onverhoopt ineens een andere IPv6-prefix krijgt van Ziggo).

 

Maar één ding snap ik niet:

 

Wat is de betekenis van het 'beveiligingsregels'-vinkje (zie screenshot)? Het staat default op 'Ja' en daar laat ik het altijd maar op staan. Maar ik zou graag willen weten waar het voor dient.

 

Wie weet het?

 

Thanks!

 

-- 

Marco

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@mdav In je oorspronkelijke bericht gaf je aan dat er wat onderduidelijkheid is rondom de "Beveiligingsregels" in de geavanceerde router instellingen van het Connectbox modem. Het staat daar ook wat verwarrend aangegeven. Het betreft hier poortfiltering en dan moet je aangeven wat wel is toegestaan en wat niet. Dit kun je d.m.v. de "Ja" en "Nee" opties aangeven zoals in onderstaande screenshot te zien is. 

Je moet dus eerst aangeven dat het om inkomend of uitgaand verkeer gaat. Daarbij dat je de optie in- of uitgeschakeld wil hebben, hiermee kun je optie (tijdelijk) uit- of inschakelen. Dan kan je aangeven wil je juist wel of niet dat het toegelaten wordt op die betreffende poort (reeks). Laat het ons maar weten als je hierover verder nog vragen hebt. Op deze pagina vind je nog meer informatie over portforwarding  en hier nog wat info over port filtering.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hai @mdav! Sorry voor de late reactie. We hebben het intern uitgezet, dus hopelijk krijgen we snel terugkoppeling.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 796Posts
  • 91Oplossingen
  • 137Likes

Helaas hebben we nog geen terugkoppeling gekregen hierover @mdav! Zodra ik meer weet, laat ik dit weten.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@mdav In je oorspronkelijke bericht gaf je aan dat er wat onderduidelijkheid is rondom de "Beveiligingsregels" in de geavanceerde router instellingen van het Connectbox modem. Het staat daar ook wat verwarrend aangegeven. Het betreft hier poortfiltering en dan moet je aangeven wat wel is toegestaan en wat niet. Dit kun je d.m.v. de "Ja" en "Nee" opties aangeven zoals in onderstaande screenshot te zien is. 

Je moet dus eerst aangeven dat het om inkomend of uitgaand verkeer gaat. Daarbij dat je de optie in- of uitgeschakeld wil hebben, hiermee kun je optie (tijdelijk) uit- of inschakelen. Dan kan je aangeven wil je juist wel of niet dat het toegelaten wordt op die betreffende poort (reeks). Laat het ons maar weten als je hierover verder nog vragen hebt. Op deze pagina vind je nog meer informatie over portforwarding  en hier nog wat info over port filtering.

mdav
Topicstarter
Level 5
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Hi Paul, dank voor je reactie.

 

Maar ik snap het nog niet helemaal. Het werkt voor mij allemaal hoor, dus dat is het probleem niet. Ik wil alleen graag weten: wat doet die ene optie 'Beveiligingsregels Ja/Nee'. Anders gesteld; die staat bij mij altijd op 'Ja', maar wat zou er veranderen als ik hem op 'Nee' zou zetten? Oftewel; wat is het verschil tussen Ja en Nee?

Schermafbeelding 2021-06-18 om 21.16.54.png

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Het betreft poort filtering en dan moet je ook aangeven dat je het wel of niet toestaat en dat doe je met ja of nee. Je moet eerst aangeven dat het om inkomend of uitgaand verkeer gaat .Vervolgens kun je aangeven op welke poorten/portranges er wel of niet verkeer is toegestaan. Dan kan je aangeven wil je juist wel of niet dat het toegelaten wordt op die betreffende poort (reeks). 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic