1
Vraag
2
Reacties
KenEvolution

Raadgever
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Beste optie voor WiFi booster en ethernet kabel?

Hallo!

Ik heb een vraag over wat mijn beste optie is in mijn situatie om mijn thuisnetwerk te verbeteren. 

Sinds we de upgrade naar een SmartWiFi modem hebben gekregen is de WiFi verbinding op de tweede verdieping erop achteruit gegaan. Ik wil graag een oplossing hiervoor hebben zodat de WiFi op de tweede verdieping ook goed is. Het enige probleem is dat wij ook nog een PC op de tweede verdieping hebben die ook een ethernet verbinding nodig heeft. Er gaat dus op het moment een ethernet kabel van de eerste naar de tweede verdieping, maar er kan geen tweede ethernet kabel gelegd worden. 

Het zou dus fijn zijn als de ethernet kabel die nu ligt aan een WiFibooster gekoppeld kan worden, waarbij er ook weer een ethernet kabel van deze nieuwe WiFibooster naar de PC op de tweede verdieping kan gaan. De optie van een kleine SmartWiFi pod is dus geen optie, aangezien ik dan geen kabel naar de PC kan leggen. 

Kan dit probleem al opgelost worden met een TP-Link Deco M4 SmartWiFi pod, of heb ik dan een Deco X20 Wifi 6 Smart Wifibooster nodig?

Met vriendelijke groet, Ken

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb
Expert
Expert
  • 11705Posts
  • 2240Oplossingen
  • 4066Likes

Kun je niet gewoon een switch op de 1e verdieping plaatsen?

Netwerk switches - Overzicht - Tweakers

Bekijk in context

4 Reacties 4
Steefb
Expert
Expert
  • 11705Posts
  • 2240Oplossingen
  • 4066Likes

Kun je niet gewoon een switch op de 1e verdieping plaatsen?

Netwerk switches - Overzicht - Tweakers

anoniemforum
Super Expert
Super Expert
  • 7545Posts
  • 478Oplossingen
  • 1591Likes

zowel de TP-Link Deco M4 als Deco X20 Wifi 6 zijn prima opties wel moet je dan alle ziggo smartwifi pods vervangen voor een Deco en de wifi van het modem zelf uitschakel om van de mesh wifi gebruik te kunnen maken. en sluit je de utp kabel van de pc aan op de Deco vanaf de Deco kun je dan de kabel naar de pc

zoals @Steefb  al aangaf is een gigabit switch ook een prima optie 

Maud
Community Moderator
Community Moderator
  • 2050Posts
  • 200Oplossingen
  • 374Likes

Hoi @KenEvolution

Super jammer dat je verbinding op de 2e verdieping achteruit is gegaan. Dat is zeker niet de bedoeling 😞 Ben je geholpen met de oplossing van Steefb? Als ik je nog ergens bij kan helpen, dan hoor ik het graag!

KenEvolution
topicstarter
Raadgever
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb het netwerk weer gesplitst in 2.4 GhZ en 5 GhZ, aangezien deze eerder was samengevoegd. Het 2.4 GhZ netwerk werkt wel prima op de tweede verdieping dus daar is het probleem gelukkig mee opgelost voor nu.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic